יצרניות הרכב הסיניות כבר מזמן לא מצטנעות, להפך. החיבה הסינית למותגי יוקרה הביאה את תעשיית המקומית להקים שלל מותגי יוקרה משלהם, כשהם קוראים תיגר על מותגי היוקרה המערביים המסורתיים והוותיקים ומציגים שלל דגמים מוחצנים עתירי אבזור שמתהדרים בגישת “פרימיום”.
הגדילה לעשות BYD שכחלק מהניסיון שלה להתברג בצמרת תעשיית הרכב העולמית הציגה BYD לפני כשנתיים מותג על יוקרתי חדש בשם יאנגוואנג (YangWang). עם יאנגוואנג מקווים אנשי BYD להציב קו של דגמים עתירי טכנולוגיה שיאתגרו את מיטב התוצרת של יצרניות היוקרה המערביות ובראשן מרצדס, ב.מ.וו, פורשה ולקסוס לא רק בשוק הבית הסיני.
אחרי שחשפו מכונית על מרשימה בשם U9 ורכב שטח קשוח ומפואר בשם U8 חשפו בחברה בתערוכת בייג’ין האחרונה את יאנגוואנג U7 – מכונית סדאן חשמלית גדולה ומפוארת ששמה לעצמה להתחרות במרצדס EQS סדאן, לא פחות. בימים אלו מגיעה ה-U7 לאולמות התצוגה בסין כשהיא נושאת תג מחיר אסטרונומי, גם במונחים של השוק בסין, החוצה את המיליון יואן. בתרגום לדולרים מדובר במכונית שמחירה ההתחלתי עומד על כ-137 אלף דולר, כך שהיא יקרה משמעותית מאותה מרצדס EQS סדאן אותה היא שמה למטרה. תקראו את זה שוב: מכונית הפאר החשמלית של BYD יקרה יותר ממכונית הפאר החשמלית של מרצדס.

כמה יקרה? לשם השוואה, בסין מתחיל מחירה של מרצדס EQS סדאן בכ-900 אלף יואן שהם כ-120 אלף דולר כשהיא נושאת גם את המס וההובלה של מכונית מיובאת. הפרש בו ניתן לרכוש מכונית BYD דולפין חדשה. אם המחיר של יאנגוואנג U7 נשמע גבוה בסין, אז במידה ותחליט BYD להביא אותה לשווקי המערב מחירה הוא צפוי להיות גבוה עוד יותר בעקבות עליות ההובלה המיסים והמכס שהתווסף לאחרונה למכוניות מיובאות מסין. בארה”ב (שאמנם מונעת כניסה של מכוניות סיניות) למשל מחירה של מרצדס EQS מתחיל ב-105 אלף דולר כך שתאורטית מכונית הדגל של BYD תהיה יקרה בעשרות אחוזים, ולמעשה היא יקרה מכל גרסאות ה-EQS סדאן למעט גרסת ה-AMG.
יאמר לזכותם של הסינים שלפחות יש תמורה למחיר הגבוה. המראה של ה-U7 אמנם נראה גנרי יחסית, עם חזית המזכירה את זו של הסיל ושל מכונית העל U9, אבל היא בעל מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.195CD ומפרט הוא אחד המרשימים שנראו לאחרונה במכוניות חשמליות. כמו אחיותיה לפלטפורמה, גם יאנגוואנג U7 מצוידת במנוע חשמלי המספק 326 כ”ס כל אחד היוצרים יחד הספק משולב של 1,306 כ”ס המסוגלים להאיץ אותה ל-100 קמ”ש ב-2.9 שניות בלבד ומגיעה למהירות מרבית של 270 קמ”ש.
ל-U7 סוללת בלייד בקיבולת עצומה של 135.5 קוט”ש שאמורה לספק טווח נסיעה של 800 ק”מ, אך גובה מחיר בדמות המשקל כאשר ה-U7 שוקלת כ-3.1 טון. מערכת המתלים שתומכת במשקל הזה היא בעלת מנגנון איזון עצמי הידראולי לכל גלגל השומרת על מרכב הרכב מאוזן גם על פני שטח לא ישר. מערך מערכות הסיוע לנהג הוא המתקדם ביותר של BYD וכולל 3 מכ”מי ליידר ו-13 מצלמות היקפיות, כך שלפחות בסין היא תומכת בנהיגה אוטונומית המסונכרנת עם מערכת הניווט באזורים מסוימים.