אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ההגה מתנתק מהגלגלים: ספינת הדגל של ניו מקבלת מערכת היגוי אל-חוט חדשה של ZF
ראשי » חדשות » ההגה מתנתק מהגלגלים: ספינת הדגל של ניו מקבלת מערכת היגוי אל-חוט חדשה של ZF

ההגה מתנתק מהגלגלים: ספינת הדגל של ניו מקבלת מערכת היגוי אל-חוט חדשה של ZF

ניו ET9 תקבל את טכנולוגיית ההיגוי-אל חוט החדשה של ZF שמנתקת את הקשר בין ההגה לגלגלים ואמורה להפוך לסטנדרט עתידי בתעשיית הרכב

אופיר דואק 19/02/2025 צלם: יצרן

ההתקדמות הטכנולוגית בתעשיית הרכב הפכה את האלקטרוניקה לגורם מרכזי, ולא רק במכוניות חשמליות. מצערות אלקטרונית אל-חוט הן כבר פריט נפוץ ברוב המכוניות המודרניות ובעידן החשמלי גם במערכת הבלימה מתבצע מעבר הדרגתי למערכות בהן אין קשר בין הדוושה האלקטרונית למשאבת הבלם. הצעד הבא הוא מעבר למערכות היגוי אל-חוט, ואנו צפויים לראות יותר ויותר מכוניות עושות שימוש בטכנולוגיה כיוון שהיא הופכת ל”מוצר מדף” כפי שמדגימה חברת ZF.

ZF הגרמנית מוכרת כאחת מיצרנית תיבות הילוכים, מערכות היגוי ומכלולים היקפיים הגדולות בתעשיית הרכב. לאחרונה פיתחה החברה מערכת היגוי אל-חוט חדשה המיועדת להיות משולבת במכוניות חשמליות, וחברת ניו הסינית החליטה להיותה ראשונה לעשות בה שימוש ולשלבה במכונית הדגל שלה, ה-ET9 הצפויה להגיע לייצור השנה, כאשר ב-ZF הטוענים שיצרניות גדולות נוספות יעשו שימוש במערכת בקרוב.

המערכת החדשה של ZF מבוססת על חיישן הקורא את פקודות ההיגוי וזווית הפניית גלגל ההגה ומעביר את המידע למחשב המערכת, הנותן פקודה למפעיל מכנטרוני המשמש כתיבת ההגה המחוברת למסרק ההגה וקובעת את זווית הגלגלים בהתאם. באופן מעניין מדובר במערכת פשוטה יחסית שעדין משתמש במסרק הגה כך שעדין יד קשר בין שני הגלגלים. יחידת משוב מומנט חשמלית המחוברת לגלגל ההגה אחראית על יצרית התנגדות להפניה ומשקל כדי להעניק משוב לנהג, כאשר רמת הקושי וההתנגדות ניתנת לשליטה וכיול בהתאם להעדפות.


היתרון הגדול של המערכת לפי ZF הוא שהיא מדמה פעולה של הגה כוח בתגבור משתנה, כלומר משנה את קלות הפניית ההגה בהתאם למהירות הנסיעה. המערכת משנה את היחס בין הפניית ההגה לזווית ההיגוי, כך שמתקבלת פעולה המדמה הגה בעל יחס העברה משתנה. התוצאה היא שבמהירות חניה הפניה קלה יוצרת זווית היגוי גדולה יותר כדי להקל על התמרון ואילו במהירות גובהה זווית ההיגוי מצטמצמת כדי לשפר את תחושת היציבות.
המערכת החדשה מאפשרת לפי ZF לשלב בעתיד גם מנגנון מכנטרוני נוסף כדי לקבל היגוי גם לגלגלים האחוריים, ומעבר לכך, הרבה יותר קל להתאימה למערכות תיקון ושמירה על נתיב כיוון שההיגוי מתבצע כולו באופן חשמלי.

מערכות היגוי אלחוט הן לא דבר חדש וכבר לפני עשור וחצי הוצגו מערכות כאלו הבשלות ליצור סדרתי, אך המכשול לשילובן במכוניות היה בעיקר רגולטורי. אינפיניטי הייתה בין החלוצות ליישם מערכת היגוי אל-חוט במכונית סדרתית עם ה-Q50, אך הדרישות הרגולטוריות אילצו אותה להרכיב גם מערכת גיבוי עם מוט היגוי המחובר לתיבת ההגה למקרי חירום.

כיום המציאות שונה וההתפתחות הטכנולוגית הביאה את הרשויות לתת אישור לייצור מערכות היגוי אל-חוט ולשלבן ביצור סדרתי, כפי שטסלה עשתה לאחרונה עם הסייברטארק. עם זאת, כמו כל טכנולוגיה חדשה גם טכנולוגיית ההיגוי אל-חוט עדין נחשבת מורכבת ויקרה, כך שהיא מוגבלת לעת עתה כמקדמת תדמית בדגמי קצה יוקרתיים ויקרים, בדיוק כמו ניו ET9.

NIO ZD הגה אל-חוט היגוי אל-חוט ניו ניו ET9
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד