אדוונצ’רים עממים
אופנועים המותאמים לדרגת רישוי A1, ובפרט כאלו בתצורת אדוונצ’ר הם להיטי מכירות באירופה וגם בישראל. במפתיע, או שלא, זו גם הקטגוריה בה ריכזו היצרניות הסיניות את עיקר מאמציהן בניסיונות לגזור נתח שוק בשווקי אירופה, כאשר הן באות להציע בדיוק מה שמחפשים רוכבים צעירים בקטגוריית הביניים ואת מה שהסינים יודעים לעשות הכי טוב: הרבה תמורה בפחות מחיר. ישנם לא מעט יצרנים ודגמים המשחקים על המשבצת הזו, אך בחנו להתמקד באדוונצ’רים בנפח 500 סמ”ק שהם השימושיים וגם הפופולאריים ביותר ביחס לאחיהם קטני נפח.
בנלי TRK502
ה-TRK502 של בנלי הוא אחד מהאדוונצ’רים הראשונים שהגיעו אלינו מסין, ואחד מהדגמים הנמכרים ביותר בקטגוריה שלו ובכלל באירופה. הסיבה להצלחתו היא בזכות תמורה גבוהה ביחס למחיר אטרקטיבי עבור רוכבים מוגבלי רישיון, כאשר שם של מותג איטלקי רב מורשת תרם לא מעט בהיבט התדמיתי בעיקר בשוק הבית.
מדובר אמנם באדוונצ’ר למוגבלי רישיון ותקציב, אך לבנלי TRK502 מידות נדיבות יחסית, מיכל דלק גדול ומצד שני גם משקל עצמי לא נמוך. המפרט הטכני כולל מזלג קדמי הפוך, בולם אחורי מתכוונן ומערכת בלימה בעלת צמד דיסקים בחזית עם קלאיפרים בעלי 4 בוכנות. בגרסתו הסטנדרטית מגיע בנלי TRK502 בתצורת כביש עם חישוקי 17 אינץ’ יצוקים ומפלט הממוקם בגחון, אך מוצעת גם גרסת X בעלת מאפיינים מעט יותר קרביים.
מנוע: טווין מקבילי, 500 סמ”ק
הספק: 47 כ”ס ב-8,500 סל”ד.
גובה מושב: 835 מ”מ
מרווח גחון: 19 ס”מ
מיכל דלק: 20 ליטר
משקל: 235 ק”ג
גרסאות נוספות: גרסת X בעלת חישוקי שפיצים (הקדמי בקוטר 19 אינץ’) ומפלט גבוה.
אבזור: מגיני ידיים, אופציה לארגזי אלומיניום מקוריים
מחיר: 48 אלף שקלים לגרסה הרגילה ו-50 אלף שקלים לגרסת ה-X כולל אגרות רישוי
KOVE 500X
ה-500X של Kove הוא עולה חדש שנכנס לאחרונה לקטגוריה הצפופה של אופנועי ה-500. גם במקרה של ה-500X מדובר באדוונצ’ר בעל מנוע טווין מקבילי שמעוצב לפי כל חוקי הז’אנר וסנונית ראשונה במשפחה שלמה של דגמי אדוונצ’ר שמציע היצרן, כולל דגם 800 גדול ומאובזר.
Kove 500X מכוון מראש לרוכבים שפוזלים לכיוון השטח, מה שבא לידי ביטוי במתלי קאייבה בעלי מהלך נדיב של 200 מ”מ המאפשרים מרווח גחון נדיב, חישוק 19 אינץ’ מלפנים, חישוקי שפיצים, מיכל דלק מהגדולים בקטגוריה ולצד זאת גם משקל עצמי נמוך במפתיע. עוד ניתן למצוא בו מערכת בלימה מתוצרת ניסין, מערכת ABS מתוצרת בוש וערכת מיגונים מלאה כסטנדרט.
מנוע: טווין מקבילי, 471 סמ”ק
הספק: 47 כ”ס ב-8,500 סל”ד.
גובה מושב: 820 מ”מ
מרווח גחון: 21 ס”מ
מיכל דלק: 20 ליטר
משקל: 178 ק”ג
אבזור: מיגון גחון, מיגון גוף היקפי, מגיני ידיים, אופציה לארגזי אלומיניום מקוריים
מחיר: 44 אלף שקלים כולל אגרות רישוי
ווג 525DSX
בסתיו האחרון נחת בישראל ווג 525DSX החדש, שהוא למעשה מתיחת פנים מקיפה לווג 500DS שהיה הסנונית הראשונה במשפחת דגמי האדוונצ’ר המודרניים של היצרנית הסינית. במהדורתו העדכנית זכה ה-DSX להגדלה קלה בנפח המנוע ושיפור רצועת הכוח, עיצוב חדש ומודרני יותר, שלדה מחוזקת, לוח מחוונים צבעוני חדש עם קישורית BT ומערך אלקטרוניקה מעודכן הכולל שני מצבי רכיבה בקרת משיכה כסטנדרט.
למרות שהוא פונה לקטגוריית ה-500 העממית ולרוכבים מוגבלי רשיון, ווג 525DSX מציג מפרט לא אופייני לאופנועי “תקציב”. הוא מגיע כסטנדרט בחישוקי שפיצים, כאשר זה הקדמי הוא בקוטר 19 אינץ’, הנעולים בצמיגי מצלר טוראנס האמורים לספק לו יכולת שבילים מתונה. המתלים הם מצורת קאייבה כאשר המזלג הקדמי הפוך ומתכוונן, כשמערכת הבלימה מתוצרת ניסין היא בעלת צמד דיסקים בחזית. יחד עם זאת הוא מתומחר גבוה מרוב אחיו המגיעים מסין, כשלמעשה מחירו זהה לזה של הונדה CB500X הסופר פופולארי.
מנוע: טווין מקבילי, 494 סמ”ק
הספק: 47.5 כ”ס ב-8,500 סל”ד
גובה מושב: 830 מ”מ
מרווח גחון: 20 ס”מ
מיכל דלק: 18 ליטר
משקל: 190 ק”ג
אבזור: רשימת האבזור נדיבה וכוללת לצד מצמד מחליק ומערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים גם פנסי ערפל מקוריים, מיגונים היקפיים, ג’ק אמצע ומשקף מתכוונן. עם זאת, סט מזוודות מתבקש הוא אופציה בתוספת תשלום.
גרסאות נוספות: אין
מחיר: 50 אלף שקלים כולל אגרות רישוי
QJ מוטורס SRT550
האדוונצ’ר הקומפקטי של QJ מוטורס מציע עבור הרוכבים הצעירים אלטרנטיבה לאופנוע אדוונצ’ר-כביש עם כל מאפייני הז’אנר במחיר נמוך מ-40 אלף שקלים. מנוע הטווין המקבילי מספק את המקסימום הניתן בקבוצת רישוי A1. צמיגי כביש מלאים ומפלט הממוקם בגחון הופכים את יכולת השטח לתיאורטית, אך מן הצד השני ישנה תנוחת רכיבה זקופה עם מושב נמוך יחסית שמתאים לרוכבים מתחילים. המפרט הטכני כולל מתלים מתוצרת קאייבה, בלמים מתוצרת ברמבו עם צמד דיסקים בחזית, מערכת ABS ומסך TFT בגודל 5 אינץ’. לא רע בשביל אופנוע תקציב.
מנוע: טווין מקבילי, 554 סמ”ק
הספק: 47.5 כ”ס ב-7,500 סל”ד
גובה מושב: 795 מ”מ
מרווח גחון: 19 ס”מ
מיכל דלק: 19.5 ליטר
משקל: 235 ק”ג
אבזור: משקף קדמי מתכוונן, מגיני ידיים, חימום ידיות ומושב. אופציה לסט מזוודות מקורי בתוספת תשלום.
גרסאות נוספות: גרסת X בעלת מאפייני שטח הכוללת חישוקי שפיצים מוזהבים (הקדמי בגודל 19 אינץ’), צמיגי טיובלס, מרווח גחון מוגדל ומפלט שונה הממוקם גבוה.
מחיר: 39 אלף שקלים לגרסה הרגילה ו-41 אלף שקלים לגרסת ה-X, כולל אגרות רישוי.
