מאז החלה למבורגיני לייצר מכוניות בשנת 1963 היא מזוהה עם מנועים בתצורת V12, המלווים אותה מה-350GT ועד ימנו אנו. אלא שהזמנים משתנים, ולמרבה הצער תקני זיהום האוויר והמהפכה הירוקה מאלצים את למבורגיני להקריב את מנוע ה-V12 שלה על מזבח הרגולציה.
בשנת 2024 צפויים כל דגמי למבורגיני להיות בעלי יחידות הנעה היברידיות, וכך גם יורשת האוונטדור הוותיקה. הנחמה היחידה היא שמדובר לפחות בהנעה היברידית ועדין לא מעבר להנעה חשמלית מלאה, כך שיש לנו עוד כמה שנים ליהנות משוורים זועמים וקולניים.
בינתיים ארגנה למבורגיני פרידה ממנוע ה-V12 עם שתי מכוניות חד פעמיות שיהיו שני הדגמים האחרונים שיונעו על ידי מנוע זה, אך לא יגיעו לייצור גם לא כמהדורה מיוחדת כפי שעשתה אסטון מרטין לאחרונה עם ה-DBS 770 Ultimate.
שתי המכוניות זכו לכינויים Invencible (בספרדית: בלתי מנוצח) ו-Autentica (אותנטיות) והן למעשה גרסת עיצוב שונה על בסיס שלדת הקרבון של האוונטדור. שתיהן מונעות על ידי המהדורה האחרונה של מנוע ה-V12 המותקנת גם באוונטדור LP-780 המחלצת מנפח של 6.5 ליטר הספק מרבי של 780 כ”ס ב-8,500 סל”ד ו-73.4 קג”מ ב-6,750 סל”ד. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים בעלת שבעה יחסי העברה ויש גם היגוי לארבעת הגלגלים, אבל זה לא העיקר בצמד המכוניות.
העיקר הוא העיצוב, וכמו שהתרגלנו מלמבורגיני מדובר בעוד פרשנות ואבולוציה לקווים הזוויתיים ולצללית המחודדת המלווה אותנו מימי הקונטאש יחד עם אלמנטים בצורת משושה. אלמנטים בצורת משושה נמצאים ביחידות תאורת ה-LED מלפנים ומאחור, בפתחי האוורור בחיפויים שמעל המנוע, בפתחי המפלט ואפילו בתמוכות הספויילר האחורי.
קווי העיצוב עושים מחווה לרבנטון ו-הSesto Elemento, שני דגמים ייחודיים אותם ייצרה למבורגיני במהדורה מוגבלת בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000, אבל ניתן לקבל מהם רמז כיצד תיראה היורשת של האוונטרוד הוותיקה שהוצגה אי שם ב-2014. למבורגיני Invencible במרכב קופה מתהדרת בצבע Rosso Efesto בשילובי גימורי קרבון מבפנים ומבחוץ. למבורגיני Autentica במרכב ספיידר מוותרת על הספויילר האחורי לטובת שני סנפירים מזדקרים המזכירים הגאי כיוון של מטוס, וצבוע בצבע טיטניום עם גימורים צהובים שיותר אופייניים למותג מסנטה אגתה.
אם לא מבחינת המנוע לפחות מבחינת העיצוב אפשר לסמוך על כך שלמבורגיני של המשך העשור תישאר למבורגיני.