עוד לפני מהפכת ההנעה החשמלית, תעשיית הרכב החלה פתחה בעשור הקודם בריצה אל עבר חזון המכונית האוטונומית. המרוץ אל המכונית האוטונומית החל עם התפתחותן של מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות המבוססות מצלמות ורדאר, כאשר אחת החברות החלוצות בתחום הייתה מובילאיי הישראלית.
השנים חלפון והתחזיות היומרניות בהן נראה מכוניות אוטונומית כבר באמצע העשור הנוכחי התבדו. יצרניות הרכב והטכנולוגיה נאלצות להתמודד עם לא מעט קשיים אך התקווה לפריצת דרך התחום באה מכיוון פיתוח הליידאר – מצלמת לייזר מתקדמת המסוגלת לפעול גם במזג אוויר ותנאי תאורה קשים עם כושר כיסוי והדמיה גבוהים משל המצלמות הקיימות בשוק.
מובילאיי לקחה על עצמה גם לפתח ריידאר ובסיס תוכנה תואם כאשר בין היתר היא עורכת שיתוף פעולה עם יצרניות רכב שונות בהן ניו שכבר מתקינה מערכת ליידאר במכוניותיה. למרות השקעה עצומה המוערכת ביותר מ-100 מיליון דולר במובילאיי החליטו להפסיק את פיתוח הליידאר מסוג FMCW מאחר ופיתוח זה עדין לא מניב למוביאיי הכנסות כיוון שמערכות הליידאר אותן היא כבר מוכרת מבוססות על שבבים של חברת אינוייז הישראלית.
לדברי מוביילאיי ההשקעה בטכנולוגיית ליידאר הפכה לפחות כלכלית כיון שבמקביל דווקא טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית וראיה ממוחשבת מפגינה כעת תוצאות טובות יותר וזולה יותר לפיתוח. מצד שני, למרות הניסיון ישנן חברות שהצליחו להקדים את מוביילאיי בפיתוח מערוכת ליידר להטמעה במכוניות בהן ענקית הטכנולוגיה הסינית וואיוי.
מוביילאיי תמשיך לפתח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית מבוססת טכנולוגית בינה מלאכותי, אך זה לא ימנע את העובדה שבקרוב תפטר החברה כ-100 עובדים כחלק מתהליכי התייעלות שבעקבות סגירת פיתוח הלידאר. כך או כך החזון של מונית אוטונומית שמופיע כבר ב-2025 ברחובות הערים הגדלות הפך לרחוק עוד ויותר כעת.