בליגה של הגדולים
אחרי שזכו לנתח שוק משמעותי בקרב הדגמים הזולים יחסית לבעלי רישיון הביניים, מנסות היצרניות הסיניות לטפס עוד מדרגה אל עבר קטגוריית האדוונצ’רים בנפח בינוני של 700-900 סמ”ק. מדובר באחת הקטגוריות החמות בעולם האופנועים בשנים האחרונות, עם שלל דגמים חדשים מושקעים ועמוסי טכנולוגיה. כאן אי אפשר לשחק רק על המחיר והרוכבים דורשים גם איכויות וטכנולוגיה ברמה גבוהה. כאן הקטגוריה מתחלקת לדגמים מתונים וזולים ביחס לנפח ודגמים שכבר הולכים ראש בראש בלי רגשי נחיתות מול מובילי הקבוצה.
בנלי TRK702X
אחרי ההצלחה הגדולה לה זכתה בנלי בשוק האירופאי עם ה-TRK502, הציגה לו החברה לפני קצת פחות משנתיים אח גדול עם מנוע הטווין המקבילי בנפח 698 סמ”ק של בעלת הבית QJ מוטורס, כאשר כרגע מדובר באדוונצ’ר הבכיר של בנלי שצפוי להציג בקרוב גם דגמי אדוונצ’ר בגדולים ויקרים יותר.
בהתאם להעדפות הקהל המקומי, לישראל מגיע בנלי TRK702 בגרסת ה-X בעלת מאפייני השטח יותר שבה ישנם חישוקי אלומיניום עם חישוקי מתכת העוטים צמיגי פירלי סקורפיון STR, כאשר זה הקדמי הוא בקוטר 19 אינץ’. מלפנים ישנו מזלג הפוך בשרני בקוטר 50 מ”מ, אך ללא אפשרויות כוונון כשמאחור ישנה זרוע אחורית מאלומיניום המחוברת לבולם בעל אפשרות כיוון חלקית. לשניהם מהלך צנוע יחסית של 140 מ”מ. מצד שני למיכל הדלק נפח נדיב של 20 ליטרים ולמסך ה-TFT (בגודל 5 אינץ’) יש אפשרות לקישורית BT והתאמה מובנית למערכת ניווט דרך אפליקציה ייעודית.
מנוע: טווין מקבילי, 698 סמ”ק
הספק: 70 כ”ס ב-8,000 סל”ד. אופציה לגרסת A1 מוגבלת הספק.
גובה מושב: 835 מ”מ
מרווח גחון: 20.5 ס”מ
מיכל דלק: 20 ליטר
משקל: 235 ק”ג
אבזור: מגיני ידיים, מגן גחון, ג’ק אמצע, ארגזי אלומיניום אטומים למים
מחיר: 65 אלף שקלים כולל אגרות רישוי
CF מוטו 650MT
הדגם הראשון במשפחת ה-MT של CF מוטו שהגיע לארץ בשנת 2019 הוא גם מראשוני אופנועי האדוונצ’ר שהגיעו אלינו מסין. מדובר באופנוע אדוונצ’ר תיורי עם נטיית כביש, שמעוצב לפי כל חוקי הז’אנר, כשהחזית מזכירה במעט את דגמי האדוונצ’ר הישנים של ק.ט.מ, לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהוא עוצב בסטודיו באותו סטודיו. 650MT מתגלגל על חישוקי 17 אינץ’ יצוקים מלפנים ומאחור עם צמיגי כביש, כך שהוא לא מתיימר להרחיק לכת בשטח. המפרט הטכני שלו כולל מתלים מתוצרת קאייבה, מערכת ABS מתוצרת בוש מערכת בלימה עם צמד דיסקים פרפריים בחזית. המחיר של CF מוטו 650MT מציב אותו דווקא מול דגמי ה-500 הקטנים יותר, אך הוא נמצא כאן בגלל שהוא בעל מנוע חזק בהרבה, אם כי ניתן לקבלו גם בגרסה מוגבלת.
