שבועיים בדיוק לאחר שנחשף כקונספט, תחת מעטה הסוואה ובתמונות אקשן מעוררות בבוץ ובשלג, חושפת הוסקוורנה את גרסה הסדרתית של סוורטפילן 801. מדובר באח הגדול במשפחה המתחדשת של דגמי הסקרמבלר-רטרו המעוצבת של המותג השבדי שמביא איתו בשורה, כאשר הוא הדגם הראשון בתולדות המשפחה המצליחה המצויד במנוע בעל שני צילינדרים.
המנוע בנפח 799 סמ”ק ובתצורת טווין מקבילי מוכר מסדרת דגמי ה-790 של ק.ט.מ, כשהוא מספק 105 כ”ס ו-8.9 קג”מ ומניע כלי שמשקלו העצמי עומד על 181 ק”ג קלילים יחסית. למרות שמדובר במנוע טווין, הצליחו מעצבי הוסקוורנה להסוותו היטב בתוך שלדת הצינורות וה-801 שומר על מראה צר בדומה לדגמי הסינגל של המשפחה למרות היותו של המנוע חשוף לחלוטין, למעט מגן גחון קטנטן מאלומיניום.
האלמנטים העיצוביים המוכרים של דגמי הסוורטפילן נמצאים גם ב-801 החדש, כולל פנס קדמי עגול עם טבעת LED היקפית, משקף קדמי קטן וקווי גוף נקיים ומינימליסטים. יחידת הזנב הקצרצרה מסיימת ממש בקו מרכז הגלגל האחורי, כאשר מושב המורכב מוטמע ומוסווה בה. מפלט צידי גבוה וקצוץ משתלב בזווית יחידת הזנב ומשלים את המראה הרזה של ה-801, כשעל הצד המגניב בעיצוב אחראים כיסוי מצמד במראה מגנזיום זהוב.
בניגוד לדגם הקונספט שהציג מראה קרבי וקיצוני, הוסקוורנה סוורטפילן 801 הסדרתי מאמץ גישה מתונה יותר, מה שבא לידי ביטוי בוויתור על חישוקי השפיצים וצמיגי השטח הקרביים לטובת סידור קונבנציונלי של חישוקים יצוקים בקוטר 17 אינץ’ מלפנים ומאחור, עם צמיגי פירלי MT60 RS בעלי פרופיל קוביות עדין. עם זאת, לא מן הנמנע שהוסקוורנה תציג גרסה קרבית יותר בעתיד שתחזק את הקשר למורשת השטח המפוארת שלה. המתלים המתכווננים מסדרת APEX של WP הם בעלי מהלך נדיב ביחס לאופנוע כביש עם 140 מ”מ מלפנים ו-150 מ”מ מאחור. מערכת הבלימה של J.Juan עם צמד דיסקים קדמיים משולבת עם מערכת ABS מתוצרת בוש הפועלת גם תחת פניה, ומציעה מצב “סופרמוטו” בעל רמת התערבות נמוכה.
הוסקוורנה סוורטפילן 801 מגיע כסטנדרט עם מצמד מחליק וקוויקשיפטר דו-כיווני אליהם מצטרפים שלושה מצבי רכיבה קבועים, בקרת משיכה הפועלת גם תחת הטיה ומסך 5 אינץ’ צבעוני עם קישורית מלאה לטלפון הסלולרי. כמו בדגמי ק.ט.מ, גם סוורטפילן 801 מציע חבילת אלקטרוניקה מורחבת בתוספת תשלום הכוללת מצב רכיבה נוסף, מערכת בקרת ווילי עם חמישה מצבי פעולה, עשרה מצבי פעולה לבקרת המשיכה ובקרת שיוט.
המכירה של סוורטפילן 801 החדש תחל באירופה כבר בחודש אפריל כשהוא צפי להגיע גם לישראל, אך כרגע לא ידוע האם זה יקרה עוד השנה.