אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עכשיו זה רשמי: גרסת בנזין לפיאט 500 בשנה הבאה
ראשי » חדשות » עכשיו זה רשמי: גרסת בנזין לפיאט 500 בשנה הבאה
פיאט 500

עכשיו זה רשמי: גרסת בנזין לפיאט 500 בשנה הבאה

המכירות הצולעות של פיאט 500e בשילוב כושר ייצור לא מספק במפעל במירפיורי הכריעו את פיאט שהודיעה כי תציג בשנה הבאה גרסת בנזין-היברידית ל-500

אופיר דואק 10/06/2024 צלם: יצרן

זה קרה מהר מהצפוי. מספר חודשים לאחר שנפוצו השמועות בתעשיית הרכב כי פיאט שוקלת לייצר גרסת בנזין על בסיס ה-500e, יצאה בסוף השבוע ההצהרה הרשמית מפי אוליבייה פרנסואה יו”ר פיאט ומנהל מחלקת השיווק של סטלאנטיס. על פי ההצהרה תציג פיאט בעוד שנה  גרסת בנזין היברידית על בסיס פיאט 500 החשמלית, אשר תצא לשוק כדגמי 2026 באירופה.

הדור הנוכחי של פיאט 500 תוכנן מלכתחילה להיות דגם חשמלי מלא אשר יתפוס בהדרגה גם את מקומן של דגמי הבנזין של פיאט 500 הקודמת שיצורה יפסק השנה. אלא ששילוב של מחיר גבוה כמעט ב-50% וטווח נסיעה עלוב הפך את ה-500 ממכונית עירונית עממית למוצר אופנתי יקר ומוגבל בשימושיות. אחרי ההצלחה הראשונית עם יציאתה לשוק רף המכירות של פיאט 500e נותר נמוך למדי עם כ-80 אלף יחידות בלבד שייוצרו בשנה שעברה.

המשמעות עבור פיאט היא לא רק ירידה משמעותית בהכנסות, אלא גם פגיעה במפעל הדגל של החברה במירפיורי שם מיוצרת ה-500 החשמלית שלא מגיע לרף הייצור שהופך אותו לריווחי, מה שאילץ את פיאט לקצץ במשמרות ולהיכנס לעימות חזיתי מול ועדי העובדים ומול ממשלת איטליה – שמצידה מנהלת מלחמה נגד סטלנטיס על הוצאת הייצור של דגמים איטלקיים מאיטליה (ראו פארסת אלפא רומיאו מילאנו/ג’וניור).

פיאט 500 היברידית אמורה להציל את המפעל במירפיורי

על פי ההודעה של פיאט, ה-500 ההיברידית שתוצג בשנה באה תעשה שימוש במנועים שייוצרו במפעל המנועים של סטלנטיס בטרמולי, מערכת הפליטה בנאפולי ותיבות ההילוכים במפעל בו תורכב המכונית במירפיורי. עדות לניסיון הנואש של סטלנטיס להדגיש אפיאט נשארת נאמנה לעבודה איטלקית. פרטים טכניים על המכונית לא נמסרו, אך סביר להניח שיחידת ההנעה ההיברידית תהיה דומה לזו שהוצגה לאחרונה בלנצ’יה אפסילון וג’יפ אוונג’ר, ותהיה מבוססת על מנועה ה-1.2 ליטר טורבו העדכני של קבוצת סטלנטיס עם 100 כ”ס ותוספת מנוע עזר חשמלי.


במקביל להצהרה על ה-500 ההיברידית שהיא מעין הודאה בתבוסה, מנסים בפיאט לצמצם נזקים כשהם מצהירים כי ישקיעו 100 מיליון יורו במתיחת פנים ל-500e החשמלית במטרה לשלב בה טכנולוגיית סוללות חדשה שתעניק לה טווח נסיעה ראוי ומחיר נמוך מבעבר. כמו שזה נראה כרגע, אולי עדיף לצרפתיים/איטלקים להשקיע את ממונם באפיקים יותר יציבים. עד אז צפויה פיאט להציג מהדורת “מירפיורי” ל-500 החשמלית כמחווה למפעל ול-131 מירפיורי הקלאסית, אולי זה יעוזר בנתיים ל-500 עד שתקבל גרסת בנזין.

מירפיורי פיאט פיאט 500 פיאט 500 היברידית פיאט 500e
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד