הנטיה של רוב האנשים לחשוב שמכוניות חשמליות הן אמינות יותר וסובלות מפחות תקלות כיוון שהן כוללות הרבה פחות חלקים נעים ומכאניים. אלא שמסבר שההנחה הזו שגויה, כך עולה מסקר שביעות הרצון הראשוני של מכון המחקר JD Power שהתפרסם בארה”ב. הסקר הנערך בפעם ה-38 בודק את כמות התלונות על תקלות של רוכשי מכוניות חדשות ב-90 הימים הראשונים לבעלות על הרכב, ולקחו בו השנה חלק למעלה מ-99 אלף רוכשי מכוניות חדשות, מה שיוצר בסיס יציב לתוצאותיו.
המסקנות הברורות שלו כפי שקובע המכון: ישנן יותר תלונות על תקלות ברכבים חשמלים והיברידיים נטענים מאשר ברכבים בעלי מנועי בעירה פנימית. לדברי פרנק הנלי, מנהל בכיר בחטיבת המחקר של המכון, בעלי מכוניות חשמליות עמוסות טכנולוגיה יכולים לחוות תקלות המצריכות הגעה למרכז שירות פי 3 מאשר במכונית מקבילה עם מנוע בעירה פנימית. עם זאת מצביע הנלי על שיפור וירידה משמעותית בתלונות של כלל רוכשי המכוניות על בעיות הקשורות לפיקוד קולי ומצלמות חניה שכיכבו ברשימת התקלות בשנים קודמות, עדות לשיפור מצד תעשיית הרכב בנושאים אלו.
על פי תוצאות הסקר הנוכחי, המספר הממוצע של תלונות על תקלות לכל 100 מכוניות ברכבים בעלי בעירה פנימית עומד על 180 תקלות, לעומת ממוצע התקלות במכוניות חשמליות העומד על 266 תקלות ל-100 מכוניות. פער של כמעט 50%. עוד עולה מהתוצאות כי בעוד בעבר טסלה הובילה ברמת האיכות שלה על פני מכוניות חשמליות של מותגים אחרים, השנה הפער הזה נסגר והתוצאות הן כמעט זהות. כלומר לטסלה אין יתרון בכמות התקלות על פני יצרניות אחרות של מכוניות חשמליות, מה שמעיד על סגירה של הפער הטכנולוגי.
בכלל, הסקר הנוכחי לא עושה חסד עם טסלה. בעוד כמות התקלות הממוצעת ל-100 מכוניות בסקר הנוכחי עומדת על 195 תקלות, טסלה משתרכת במקום השלישי מסוף הרשימה עם ממוצע של 266 תקלות ל-100 מכוניות (בדיוק כמו יצרנית המכוניות החשמליות ריביאן). אחת הסיבות לעליה המשמעותית בתלונות הלקוחות לגבי טסלה מגיעה מלקוחות שאינם מרוצים מכך שבחברה העבירו את תפעול האיתות והמגבים ללחצים על גבי גלגל ההגה. בטסלה יכולים להתנחם בעובדה שיש רק יצרנית אחרת של מכוניות חשמליות שהצליחה לרשום הישג מפוקפק יותר והיא פולסטאר, שסיימה בסקר במקום האחרון עם 316 תקלות ל-100 מכוניות, אפילו יותר מדודג’ שלה “רק” 301 תקלות בממוצע.
לשם השוואה, המותג המוביל בסקר הנוכחי הוא ראם עם 149 תקלות בממוצע ל-100 מכוניות, כשאחריו נמצאות שברולט (160 תקלות), יונדאי (162 תקלות) וקיה (163 תקלות). הציון של טסלה נמוך גם בהשוואה למותגי היוקרה בהם היא מתיימרת להתחרות. מותג היוקרה המצטיין בסקר הוא פורשה עם 172 תקלות בממוצע שהעניקו לו את המקום השביעי בדירוג הכללי. לקסוס מדורגת אחריו עם 174 תקלות (מקום שמיני בדירוג הכללי) ולאחר מכן ג’נסיס עם 184 תקלות (מקום 13 בדירוג הכללי).
אגב, לאור התוצאות הללו לא תתפלאו לגלות שאף מכונית חשמלית לא נכללת ברשימת הדגמים המצטיינים בסקר באף אחד מהסגמנטים והקטגוריות. הדגם שזכה להכי פחות תלונות מצד הלקוחות בכלל הדירוג הוא לקסוס LC.