שנת 2025 בשוק הרכב הישראלי מסתמנת לאל ספק כשנת הקאמבק של המכוניות ההיברידיות. בעוד יצרניות הרכב הסיניות מובילות את המגמה עם דגמי פלאג-אין היברידיים חדשים בתמחור תחרותי, היצרניות הקוראניות לא מתכוונות לוותר על מעמדן ומנחיתות כאן את תוצרתן ההיברידית (אך כרגע ללא היברידיות נטענות).
זמן קצר לאחר הגעתו ארצה של קיה ספורטאז’ ההיברידי, מצטרף לשוק המקומי גם יונדאי טוסון ההיברידי כחיזוק לקונה ההיברידי שהפך להיות אחד הדגמים הנמכרים ביותר של יונדאי השנה, ולטוסון המוכר בעל מנוע הבנזין אשר עבר מתיחת פנים קלה לפני שנה. כמו דגם הבנזין, גם הטוסון ההיברידי מגיע עם עיצוב החזית העדכני של הדגם ותא הנוסעים המשודרג, הכולל בין היתר שילוב של צמד מסכים רוחביים עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, משטחי מגע עבור תפעול בקרת האקלים ובורר הילוכים מאחורי גלגל ההגה בדומה לדגמי האיוניק החשמליים.
בניגוד לטוסון המוכר, הטוסון ההיברידי מגיע ארצה בתקינה קנדית ובתצורה הארוכה שלא שאינה משווקת באירופה. המשמעות היא שמאחורי העיצוב המוכר, לטוסון ההיברידי בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס”מ לעומת הדגם הרגיל כשהוא עומד על 275 ס”מ, כשהאורך הכללי צמח ב-13 ס”מ בסך הכל ל-464 ס”מ. זה אומר שהוא קופץ מעלה בסגמנט הגודל, ואף גדול במעט במי שאמור להיות המתחרה העיקרי שלו טויוטה ראב 4. באופן מעניין הטוסון ההיברידי במרכב הארוך גבוה יותר בס”מ בודד ומציע מרווח גחון של 21 ס”מ (4 ס”מ יותר מאשר בטוסון הרגיל) לטובת עבירות משופר שתסתייע במערכת הנעה כפולה שהיא ציוד סטנדרטי. גם תא המטען יצא נשכר מהגידול במידות ונפחו עומד על 610 ליטרים.
יחידת ההנעה ההיברידית של הטוסון מבוססת על מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר המספק 178 כ”ס בשילוב מנוע חשמלי בהספק של 64 כ”ס היוצרים יחד הספק משולב של 230 כ”ס – 20 כ”ס יותר מאשר יחידת ההנעה ההיברידית הדומה, אך לא זהה, של קיה ספורטאז’. לטוסון ההיברידי תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה, והוא מסוגל להאיץ ל-100 קמ”ש ב-8.4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 185 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן עומדת על 14.9 ק”מ לליטר.
יונדאי טוסון ההיברידי ישווק בישראל בארבע רמות גימור, כאשר בכולן מערך מלא של מערכות בטיחות ועזר אקטיביות כולל שמירה אקטיבית על נתיב, מניעת מעבר לנתיב לא פנוי ובקרת שיוט אדפטיבית. מחירו ההתחלתי של יונדאי טוסון ההיברידי מתחיל ב-200 אלף שקלים עבור רמת גימור Pure ומגיע עד ל-249 אלף שקלים לרמת הגימור הבכירה.