קרוב לשנה לאחר שהציגה מיצובישי את דגם הקונספט XFC אשר רמז על ג’יפון קומפקטי חדש, חשפה החברה את גרסת הייצור של הדגם אשר נושא את השם “Xforce”. מדובר בדגם נוסף כחלק מתוכנית ההתרחבות של מיצובישי עד שנת 2025 תחת הברית עם רנו וניסאן הכוללת הצגה של 16 דגמים חדשים, המצטרף לטריטון החדש שנחשף לפני כשבועיים.
הדגם עתיד להחליף בשווקי המזרח את ה-ASX הוותיק, אך בניגוד לגרסת הקונספט שיועדה תחילה בעיקר לשיווק במדינות מזרח אסיה, הפעם מיצובישי מדווחת על כוונותיה לשווק את הדגם באזורים נרחבים בעולם, לרבות דרום אמריקה, אפריקה והמזרח התיכון,. עם זאת, לפחות נכון לעתה מיצובישי Xforce לא צפויה להגיע ארצה כיוון שדגמי מיצובישי בעלי תקינה אירופאית אמורים להתבסס על דגמי רנו, כפי שנעשה כבר עם ASX 5 שהוא בעצם רנו קאפצ’ר ומיצובישי קולט החדשה שהיא רנו קליאו בתחפושת.
מיצובישי Xforce החדש הוא בעל עיצוב מודרני שאמנם אינו עתידני ונחשק כמו גרסת הקונספט שהוצגה אשתקד, אך עדיין נאה ונעים לעין. הדגם יצטרף לקטגוריית הג’יפונים הקומפקטיים (B-SUV) ועם אורך של 439 ס”מ, רוחב של 181 ס”מ, גובה של 166 ס”מ ובסיס גלגלים של 265 ס”מ, הוא יהיה מהגדולים והמרווחים בקטגוריה, וקרוב לדגמים כמו קיה סלטוס ושברולט טראקס החדש.
גם תא הנוסעים מציג קפיצה טכנולוגית ביחס למה שהכרנו עד כה בדגמים הקומפקטיים של היצרן, עם לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 המתחבר ליחידה אחת עם מסך מולטימדיה “8 הכולל קישוריות מלאה לסמארטפונים. גם סביבת הנהג והנוסעים מציגה קפיצת מדרגה מרשימה באיכות ובאבזור, ולמרות השימוש במסכים גדולים, במיצובישי עדיין לא עוברים למראה הנקי המאפין כיום את התעשייה, ומרבים בשימוש מתגים פיזיים שהרבה יותר נוחים לשימוש תוך כדי נהיגה. מעבר לכך, לדשבורד שלל אפשרויות שילובי צבעים ואפילו אריג המשולב בו המספקים אווירה נעימה והאבזור כולל גם משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה, אופציה לריפודי עור ומערכת שמע איכותית מתוצרת “ימאהה”, לצד מערכות בטיחות מתקדמות שיוצעו בדגם (בהתאם לשווקים בהם הוא ישווק).
הדגם מצויד במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, המפיק במקרה שלו 141 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם הבטחה להיות חסכוני בדלק, אך נתוני צריכת הדלק והביצועים טרם נחשפו. לעת עתה, אין לדגם גם תמיכה היברידית-חשמלית, מה שעשוי לפגוע בסיכויי חדירתו לשוק המקומי אם יגיע וגם פחות תואם את השאיפות של מיצובישי להגדיל את היצע הדגמים המחושמלים והחשמליים שלה.
מיצובישי Xforce ייוצר במפעל החברה באינדונזיה אשר תהיה גם הראשונה לקבל את הרכב כבר בחודשים הקרובים. נכון לעכשיו עדיין מוקדם לדעת אם הדגם צפוי להגיע גם לארץ. אמנם בהודעת היצרן נמסר שהוא מיועד לשיווק גם במזרח התיכון, אולם כאמור הדגם לא יזכה לתקינה אירופאית ולא מיועד לשיווק שם. כך או כך, מוצאת את עצמה יבואנית מיצובישי בישראל בבעיה עם היצע דגמים שהולך ומתיישן וסביר להניח שהיא תפעל רבות כדי למצוא דרך לשווק את ה-Xforce המודרני גם בארץ.