אנחנו ממש מחבבים את סוזוקי ג’ימני, מאחרוני רכבי השטח הקשוחים באמת בעידן של יותר מידי קרוסאוברים שמשחקים בנדמה לי. מידותיו הזערוריות של סוזוקי ג’ימני תמיד היו מנקודות החוזק שלו, אך נקודת התורפה העיקרית בכל מה שקשור למרחב פנים ושימושיות.
מאז הוצג הדור הנוכחי של סוזוקי ג’ימני בשנת 2018 נפוצות אינספור שמועות, השערות ומשאלות לב לגבי גרסה ארוכה בעלת 5 דלתות אשר מתוכננת להופיע. לקח לסוזוקי 4 שנים לאשר את העובדה שג’ימני ארוך נמצא בתכנון, ובשבוע שעבר סוף סוף הוא הוצג במלוא הדרו בתערוכת Expo שנערכה בהודו.
אז הבשורות הטובות הן שהג’ימני האורך מציע איכות חיים טובה יותר לנוסעים. תוספת של 34 ס”מ לבסיס הגלגלים אפשרה את תוספת צמד הדלתות האחוריות, כמו גם הגדלת מרחב הרגלים ליושבים מאחור, אם כי עדין המושב שם מיועד עבור שני נוסעים בלבד. גם תא המטען זכה לשדרוג משמעותי, כשמ-85 ליטר עלובים הוא מציע כעת נפח של 208 ליטרים. לא הרבה, אבל מספיק לפחות לאוהל, שק שינה ואולי גם שישיית בירות. קיפול המושבים האחוריים מאפשר לקבל נפח טעינה של 332 ליטרים.

כיוון שתוספת האורך כולה היא בבסיס הגלגלים, זוויות הגישה והנטישה המצוינות של הג’ימני לא נפגעו ועומדות על 36 ו-50 מעלות בהתאמה, וכך גם מרווח הגחון שעומד על 21 ס”מ. זווית הבטן כצפוי קצת התמתנה ועומדת על 24 מעלות. מעבר לכך, תפריט השלדה נותר זהה, עם אותם סרנים חיים וקפיצי סליל מלפנים ומאחור ומערכת הנעה כפולה עם שילוב ידני, הילוך כוח ומערכת בקרת משיכה המדמה פעולה של דיפרנציאלים מוגבלי החלקה.
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי, וגם הג’ימני הארוך יצויד במנוע 1.5 ליטר אטמוספרי המספק 105 כ”ס צנועים בשידוך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי עברה או אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה. נתוני ביצועים, שבלאו הכי לא היו מנקודות הגאווה של הג’ימני, לא פורסמו, אך לאור תוספת משקל של כמה עשרות ק”ג הם צפויים להיות אפילו איטיים יותר (ג’ימני אוטומטי קצר זקוק לותר מ-17 שניות כדי להגיע ל-100 קמ”ש).
אז מה הבשורות הפחות טובות? נכון לעתה הג’ימני הארוך מיועד לשוק ההודי ושווקי המזרח בלבד, ולא ברור אם ומתי צפויה לו גרסה בעלת תקינה אירופאית המאפשרת יבוא לישראל – בין היתר כיוון שמנוע ה-1.5 כבר אינו עומד בתקנות הזיהום המחמירות. כרגע הג’ימני מקבל תקינה ומשווק באירופה בזכות פרצה המאפשרת להגדירו כרכב מסחרי במידה ומבטלים את המושב האחורי, אבל מה הטעם בג’ימני עם 5 דלתות עם אין מושב שכזה?
כרגע נותר לנו רק לקוות שהג’ימני הארוך ימצא את דרכו גם לישראל.