ההתקדמות הטכנולוגית בתעשיית הרכב הפכה את האלקטרוניקה לגורם מרכזי, ולא רק במכוניות חשמליות. מצערות אלקטרונית אל-חוט הן כבר פריט נפוץ ברוב המכוניות המודרניות ובעידן החשמלי גם במערכת הבלימה מתבצע מעבר הדרגתי למערכות בהן אין קשר בין הדוושה האלקטרונית למשאבת הבלם. הצעד הבא הוא מעבר למערכות היגוי אל-חוט, ואנו צפויים לראות יותר ויותר מכוניות עושות שימוש בטכנולוגיה כיוון שהיא הופכת ל”מוצר מדף” כפי שמדגימה חברת ZF.
ZF הגרמנית מוכרת כאחת מיצרנית תיבות הילוכים, מערכות היגוי ומכלולים היקפיים הגדולות בתעשיית הרכב. לאחרונה פיתחה החברה מערכת היגוי אל-חוט חדשה המיועדת להיות משולבת במכוניות חשמליות, וחברת ניו הסינית החליטה להיותה ראשונה לעשות בה שימוש ולשלבה במכונית הדגל שלה, ה-ET9 הצפויה להגיע לייצור השנה, כאשר ב-ZF הטוענים שיצרניות גדולות נוספות יעשו שימוש במערכת בקרוב.
המערכת החדשה של ZF מבוססת על חיישן הקורא את פקודות ההיגוי וזווית הפניית גלגל ההגה ומעביר את המידע למחשב המערכת, הנותן פקודה למפעיל מכנטרוני המשמש כתיבת ההגה המחוברת למסרק ההגה וקובעת את זווית הגלגלים בהתאם. באופן מעניין מדובר במערכת פשוטה יחסית שעדין משתמש במסרק הגה כך שעדין יד קשר בין שני הגלגלים. יחידת משוב מומנט חשמלית המחוברת לגלגל ההגה אחראית על יצרית התנגדות להפניה ומשקל כדי להעניק משוב לנהג, כאשר רמת הקושי וההתנגדות ניתנת לשליטה וכיול בהתאם להעדפות.
היתרון הגדול של המערכת לפי ZF הוא שהיא מדמה פעולה של הגה כוח בתגבור משתנה, כלומר משנה את קלות הפניית ההגה בהתאם למהירות הנסיעה. המערכת משנה את היחס בין הפניית ההגה לזווית ההיגוי, כך שמתקבלת פעולה המדמה הגה בעל יחס העברה משתנה. התוצאה היא שבמהירות חניה הפניה קלה יוצרת זווית היגוי גדולה יותר כדי להקל על התמרון ואילו במהירות גובהה זווית ההיגוי מצטמצמת כדי לשפר את תחושת היציבות.
המערכת החדשה מאפשרת לפי ZF לשלב בעתיד גם מנגנון מכנטרוני נוסף כדי לקבל היגוי גם לגלגלים האחוריים, ומעבר לכך, הרבה יותר קל להתאימה למערכות תיקון ושמירה על נתיב כיוון שההיגוי מתבצע כולו באופן חשמלי.
מערכות היגוי אלחוט הן לא דבר חדש וכבר לפני עשור וחצי הוצגו מערכות כאלו הבשלות ליצור סדרתי, אך המכשול לשילובן במכוניות היה בעיקר רגולטורי. אינפיניטי הייתה בין החלוצות ליישם מערכת היגוי אל-חוט במכונית סדרתית עם ה-Q50, אך הדרישות הרגולטוריות אילצו אותה להרכיב גם מערכת גיבוי עם מוט היגוי המחובר לתיבת ההגה למקרי חירום.
כיום המציאות שונה וההתפתחות הטכנולוגית הביאה את הרשויות לתת אישור לייצור מערכות היגוי אל-חוט ולשלבן ביצור סדרתי, כפי שטסלה עשתה לאחרונה עם הסייברטארק. עם זאת, כמו כל טכנולוגיה חדשה גם טכנולוגיית ההיגוי אל-חוט עדין נחשבת מורכבת ויקרה, כך שהיא מוגבלת לעת עתה כמקדמת תדמית בדגמי קצה יוקרתיים ויקרים, בדיוק כמו ניו ET9.