מגזין הצרכנות האמריקאי קונסיומר ריפורט מפרסם מידי שנה מגוון סקרים ומחקרים על אמינות ושביעות הרצון של מנויי המגזין ממכוניתם. אחד הסקרים החשובים והנחשבים של המגזין הוא סקר האמינות השנתי הבודק את כמות התקלות הממוצעת בכל דגם שנמכר בארה”ב. תוצאות סקר זה יחד עם נתונים המתקבלים ממחקרים ובדיקות נוספות שעורך המגזין משוקללים מידי שנה לכדי דירוג המותגים האמינים ביותר של קונסיומר ריפורטס.
דירוג המותגים האמינים ביותר מהווה למעשה המלצת קניה של המגזין לגבי המותגים והדגמים האמינים ביותר המוצעים בשוק האמריקאי. למרות זאת, יש לו גם רלוונטיות מסוימת עבורנו בהתחשב בעובדה שדגמים רבים נמכרים גם בישראל, אם כי ברובם בתקינה ומפרטים שונים. השנה הקיף הסקר למעלה מ-300 אלף נשאלים שדיווחו על תקלות ובעיות (לא רק תקלות מכאניות אלא גם בעיות תפעול שונות) במכוניות חדשות ומשומשות בין שנת הייצור 2000 ל-2024, ומהדירוג הסופי עולות כמה תוצאות ומסקנות מעניינות.
לפני ההתייחסות למותגים כדי להתייחס לכמה נתונים סטטיסטים כללים לגבי רמת האמינות של מערכות הנעה שונות. למרות ההנחה שמכוניות חשמליות יותר אמינות (הנחה שהופרכה גם במחקר של JD POWER), המגזין מדווח כי אמנם יש שיפור ברמת האמינות של מכוניות חשמליות, אך עדין נרשמו בהן 42% יותר תלונות על תקלות מאשר במכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית ומכוניות היברידיות, זאת לעומת 79% יותר תלונות בסקר של השנה שעברה. גם אמינות מכוניות היברידיות נטענות השתפרה משמעותית, אך עדין הן רושמות 70% יותר תלונות על תקלות מאשר מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית והנעה היברידית רגילה.
גם בדירוג המותגים האמינים שינם מספר הפתעות. אחרי שנים ארוכות, טויוטה ולקסוס אינן מובילות את רשימת הדגמים האמינים לשנת 2025. סובארו הצליחה להפתיע ולהתמקם במקום הראשון בדירוג השנתי עם ציון של 68 נקודות מתוך 100, כאשר המגזין מציין לטובה בעיקר את דגמי האימפרזה והפורסטר שזכו לציוני אמינות מהגבוהים בסקר (ואנחנו מכירים כמה בעלי אימפרזות שבהחלט יסכימו עם הקביעה הזו). סובארו דחקה את לקסוס למקום השני עם 65 נקודות למרות שארבעה דגמים שלה הם בעלי ציון אמינות גבוה מהממוצע. טויוטה ירדה השנה למקום השלישי עם 62 נקודות, כאשר מי שפגעו בניקוד שלה השנה הם דגמי הטנדרים טאקומה וטונדרה שסבלו מאי אילו בעיות ותלונות של לקוחות בדור החדש.
הדומיננטיות היפנית כוללת שישה מותגים בששת המקומות הראשונים של הדירוג כאשר במקום הרביעי נמצאת הונדה (59 נקודות), אקיורה (55 נקודות) ומאזדה (55 נקודות). ההפתעה השניה השנה היא הזינוק של אאודי למקום השביעי בטבלה (54 נקודות) כשהיא עוקפת את ב.מ.וו (53 נקודות). את העשיריה הראשונה סוגרות יונדאי וקיה עם 51 ו-50 נקודות בהתאמה.
מן הצד השני של הדירוג, ריביאן זכתה לציון הנמוך ביותר, שלא לומר המביך במיוחד עם רק 14 נקודות, כאשר לפניה נמצאות קאדילק (27 נקודות), GMC וג’יפ (33 נקודות כל אחת). טסלה אגב נמצאת במצב טוב יותר משמעותית מריביאן, אך עדין ממוקמת בחלק התחתון של הדירוג רק במקום ה-17 עם 36 נקודות.
זה המקום לציין שדירוג המותגים כולל רק 22 מותגים ונעדרים לא מעט מותגים בהם מרצדס, לנד רובר, פורשה, פיאט, קרייזלר, דודג’ ומיני כיוון שלא נאספו מספיק נתונים על לפחות שני דגמים מתוצרתם, מה שמעיד גם על ההעדפות של קוראי המגזין – בפרט שמותגים אלו לרוב לא מככבים בסקרי אמינות ושביעות רצון, לא רק של הקונסיומר ריפורטס.