באמצע העשור הראשון של שנות ה-2000 עשתה פורד מוסטאנג קאמבק, כשהיא חוזרת למקורות העיצוביים והערכיים של מכונית השרירים המצליחה ביותר בכל הזמנים. ההצלחה של המוסטאנג באה לידי ביטוי גם כאן בישראל, כשהיא הפכה להיות אחד מהדגמים המבוקשים באפיקי היבוא האישי. עם זאת, יבואנית פורד לא מצאה לנכון לייבא את המוסטאנג ארצה, גם כאשר זכתה בעשור הקודם לתקינה אירופאית מלאה.
מצד שני, בשנים החולפות היו לא מעט הצהרות של דלק מוטורס כי בכוונתה להתחיל לייבא ארצה את המוסטאנג, כאשר ההצהרה האחרונה הייתה לפני מספר חודשים במהלך חשיפת הדגמים המסחריים החדשים של פורד בישראל. הצהרה שתואמת את המדיניות של דלק מוטורס לחזק את האגף האמריקאי של פורד, בין היתר על ידי יבוא דגמי הברונקו וגרסאות הראפטור של הברונקו והריינג’ר החדש.
כעת ההבטחה מתממשת, כאשר הבוקר הודיעה דלק מוטורס על תחילת השיווק של פורד מוסטאנג בישראל. בפעם האחרונה שפורד מוסטאנג שווקה בישראל באופן רשמי זה היה באמצע שנות ה-90 על ידי “החברה לאוטומובילים”, אלא שהניסיון זכה לכישלון חרוץ כיוון שהמוסטאנג ההיא הגיעה בתצורה שכללה מנוע שישה צילינדרים בעל 152 כ”ס בלבד ותיבת הילוכים אוטומטית שתורגמו לביצועים שלא ראויים למכונית שרירים, לצד תג מחיר שהיה גבוה מרוב המכוניות הספורטיביות הפופולאריות של התקופה.
הדור החדש והשביעי במספר של המוסטאנג הוצג בשנה שעברה. למרות שגם גרסת הבסיס הנוכחית של המוסטאנג עם מנוע 4 צילינדרים מוגדש מציעה ביצועים לא רעים, בדלק מוטורס הכינו שיעורי בית ובחרו לשווק את המוסטאנג בישראל קודם כל בגרסת ה-GT עם מנוע V8 שהוא עצם ה-DNA של כל מכונית שרירים שמכבדת את עצמה. נכון לעתה לא ידוע אם יגיעו ארצה יתר הגרסאות של המוסטאנג, בהן גרסת הקבריולה המסוגננת וגרסת ה-Dark Horse שהיא החזקה ביותר נכון לעתה בהיצע של הדור השביעי עד להופעתה של המוסטאנג שלבי החדשה.
הבחירה לשווק תחילה את גרסת ה-V8 בולטת עוד יותר לאור העובדה שפורד מוסטאנג היא גם מכונית השרירים האחרונה כיום עם מנוע V8. זאת לאחר ששברולט הפסיקה את ייצור הקאמרו ודודג’ שהציגה אמנם צ’ארג’ר חדשה לאחרונה, אך עם מנוע שישה צילינדרים טורי ובגרסה חשמלית, לא עלינו. פורד בניגוד למתחרותיה עדין מאמינה ב-V8 וצפויה לייצר את המוסטאנג עם המנוע המסורתי לפחות עד סוף העשור.
פורד מוסטאנג GT בדור הנוכחי מצוידת במנוע בנפח 5,038 סמ”ק (307 אינץ’ מעוקב) אטמוספרי כמובן, אך נהנה מטכנולוגיה מודרנית של הזרקת דלק ישירה, גלי זיזים עיליים כפולים ותזמון שסתומים משתנה. התוצאה היא הספק של 480 כ”ס ב-7,150 סל”ד ומומנט מרבי של 57.3 קג”מ ב-4,900 סל”ד. למרות שהיא מוצעת גם עם אופציה לתיבת הילוכים ידנית, לישראל מגיעה המוסטאנג כשהיא מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת עשרה יחסי העברה ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. נתוני ביצועים רשמיים לא פורסמו במפרט הישראלי, אך בעולם מדובר על תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות ומהירות מרבית של למעלה מ-260 קמ”ש.
במפרט הישראל מגיעה מוסטאנג GT ברמת גימור גבוהה שכולל מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך מגע גדול ועוד שלל פיצ’רים, לא שזה באמת משנה. מה שחשוב הוא שתג המחיר ההתחלתי עומד על 425 אלף שקלים. לא מעט, אבל פחות ממחירה של ב.מ.וו M240 העומדת באולם התצוגה הסמוך, כשלמעשה היא נטולת מתחרות ישירות. בנוסף, המוסטאנג מגיעה עם אחריות ל-3 שנים, ויש כאלו שזה לא פחות חשוב עבורם וגם לא עניין עבור פורד שגם מעניקה אחריות (לא בארץ מן הסתם) למוסטאנג עם קיט סופרצ’רג’ר ו-800 כ”ס שאותו היא מציעה.
בנוסף לגרסה הבסיסית תוצע פורד מוסטאנג בישראל בעוד שלוש גרסאות, המעניינת בהן היא Nite Pony Plus הכוללת מתחת לניפוחי הגוף שלא קיימים ב-GT הרגילה גם מערכת פליטה משופרת המעלה קלות את ההספק ל-486 כ”ס, מערכת בלימה של ברמבו עם בלמים מוגדלים וקאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור, מוטות מייצבים מעובים ויחס עברה סופי מקוצר. מחיר גרסה זו עומד על 475 אלף שקלים, כאשר בתוספת של 10,000 שקלים נוספים ניתן לקבלה עם חישוקי 20 אינץ’ במקום 19 אינץ’ שביתר הגרסאות ופסי מרוצים מסורתיים על מכסה המנוע והגג.