מנוע: טווין מקבילי, 649 סמ”ק
הספק: 62 כ”ס ב-8,750 סל”ד. אופציה לגרסת A1 מוגבלת הספק
גובה מושב: 840 מ”מ
מרווח גחון: 17 ס”מ
מיכל דלק: 18 ליטר
משקל: 206 ק”ג
אבזור: משקף מתכוונן, מגיני מנוע היקפיים, שתי מזוודת צד מקוריות
גרסאות נוספות: אין
מחיר: 41 אלף שקלים כולל אגרות רישוי
CF מוטו 700MT
CF מוטו 700MT הוא מחליפו של ה-650MT הוותיק שעדין משווק במקביל אליו. מתחת לעיצוב המודרני והעדכני יותר מסתתרת נוסחה דומה של אופנוע אדוונצ’ר-תיור לכביש עם חישוקי 17 אינץ’ וללא יומרות שטח מיוחדות. המנוע ה-700MT צמח מעט בנפח ובהספק ועומד בתקינת יורו 5 העדכנית, כשהוא מציע שני מצבי רכיבה לבחירה. שינויים נוספים הם לוח מחוונים דיגיטלי חדש ומערכת בלימה משופרת מתוצרת J.Jouan.
גם במקרה של ה-700MT המחיר נמוך ביחס לנפח ולביצועים, כאשר מוצעת גם אפשרות לגרסה בעלת הספק מוגבל לבעלי רישיון A1.
מנוע: טווין מקבילי, 693 סמ”ק
הספק: 65 כ”ס ב-9,000 סל”ד. אופציה לגרסת A1 מוגבלת הספק
גובה מושב: 820 מ”מ
מרווח גחון: 17 ס”מ
מיכל דלק: 18 ליטר
משקל: 218 ק”ג
אבזור: משקף קדמי מתכוונן, מגיני ידיים
גרסאות נוספות: אין
מחיר: 43 אלף שקלים כולל אגרות רישוי
CF מוטו 800MT
הדגם הבכיר נכון לעתה במשפחת האדוונצ’רים של CF מוטו הוצג לקראת 2022 והיווה קפיצת מדרגה משמעותית עבור החברה, ותוצאה של העמקת הקשר עם ק.ט.מ. יחידת ההנעה של ה-800MT מגיעה היישר מה-790 אדוונצ’ר הכתום בכיול מעט שונה ומכניס אותו לתחרות בנישה הצפופה של אופנועי האדוונצ’ר בנפח בינוני.
CF מוטו 800MT מגיע כשהוא מצויד במכלולים שלא נופלים ממיטב התוצרת בקטגוריה בהם מתלים מתכווננים מתוצרת קאייבה, מצמד מחליק, בקרת שיוט ומספר מצבי רכיבה בהתאם לדגם. CF מוטו משווקת את ה-800MT בשלוש גרסאות (ספורט, טורינג ואקספלור) אשר לכולן שילוב של חישוק בקוטר 19 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור, כשלגרסת הספורט המתונה חישוקי אלומיניום יצוקים בניגוד לחישוקי שפיצים בשתי הגרסאות האחרות.
מנוע: טווין מקבילי, 799 סמ”ק
הספק: 95 כ”ס ב-9,000 סל”ד
גובה מושב: 825 מ”מ
מרווח גחון: 19 ס”מ
מיכל דלק: 19 ליטר
משקל: 225 ק”ג
אבזור: משקף קדמי מתכוונן, מגיני ידיים
גרסאות נוספות: גרסת הטורינג בעלת אופי תיורי כוללת זיווד מקורי, מיגון גחון וחישוקים מוזהבים לטובת המראה הנכון. גרסת האקספלור הולכת צעד אחד קדימה עם צמיגים בעלי נטיית שטח וחבילת אלקטרוניקה מורחבת הכוללת, מסך לוח מחוונים גדול יותר, 4 מצבי רכיבה, בקרת משיכה ואפשרות לניתוק מערכת ה-ABS.
