בשנתיים האחרונות נמצאת הונדה בתהליך התחדשות מואץ, זאת לאחר תקופה ארוכה שבה אחת מיצרניות הרכב הבולטות ביפן דשדשה עם קו דגמים לא אטרקטיבי. כמתבקש היום, הצגת דגמים חשמליים הם חלק חשוב מתהליך ההתחדשות של הונדה שלא יכלה להסתפק ב-e הקטנה והעירונית. הסנונית הראשונה הייתה הונדה פרולוג שכדי לקצר תהליכים ולחסוך מזומנים פותח על בסיס הפלטפורמה החשמלית של ג’נרל מוטורס.
הונדה פרולוג מיועדת לפחות בשלב זה עבור השוק הצפון אמריקאי, אבל השוק האירופאי לא נשאר מאחור ומקבל גם הוא קרוסאובר חשמלי משלו. הקרוסאובר החדש נקרא e:NY1 (הונדה לא מסבירה את מהות השם אז אל תחפשו בו היגיון) והוא נחשף באירוע של הונדה בו השיקה גם את הונדה CR-V ו-ZR-V שמגיעים סוף סוף לשוק האירופאי, ובקרוב גם לישראל.
הונדה e:NY1 הוא קרוסאובר קומפקטי המיועד להתחרות בגרסאות החשמליות של יונדאי קונה, קיה נירו ופיג’ו 2008. בניגוד אליהם, הוא מתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית שפיתחה הונדה הנקראת e:N Architecture F שהיא אחת מתוך שלוש שתשמש אותה בשנים הקרובות לחשמול היצע הדגמים שלה.
העיצוב מזכיר את זה של ה-ZR-V עם צללית דמויית קופה, קו חלונות גבוה וידיות פתיחה נסתרות לדלתות האחוריות. לצד זאת יש אלמנטים מוכרים ממכוניות חשמליות כמו שבכה אטומה שמסתירה את פתח הטעינה. תא הנוסעים לא עתידני ודי קרוב בעיצובו לדור הדגמים העדכני של הונדה, כשמה שבולט בו בעיקר הוא מסך 15.1 אינטש אנכי המשמש לתפעול המולטימדיה והמערכות השונות.
הונדה e:NY1 מצויד במנוע חשמלי קדמי בעל הספק של 201 כ”ס ו-31.6 קג”מ המניע את הגלגלים הקדמיים. הסוללה היא בקיבולת של 68.8 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של 412 ק”מ – נתונים עדיפים על רוב המתחרות האירופאיות בסגמנט זה. הסוללה ניתנת לטעינה מהירה מ-10% ל-80% ב-45 דקות. המחיר צפוי לעמוד על 32 אלף אירו אך מלבד זאת הונדה לא חושפת פרטים נוספים על ה- e:NY1, אלו צפויים להתפרסם במלואם לקראת תחילת שיווק במכונית באירופה בתחילת 2024.