הבוקר הושק בישראל מותג רכב חדש נוסף (כבר הפסקנו לספור) המגיע אלינו מסין. מדובר במותג Lynk&Co של קבוצת ג’ילי המיובא ארצה על ידי קבוצת מאיר. לינק אנד קו הוא מותג רכב קצת שונה משלל המותגים הסינים שנחתו בישראל. ראשית, כיוון שמדובר במותג משני שלמעשה עושה שימוש בפלטפורמות וטכנולוגיות של וולוו, אבל מיוצר בסין ומנסה להציע אלטרנטיבה צעירה, היי-טקית ועדין יוקרתית ביחס למותגי היוקרה המקובלים. מצד שני, לג’ילי/וולוו יש בדיוק עבור הנישה הזו גם את המותג פולסטאר שהושק בישראל לפני כחצי שנה ומיובא גם הוא על ידי קבוצת מאיר.
דבר נוסף שמבדל את לינק אנד קו הוא בכך שלפחות כרגע היא לא מציעה דגמים בעלי הנעה חשמלית, אם כי אלו יצטרפו להיצע בעתיד הקרוב. בינתיים מתמקדת לינק אנד קו בהנעה היברידית נטענת – די בדומה ל-WEY, מותג יוקרה סיני נוסף שנחת בישראל לאחרונה. עוד הבדל מהותי הוא בשיטת השיווק של המותג. באירופה משווקת לינק אנד קו את דגמיה בשיטת ליסינג ייחודית שלמעשה פוטרת את הלקוח מבעלות על הרכב. בישראל יתמקד השיווק בשיטות הרכישה המקובלות בענף מימים ימימה.
הדגם איתו מבצעת לינק אנד קו את החדירה לישראל נקרא לינק 01. מדובר בקרוסאובר קומפקטי וותיק יחסית שיצא לשוק אי שם בשנת 2017, המתבסס על פלטפורמת CMA של וולוו ועושה שימוש במכלולים של ה-XC40 המוכר אם כי הוא מעט גדול יותר במידותיו (אורך של 454 ס”מ ובסיס גלגלים של 273 ס”מ). זה אומר שהוא מצויד במנוע 1.5 ליטר טורבו ומנוע חשמלי בעלי הספק משולב של 262 כ”ס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. בניגוד לוולוו, לאחיין הסיני סוללה מעט גודלה יותר בקיבולת של 17.6 קילוואט שעה המעניקה, לפחות על הנייר, טווח נסיעה חשמלי של 75 ק”מ.
בישראל ישווק לינק 01 ברמת גימור אחת הכוללת מפרט בטיחות מלא ורשימת אבזור ארוכה (חישוקי 20 אינטש, גג שמש פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע איכותית ומשטח טעינה אלחוטית). תג מחיר של 230 אלף שקלים מציב אותו כאלטרנטיבה זולה במקצת, כ-20-40 אלף שקלים, ביחס לדגמים היברידים נטענים כמו פיג’ו 3008, טויוטה ראב 4 וגם וולוו XC40 ו-WEY קופי 01 הגדול והחזק משמעותית.
בכל מקרה, ולמרות ההתייקרות האחרונה, נראה שהקרב האמיתי שלו יהיה דווקא מול הדגמים החשמליים הפופולארים בטווח המחיר של רבע מיליון שקלים פלוס מינוס.