למרות ההצטמצמות העקבית בקטגוריית משפחתיות הסדאן הגדולות, בסקודה לא מוותרים על מכונית הדגל שלה וחשפו בסוף השבוע את הדור החדש של הסופרב. זהו הדור הרביעי של הסופרב בגלגולה המודרני שהחל בתחילת שנות ה-2000 כניסיון של סקודה לעלות כיתה וחזור לקטגוריית הסאלון בה הייתה נוכחת עם הסופרב של שנות ה-30 וה-40.
אחרי שני עשורים ו-1.6 מיליון יחידות שנמכרו בהן אפשר להכתיר את הניסיון כהצלחה. סקודה סופרב החדשה לא מחליפה רק את הדור הקודם, אלא גם תתפוס באירופה במידת מה את מקומה של פולקסווגן פאסאט שהדור החדש שלה שנחשף לפני כחודשיים ייוצר רק בתצורת סטיישן. כמו בעבר היא תוצע בתצורת סדאן עם דלת חמישית שימושית שהפכה לסימן ההיכר של הסופרב, לצד גרסת סטיישן.
העיצוב הוא אבולוציה של הדור היוצא עם חזית מודרנית כפי שכבר נצפתה בדור החדש של הקודיאק וקווי גוף דינאמיים וזורמים יותר. הדור החדש מתבסס על הגרסה העדכנית של פלטפורמת EQB EVO המודולארית, כשהשינויים במידות מינוריים למדי. בסיס הגלגלים נותר באורך של 284 ס”מ כמעט סאלונים, כאשר האורך הכולל גדל ב-4 ס”מ ל-431 ס”מ כשהרוב דווקא הצטמצם בס”מ וחצי ל-185 ס”מ. עם זאת תא המטען שהוא מקור הגאוהו של הסופרב צמח ב-20 ליטרים בגרסת הסדאן ו-30 ליטרים בגרסת הסטישן לנפח של 645 ו-690 ליטרים בהתאמה.
תא הנוסעים שומר על עיצוב תכליתי עם נגידות מודרניות בדמות פתחי מיזוג מוסלקים ומסך מולטימדיה של 13 אינטש עם ממשק עדכני. החידוש העיקרי הוא חזרה לשליטה באמצעות חוגות על מערכת בקרת האקלים, בשילוב משטחי מגע בתוכן לתפעול פונקציות כמו חימום וקירור המושבים. כמו בעבר, לצד שלל רמות הגימור מוצעת בפסגה גרסת לורין קלמנט מאובזרת ומהודרת במיוחד.
היצע יחידות ההנעה של סקודה סופרב החדשה כולל מנועי טורבו בנזין בנפחי 1.5 ו-2.0 ליטר עם תגבור היברידי קל בהספקים של 150 כ”ס (במנוע ה-1.5 ליטר), 190 ו-265 כ”ס, כשלצידם יוצע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר בהספקים של 150 ו-193 כ”ס. מנועי הבנזין והדיזל החזקים יצוידו כסטנדרט בהנעה כפולה. לצד גרסאות ההנעה הקונבנציונליות אלו תוצע גרסה היברידית נטענת, נכון לעתה רק במרכב סטיישן, עם מנוע 1.5 ליטר טורבו ומנוע חשמלי בהספק משולב של 204 כ”ס. לגרסה ההיברידית נטענת סוללת 25.7 קוט”ש שאמור לאפשר טווח נסיעה חשמלי מוצהר של יותר מ-100 ק”מ, עם יכולת טעינת DV מהירה בקצב של 50 קילוואט. גרסה חשמלית מלאה? לא בעתיד הנראה לעין.