ניסאן פטרול הוא אחד מהשמות הוותיקים של רכבי שטח שהגיעו מיפן ואייקון בפני עצמו ששני רק ללנד קרוזר. כמו לא מעט רכבי שטח אייקוניים (למשל דיפנדר ו-G קלאס) גם הפטרול החל את דרכו כרכב קשוח, ספרטני וחקלאי והפך ברבות הימים לממותה ענקית, כבדה ועמוסת פינוקים. בהתאם לכך הפטרול פינה את מקומו במערב לטובת רכבי פנאי מעודנים עם יכולת שטח מוגבלת, אך הוא המשיך לפרוח, כמה מפתיע, במדינות המפרץ.
ההצלחה של ניסאן פטרול במדינות אלו כל כך גדולה, שאת השקת הדור השביעי בשושלת בחרה ניסאן לעשות באבו דאבי, והגדילה לשחרר לכל העולם תמונות מדיה כאשר מערכת המולטימדיה היא בערבית. לצד זאת, חשפה ניסאן גם את האח המעט יותר מסוגנן של הפטרול הנקראה ארמדה, כשהוא מיועד לשוק האמריקאי ומותאם יותר לטעם המערבי בסגנונו. שני הדגמים חולקים בסיס משותף עם אינפיניטי QX80 שנחשף מוקדם יותר השנה, כשהשוני בין השלושה בא לידי ביטוי בעיקר בעיצוב ובמיצוב.
ניסאן פטרול מתאפיין בעיצוב קובייתי למדי, עם מכסה מנוע גבוה ורבוע ושבכה קדמית מאסיבית. למרבה השמחה הוא לא מצועצע יותר מידי ומפגין איפוק ביחס לקהל היעד, אם כי ישנם כמה גימיקים המשולבים בו כמו למשל הקרנה של דמות הרכב המפורטת על הרצפה מהמראות, כי רק הקרנת סמל כבר לא עושה באמת רושם. הקוקפיט משלב צמד מסכי 14.3 אינץ’ בפרישה רוחבית הצמודים זה לזה, כאשר בקונסולה מרכזית המוטה כלפי מעלה עדין ישנם מתגי תפעול קלאסיים לבקרת האקלים והמערכות החיוניות לתפעול מידי. לטובת הנוסעים מאחור ישנה אופציה לצמד מסכים נוסף בגודל 12.3 אינץ’ עם קישוריות מולטימדיה מלאה ואפשרות לחיבור חיצוני. כמו בעבר ישנה גם שורת מושבים שלישית, כשהודות לגידול במידות (אורך של יותר מ-5.3 מטרים) אמורה להציע גם מרווח גדול מתמיד.
אמנם מנוע V8 לא יוצע בדור החדש של הפטרול, אך כיוון שהוא מיועד בראש ובראשונה למדינות בהן פחות מודאגים מזוטות כמו פליטות מזהמים וצריכת דלק, לא תמצאו בין קרביו מנוע חשמלי או סוללה עתירת קוט”ש כלשהם. ניסאן תציע את הפטרול עם שני מנועי בנזין בתצורת V6 קלאסית. המנוע הראשון בנפח 3.8 ליטר הוא אטמוספרי המספק 316 כ”ס ו-39.4 ק”ג סולידיים יחסית לגודלו ומשקלו של התפלץ. לצידו יוצא מנוע 3.5 ליטר כפול מגדשים המספק 425 כ”ס ו-71.4 קג”מ, תוספת של 7% להספק ו-25% למומנט המרבי בהשוואה למנוע ה-V8 של הפטרול הפורש.
שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת תשעה יחסי העברה. מערכת ההנעה הכפולה כוללת טרנספר עם יחס העברה נמוך בשילוב חשמלי, כאשר חלוקת הכוח משתנה בהתאם לשישה מצבי נהיגה שונים: רגיל, חסכוני, ספורט, חול, בוץ וסלעי. הפטרול החדש מצויד במתלי אוויר עם בולמים אדפטיביים כסטנדרט, מה שיבטיח עידון שמופר על הכביש אל גם יכולת להגביה משמעותית את המרכב לטובת יכולת השטח. יחד עם זאת מציידים בניסאן את הפטרול במערך העדכני ביותר של מערכות הסיוע האקטיבי לנהג.