יש לי המון דברים לספר לך. זו תקופה מטורפת בשבילי, בשביל אוברדרייב ואני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל. כמו שאתה בטח יודע האתר הזה חדש למדי והוקם בתחילת השנה. היום, חמישה חודשים אחרי שהוא הוקם מאפס, גולשים בו 40,000 אלף אינדיבידואלים מדי חודש. אנחנו בעיצומו של תהליך יצירה של שלוש תוכניות טלוויזיה בערוץ אגו: חדשות אוברדרייב (כבר באוויר), על הגז (תוכנית אופנועים עם אחינו היקר אלי פנגס שתעלה בתחילת החודש הקרוב) ותוכנית רכב. אל תדאג – לא משהו שיאיים על טופ-גיר אבל משהו שבהחלט ינסה להראות דברים שטרם נראו כאן.
המון עבודה, המון אתגרים, המון עניין. בתוך כל הקרנבל הזה יש הרבה מכוניות, הרבה אופנועים והרבה אקשן. ויש גם אכזבות – הטנדר המערכתי, זה שאמור היה להיות הפרויקט הראשון של אוברדרייב שבק. יותר מדי גז וק”מ ופחות מדי שמן גרמו למנוע להשמיע קולות, קולות מחאה ובסופו של דבר להרים ידיים ולהחזיר את נפשו לבורא. בתוך כל המשימות שעומדות בפני באוברדרייב, נאלצתי להפסיק את הפרויקט הזה. זה אומר שזה פרויקט אחד שהתחלנו ולא סיימנו, אבל אני מעדיף להשקיע את הזמן שלי באתר הזה, שאתה קורא עכשיו. אם אתה מאלו שעקבו אחר הפרויקט ומחכה לדיווחים הבאים אני מתנצל לא יהיו כאלו עד הפרויקט הבא.
שמנו לעצמנו כמה מטרות לא פשוטות באוברדרייב ואחת מהן היא לבצע את מבחני הרכב המקצועיים ביותר בישראל. בתור מישהו שבנה את שמו בתחום הזה על ידי עריכת מבחני דרכים לכל דבר שזז אני יכול להגיד לך שזה לא פשוט במדינה שלנו. אין מסלולי ניסוי מסודרים, אין מכשור ואין תרבות. אבל מבחני דרכים אמינים ואיכותיים הם לא משהו שאני מוכן לוותר עליו. אז כל מכונית שמגיעה אלינו, כל מכונית, עוברת קודם כל מבחן במסלול סלאלום, מעגל החלקה, מבחני תאוצה ומבחני בלימה. כל הנתונים נרשמים ואנחנו כבר יושבים על מאגר נתונים יפה מאוד מהחודשים האחרונים. הנתונים האמפיריים האלה נותנים הרבה תובנות וידע, בכל מבחן. הנתונים לא נאספים על ידי מכשיר סלולרי, אפליקציה או שעון עצר. אנחנו משתמשים במכשירי מדידה של היצרניות המובילות בעולם (רייסלוג’ק ופייקו) בכדי לאסוף טלמטריה מהמכונית לאורך כל המבחן. רק בשביל לסבר את האוזן עלות מכשירי המדידה האלו עומדת על כ-20 אלף שקלים. מקצוענות היא לא דבר זול אבל היא מאפשרת לנו להגיד לך באופן אבסולוטי איך מאיצה, בולמת, אוחזת ומתנהגת כל מכונית. לא כמעט, לא בערך, לא כאילו.
מעבר למבחנים אלו, כל מכונית עוברת מבחן עירוני, מבחן בין עירוני, מבקרת בשלושה סוגי כבישים מאתגרים ומקנחת בבדיקת עומס לבלמים ולמערכות הבקרה השונות. זה יוצא מינימום 500 ק”מ למכונית ומאפשר לנו להכיר אותה לעומק ולתת לך את הסיפור האמיתי שלה. אנחנו לא לוקחים מכונית פעם לטיול לצפון, או פעם לטיול לדרום – זה לא מבחן דרכים. כל מכונית עוברת את מסלול המבחן המלא. זה לפעמים סיזיפי, זה לפעמים קשה, אבל זה מאפשר לי להגיד לך כאן בפה מלא ובאופן חד משמעי – אין עוד גוף שבוחן מכוניות לעומק בישראל כמו אוברדרייב.
אז יש מכוניות ואופנועים, יש אקשן ויש גז ויש גם אנשים טובים, שבלעדיהם לא יכולנו להרים את האתר הזה ולטוס איתו מהר וחזק קדימה. עודד שמידוב איש הטכנולוגיות שלנו שעובד מסביב לשעון בכדי לשפר את חווית הגלישה באתר. שחר אלגזי, תומר פדר ובני דויטש שדואגים לייצר תמונות מרהיבות ולתת מענה ויזואלי-מקצועי לכל כתבה. אמיר מירון ויוסי בן-עזרא מערוץ ‘אגו’ שמאמינים בנו ונותנים לנו גב. רון פישר מהמכללה למינהל שגורם לתוכניות טלוויזיה שלנו לראות טוב כל-כך. ליאור נעמן ואיציק שאשו מבלייזר על שיתופי הפעולה שהופכים את החומר של אוברדרייב לזמין במגזין ובאתר ‘בלייזר’. ויש עוד מישהי שבלעדיה כל הסיפור הזה לא היה מצליח להתרומם. אישתי, ענת (שחלקכם אולי מכירים כ-‘מלכת הכביש’) שנותנת לי רוח גבית אדירה.
ויש עוד מישהו שאני רוצה להודות לו, לך. לא חשבתי שכל כך הרבה אנשים יאהבו מהר כל כך את מה שאנחנו עושים. אז תודה על הקריאה, תודה על הפרגון. מבטיח להמשיך לעשות ימים כלילות בכדי להפוך את האתר הזה לטוב יותר, מעניין יותר ומהנה יותר.