עברה כשנה מאז שהגיע לכאן הסרס 5 וכבר מתייצבת כאן גרסה מתוחת פנים שלו. היא גם מצוידת בשם חדש – סרס M5. אין להתבלבל עם מכונית הסאלון החזקה ביותר של ב.מ.וו, עניין השם קשור יותר למותג תחתיו נמכר הסרס בסין, אייטו, וגם תחת שם זה הוא זוכה להצלחה. סרס M5 מגיע לכאן עם מספר עדכונים קלים כאמור. את חלקם קל מאוד לראות, ואת חלקם האחר קשה מאוד להרגיש.
מה שברור מהשנייה הראשונה זה המראה. סרס M5 זונח את ההתחכמויות המיותרות והולך על עיצוב נקי מאוד מלפנים ומאחור. התוצאה מרשימה מאוד, ומי שמביט מרחוק יכול להתבלבל ולחשוב שמדובר בדגם כזה או אחר של פורשה. בכל מקרה התוצאה הומוגנית ומגובשת מבעבר ומצליחה לתת לו זהות ברורה יותר מבעבר.
בתוך תא הנוסעים קיימים שינויים קלים מאוד. קודם כל שמחנו מאוד לגלות את אותו תא הנוסעים המרווח והעשוי בקפידה בכל הקשור לתוצרת סינית ואף יותר. הדברים אמורים בעיקר לגבי איכות החומרים, אופן ההרכבה שלהם ובחירת הגוונים. כן, תא הנוסעים הזה מרגיש טוב, טוב מאוד אפילו. עיקר השינויים נמצאים בקונסולה המרכזית, שם יש כעת משטח טעינה בודד (כפול בעבר) שהרוויח קירור אקטיבי. לוח המחוונים קטן מעט מבעבר – על מנת שההגה לא יסתיר את המוצג עליו. המסך הענק במרכז הקונסולה כולל מערכת הפעלה אינטואיטיבית, בהירה ומהירה מאוד. חבל שאין איזה כפתור פיזי בכדי להפעיל פונקציות מרכזיות, אבל יאמר לזכות סרס שהתפעול של הפונקציות הרבות כאן, קל למדי.
אחד השינויים הבולטים בדף הנתונים הוא ירידה בהספק המנוע. לפי דף הנתונים ההספק ירד מ-295 כ”ס ל-268 כ”ס. מוזר. לעומתו ירד נתון התאוצה ל-100 קמ”ש מ-6.8 שנ’ ל-7.1 שנ’. עוד נחזור לעניין הזה. עוד קופץ מדף הנתונים הוא הטווח, שירד מ-480 מוצהרים ל-450 ק”מ. מוזר מאוד. עוד ברמת המפרט אפשר לגלות שהאבזור הרב שהיה נגרעה אפשרות העיסוי במושבים והתצוגה העלית – אלו נשמרו עבור הגרסה כפולת המנועים. נוספו במתיחת הפנים מצלמה לניתור הנהג וגם מבשם תא נוסעים בשלושה ניחוחות עם שלוש עוצמות בישום. גם עם כל האמור זהו רכב מצויד לעייפה מגג פנורמי (עם כיסוי להתקנה ידנית) ועד חישוקי 20 אינץ’. ממצלמות היקפיות ועד למושבים חשמלים (מאווררים ומקוררים) ועור נאפה שמרגיש כזה. כן יש גם אפל קארפליי ולא אין עדיין אנדרואיד אוטו. מה שמותקן כאן במקום זו חבילת אפליקציות ישראליות.
הדבר הראשון שבולט על הכביש היא תחושה מוצקה וסולידית. המכונית מרגישה מקשה אחת. גם המתלים משדרים את אותה תחושה ברורה. הם מצליחים לייצר נוחות נסיעה טובה ברוב המשימות. אפילו על שברים קשים במהירות עירונית, עם חישוקי ה-20 אינץ’ היא מצליחה לקבל ציון טוב. המחיר של כל אלו מגיע על כבישים מהירים וגליים שם מתגלה חוסר ריסון. ד”א המהירות המרבית עלתה כאן מ-180 קמ”ש ל-200 קמ”ש.
הנתון המוזכר מעלה לא לרלוונטי בדיוק כמו השינויים המוצהרים בהספק והתאוצה. אלו ככל הנראה נובעים מתקן שונה או דירוג אחר של המנוע החדש. כמו שאפשר להבין מנתון התאוצה (הבדל של 0.3 שנ’) סרס M5 מרגישה חזקה ומהירה בדיוק כמו קודמתה. התגובות מיידיות והתאוצה המתקבלת הן מהמקום והן בתאוצות ביניים מרשימה. הבלמים מנגד מרגישים טוב גם הם למעט חוסר לינאריות בתחילת המהלך הם חזקים ויעילים בלעצור את המאסה הזאת.
עם פירלי פי-זרו במידות ענק על חישוקים כאלו, רמת האחיזה המוצעת כאן גבוהה מאוד. זוויות הגלגול מועטות בקצב סביר ובולטות יותר בעומס גבוה. ההגה מרגיש קל מאוד במצב ‘קומפורט’ ומקבל משקל יותר טבעי במצב ‘ספורט’ מבלי להרגיש מלאכותי מדי. מה שמפיע הן התגובות הטובות להעברות משקל וגם פעולת מערכות הבטיחות על המגבלות מקבלות ציון טוב ובטוח. סרס M5 מציג גם מפרט עמוס במערכות בטיחות אקטיביות ופעולתן של אלו יעילה מאוד. המפרט כזכור מציין ירידה בטווח המוצהר. גם כאן מדובר ככל הנראה בבדיקה שונה או אחת כזו שנותנת תוצאות ריאליות יותר. עם טווח של 397 ק”מ בימי המבחן אנו לא רואים שינוי משמעותי לעומת הדגם הקודם גם כאן.
בסופו של דבר יותר מהכל מתיחת הפנים של סרס M5 מרגישה מינורית מאוד בכל הקשור לאיך הוא נוסע או מבצע. השינוי המשמעותי כאן הוא במראה, וזהו שינוי ברור ומבורך לעומת הגרסה הקודמת. מכל שאר הבחינות מדובר ברכב שמצליח להרשים מאוד גם בעמידה וגם על הכביש. השינויים המינוריים במפרט או באבזור לא שינו זאת. מרשים מספיק בכדי ליצוק תוכן ברור לתוך המינוח ‘פרימיום-טק’ האהוב כל-כך על המשווקים היום. המחיר עקב מתיחת הפנים הזו קפץ ב-5,000 שקלים. לא משהו שמיקוח ישראלי קצר לא יכול להתגבר עליו, ולא משהו שמשנה את התמורה שמציע סרס M5.
מנוע: מנוע חשמלי אחורי, הספק: 268 כ”ס, מומנט: 36.7 קג”מ, תמסורת: ישירה. הנעה אחורית, בסיס גלגלים: 288 ס”מ, משקל: 2,235 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.1 שניות, מהירות מרבית: 200 קמ”ש, טווח חשמלי (מבחן) : 397 ק”מ, מחיר: 225,000 שקלים