מחיר: 65 אלף שקלים כולל אגרות רישוי לגרסת הספורט, 75 אלף שקלים לגרסת הטורינג ו-78 אלף שקלים לגרסת האקספלור
ווג DS900X
בימים אלו מתחיל בישראל השיווק של ווג DS900X שהוא דגם האדוונצ’ר הגדול והחזק ביותר בהיצע של החברה הסינית, המכניס אותה לתחרות מול בכירי הקטגוריה. מנוע הטווין המקבילי הוא בבסיסו אותו מנוע המשמש את ב.מ.וו F900GS, וזה כבר קלף חזק להתהדר בו, כשגם לא מעט רכיבים משותפים עם האדוונצ’ר הבאווארי. העיצוב נראה כמו שדרוג מוגדל של ה-525 הקטן יותר, אך עם בחירה לא שגרתית בחישוקי שפיצים במידות של 21 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור וצמיגי מצלר טוראנס מתונים יחסית.
בהתאם לכך שמדובר בדגם הבכיר של ווג, המפרט מרשים. המתלים ארוכי המהלך מתוצרת קאייבה הם בעלי כיוונון מלא, ישנו משכך היגוי מקורי ומערכת הבלימה היא מתוצרת ברמבו. לצד אלו ישנו מערך אלקטרוניקה עדכני הכולל בקרת משיכה וקוויקשיפטר אלקטרוני מלא, כשבנוסף יצויד ה-DS900 בארץ עם בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת רדאר והתרעה על תנועה בשטחים מתים – מערכות שעדין אין לרוב המתחרים המערביים בקטגוריה. המחיר גבוה יחסית למה שהורגלנו מאופנועים המגיעים מסין, אך הוא עדין נמוך בכ-20 אלף שקלים מהדגמים האירופאים הבולטים בקטגוריה.
מנוע: טווין מקבילי, 895 סמ”ק
הספק: 94 כ”ס ב-8,250 סל”ד
גובה מושב: 825 מ”מ
מרווח גחון: 19 ס”מ
מיכל דלק: 17 ליטר
משקל: 215 ק”ג
אבזור: מיגוני ידיים, גחון וגוף מקוריים, ג’ק אמצע, משקף מתכוונן, מצלמת דרך מקורית, חימום לידיות ולמושב. סט מזוודות אלומיניום מקוריות יוצע כאופציה בתוספת תשלום.
גרסאות נוספות: אין
מחיר: 85 אלף שקלים
QJ מוטורס SRT800
ה-SRT800 הוא גרסה מוגדלת של ה-SRT550 כשהוא דומה לו מאד בעיצובו ומגיע בתצורת כביש מובהקת עם חישוקי 17 אינץ’ יצוקים. כמו רוב דגמי QJ מדובר באופנוע ששם למטרה את התמורה למחיר, כשהוא מציע במחיר של אדוונצ’ר 500 גודל וביצועים של אדוונצ’ר בקטגוריית הביניים. המנוע בנפח 754 סמ”ק הוא מפיתוח עצמי של QJ, אך המכלולים ההיקפיים מגיעים מחברות מתמחות בתחומן. המתלים הם מתוצרת קאייבה (אך ללא אפשרות כוונון), מערכת הבלמים היא מתוצרת ברמבו ומערכת ה-ABS מגיעה מבוש. המשקל העצמי לא נמוך ועומד על 254 ק”ג רטובים ונכון לעתה אין מערכות עזר אלקטרוניות בתפריט, מה שעוזר לשמור על מחיר נמוך.
מנוע: טווין מקבילי, 754 סמ”ק
הספק: 76 כ”ס ב-8,500 סל”ד. אופציה לגרסת A1 מוגבלת הספק
גובה מושב: 830 מ”מ
מרווח גחון: 19.5 ס”מ
מיכל דלק: 18.5 ליטר
משקל: 254 ק”ג
אבזור: משקף קדמי מתכוונן, מגיני ידיים. אופציה לסט מזוודות מקורי בתוספת תשלום.
גרסאות נוספות: גרסת X בעלת מאפייני שטח הכוללת חישוקי שפיצים מוזהבים (הקדמי בגודל 19 אינץ’), צמיגי טיובלס ומתלה אחורי משודרג בעל אפשרות כיוונון.
מחיר: 50 אלף שקלים לגרסה הרגילה ו-53 אלף שקלים לגרסת ה-X, כולל אגרות רישוי.