אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עכשיו זה רשמי: גרסת בנזין לפיאט 500 בשנה הבאה
ראשי » חדשות » עכשיו זה רשמי: גרסת בנזין לפיאט 500 בשנה הבאה
פיאט 500

עכשיו זה רשמי: גרסת בנזין לפיאט 500 בשנה הבאה

המכירות הצולעות של פיאט 500e בשילוב כושר ייצור לא מספק במפעל במירפיורי הכריעו את פיאט שהודיעה כי תציג בשנה הבאה גרסת בנזין-היברידית ל-500

אופיר דואק 10/06/2024 צלם: יצרן

זה קרה מהר מהצפוי. מספר חודשים לאחר שנפוצו השמועות בתעשיית הרכב כי פיאט שוקלת לייצר גרסת בנזין על בסיס ה-500e, יצאה בסוף השבוע ההצהרה הרשמית מפי אוליבייה פרנסואה יו”ר פיאט ומנהל מחלקת השיווק של סטלאנטיס. על פי ההצהרה תציג פיאט בעוד שנה  גרסת בנזין היברידית על בסיס פיאט 500 החשמלית, אשר תצא לשוק כדגמי 2026 באירופה.

הדור הנוכחי של פיאט 500 תוכנן מלכתחילה להיות דגם חשמלי מלא אשר יתפוס בהדרגה גם את מקומן של דגמי הבנזין של פיאט 500 הקודמת שיצורה יפסק השנה. אלא ששילוב של מחיר גבוה כמעט ב-50% וטווח נסיעה עלוב הפך את ה-500 ממכונית עירונית עממית למוצר אופנתי יקר ומוגבל בשימושיות. אחרי ההצלחה הראשונית עם יציאתה לשוק רף המכירות של פיאט 500e נותר נמוך למדי עם כ-80 אלף יחידות בלבד שייוצרו בשנה שעברה.

המשמעות עבור פיאט היא לא רק ירידה משמעותית בהכנסות, אלא גם פגיעה במפעל הדגל של החברה במירפיורי שם מיוצרת ה-500 החשמלית שלא מגיע לרף הייצור שהופך אותו לריווחי, מה שאילץ את פיאט לקצץ במשמרות ולהיכנס לעימות חזיתי מול ועדי העובדים ומול ממשלת איטליה – שמצידה מנהלת מלחמה נגד סטלנטיס על הוצאת הייצור של דגמים איטלקיים מאיטליה (ראו פארסת אלפא רומיאו מילאנו/ג’וניור).

פיאט 500 היברידית אמורה להציל את המפעל במירפיורי

על פי ההודעה של פיאט, ה-500 ההיברידית שתוצג בשנה באה תעשה שימוש במנועים שייוצרו במפעל המנועים של סטלנטיס בטרמולי, מערכת הפליטה בנאפולי ותיבות ההילוכים במפעל בו תורכב המכונית במירפיורי. עדות לניסיון הנואש של סטלנטיס להדגיש אפיאט נשארת נאמנה לעבודה איטלקית. פרטים טכניים על המכונית לא נמסרו, אך סביר להניח שיחידת ההנעה ההיברידית תהיה דומה לזו שהוצגה לאחרונה בלנצ’יה אפסילון וג’יפ אוונג’ר, ותהיה מבוססת על מנועה ה-1.2 ליטר טורבו העדכני של קבוצת סטלנטיס עם 100 כ”ס ותוספת מנוע עזר חשמלי.


במקביל להצהרה על ה-500 ההיברידית שהיא מעין הודאה בתבוסה, מנסים בפיאט לצמצם נזקים כשהם מצהירים כי ישקיעו 100 מיליון יורו במתיחת פנים ל-500e החשמלית במטרה לשלב בה טכנולוגיית סוללות חדשה שתעניק לה טווח נסיעה ראוי ומחיר נמוך מבעבר. כמו שזה נראה כרגע, אולי עדיף לצרפתיים/איטלקים להשקיע את ממונם באפיקים יותר יציבים. עד אז צפויה פיאט להציג מהדורת “מירפיורי” ל-500 החשמלית כמחווה למפעל ול-131 מירפיורי הקלאסית, אולי זה יעוזר בנתיים ל-500 עד שתקבל גרסת בנזין.

מירפיורי פיאט פיאט 500 פיאט 500 היברידית פיאט 500e
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד