הצורך לעמוד בתקני זיהום וצריכת דלק מחמירים משפיעים גם על מותגי העל של תעשיית הרכב, כשהקורבנות הגדולים, תרתי משמע, הם מנועים מרובי צילינדרים. בפרט אלו בעלי 12 צילינדרים שהתקבעו במשך עשורים כפסגת ההיצע של התעשייה בכל מה שקשור לביצועים ותחכום מכאני. כמעט כל יצרן על, בין אם של מכוניות אולטרה יוקרתיות או מכוניות על נחשקות בחר באופן אוטומטי בתצורה של 12 צילינדרים לפסגת ההיצע שלו.
אלא שכאמור, הזמנים משתנים. אסטון מרטין אמנם הודיעה לאחרונה שתציג מנוע V12 עדכני, אך רק לדגמים ביצור מוגבל שלא יגיע לדגמי הואנטג’ וה-DB12 החדשים. פרארי הציגה את ה-12Cilindri כמהדורת פרידה ממנוע ה-V12 האטמוספרי האייקוני שלה ואילו מרצדס מציעה את מנוע ה-V12 שלה רק ב-S קלאס מאייבך. כעת גם בנטלי מודיעה כי היא נפרדת ממנוע 12 הצילינדרים שלה בתצורת ה-W הייחודית וחושפת פרטים ראשונים על יחידת הנעה חדשה אותה תציע בדגמי העל שלה.
מדובר ביחידת הנעה היברידית נטענת, המשלבת מנוע V8 כפול מגדשים ומנוע חשמלי היוצרים הספק משולב של 750 כ”ס, 91 כ”ס יותר מאשר בגרסה החזקה ביותר של מנוע ה-W12 שהוצעה בדגמי הספיד של הקונטיננטל GT והפליינג ספור. נתון ההספק הגבוה ביותר אי פעם בבנטלי סדרתית. בנוסף תאפשר מערכת ההנעה ההיברידית החדשה גם טווח נסיעה חשמלי של 80 ק”מ עם פליטת CO2 ממוצעת של 50 גרם לק”מ שירגיעו את מצפונם הירוק של הלורדים המיוחסים. אגב, זהו לא המנוע ההבירידי הראשון של בנטלי שכבר מציעה יחידת הנעה היברידית נטענת על בסיס מנוע V6 מוגדש בנפח 2.9 ליטר בעל 535 כ”ס בפליינג ספור ובבנטאייגה.
מנוע ה-W12 נוצר על ידי מהנדסי פולקסווגן בסוף שנות ה-90 על ידי חיבור של שני מנועי VR6. החיבור של שני מנועי V6 עם זווית צרה של 15 מעלות בין צלעות הבלוק החולקים גל ארכובה אפשר ליצור מנוע קומפקטי במיוחד בהשוואה למנועי V12 מקובלים. את הבכורה שלו ערך המנוע בעל התצורה הייחודית בשנת 1997 בדגם הקונספט פולקסווגן W12 שהציג את היומרה הלא ממומשת של פולקסווגן להתחרות בקטגוריית מכוניות העל. את הבכורה הסדרתית שלו ערך מנוע ה-W12 בחרטומה של פולקסווגן פייטון היומרנית, ובהמשך הדרך הגיע לזמן קצר גם לטוארג והוא משמש את גרסת העל של אאודי A8 עד עצם היום הזה (וגם היא תיפרד ממנו בקרוב).
אבל עם השנים הפך המנוע למזוהה בעיקר עם דגמי בנטלי. מנוע ה-W12 כפול המגדשים הופיע בבנטלי לראשונה בקונטיננטל GTשהוצגה בשנת 2003 ולאחר מכן הגיע גם לגרסה הסאלונית שלה פליינג ספור, כאשר בשניהם שימש כפסגת ההיצע של הדגם מעל גרסאות ה-V8 העממיות. בנטלי עשתה שימוש במנוע ה-W12 גם בבנטאייגה המגודל, אך באופן מעניין נמנעה מלהשתמש בו בלימוזינת העל שלה מולזאן. בסך הכל יוצרו במשך השנים כ-105 אלף מנועי W12 על ידי בנטלי ושאר המותגים בקבוצת פולקסווגן.
לצד ההודעה על יציאתו של מנוע ה-W12 לגמלאות, הודיעה בנטלי גם כי תפסיק לשווק את דגמי הקונטיננטל GT, קונטיננטל GTC והפליינג ספור עם מנועי V8 בבריטניה, באירופה ובמזרח התיכון, אם כי הוא ימשיך להיות מוצע לעת עתה בשוק האמריקאי וגם בבנטאייגה. מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטר יוחלף בחודשים הקרובים גם הוא ביחידת הנעה היברידית-נטענת (מן הסתם פחות עוצמתית מאשר זו המחליפה את מנוע ה-W12) כחלק מהאסטרטגיה של בנטלי להפחתות זיהום. על פי האסטרטגיה של בנטלי היה אמור המותג האריסטוקרטי להפוך לחשמלי מלא בשנת 2030, יעד שנכון לעתה נדחה ב-3 שנים לשנת 2033.