מאז הפציעה לראשונה באמצע שנות ה-80′ הגדירה ב.מ.וו M5 בכל פעם מחדש את המונח “מכונית ספורט סאלון”, כשבכל דור היא דוחפת מעלה את רף הביצועים בקטגוריה שאותה המציאה. בהתאם לכך, הציפיה לדור החדש של ה-M5 שנחשף בקיץ האחרון הייתה גדולה, וב.מ.וו כהרגלה לא אכזבה כאשר מדובר בדגם החזק ביותר בתולדות השושלת. כעת מתחיל שיווקו גם בישראל עם תג מחיר עסיסי של 1.2 מיליון שקלים לפני תוספות.
בדומה למרצדס, ובעקבות הצורך לעמוד בתקני הזיהום המחמירים, גם ב.מ.וו M5 החדשה מצוידת ביחידת הנעה היברידית נטענת, לראשונה בתולדות הדגם. אלא שבניגוד למרצדס, ב.מ.וו לא ויתרה על מנוע ה-V8. התוצאה הסופית היא כאמור ה-M5 החזקה ביותר אי פעם, עם הספק מרבי משולב של 727 כ”ס המתקבל מחיבור של 585 כ”ס המתקבלים ממנוע ה-V8 המוגדש ו-197 כ”ס המגיעים מהמנוע החשמלי היושב בצמוד אליו.
ל-M5 תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה ואפשרות בחירה בין שלושה מהירויות של העברת הילוכים. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה מתוחכמת בעלת חלוקת כוח משתנה עם שלושה מצבים: הנעה כפולה קבועה, הנעה כפולה עם תעדוף של הגלגלים האחוריים והנעה אחורית בלבד. סוללה בקיבולת של 18.6 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה מרבי של 68 ק”מ באמצעות חשמל בלבד עד למהירות של 140 קמ”ש.
השילוב הזה הופך את ב.מ.וו M5 החדשה לא רק לחזקה ביותר אי פעם, אלא גם לכבדה ביותר אי פעם, עם משקל עצמי של 2,435 ק”ג ללא נהג – 540 ק”ג יותר מאשר ה-M5 הקודמת ואפילו 85 ק”ג יותר מאשר ב.מ.וו i5 M60 החשמלית. אגב, ב.מ.וו M5 החדשה מוצעת גם בגרסת סטיישן מדליקה שמוסיפה עוד כמה עשרות ק”ג ולא צפויה להגיע ארצה.
התוצאה היא שבזינוק ל-100 קמ”ש בדור החדש של ב.מ.וו M5 איטי בעשירית שניה מהדור היוצא, כשהוא זקוק ל-3.5 שניות. עם זאת, בתאוצה ל-200 קמ”ש ה-M5 החדשה מצליחה לחתוך 0.2 שניה ועושה זאת ב-10.9 שניות בלבד. המהירות המרבית עומדת על 305 קמ”ש עם חבילת M Driver.
מעבר לכך, מגיעה ב.מ.וו M5 החדשה עם מכלולים היקפיים ברמה הגבוהה ביותר כדאי לאפשר לה להיות מהירה לא רק בקו ישר. מערכת המתלים כוללת בולמים אדפטיביים בעלי כיול משתנה בשילוב מערכת היגוי אחורי, לצד דיפרנציאל אחורי ננעל עם שליטה אלקטרונית. מערכת הבלימה כוללת דיסקים קדמיים עצומים בקוטר 410 מ”מ עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות ודיסקים אחוריים בקוטר 398 מ”מ. את המפרט משלימים חישוקי 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ במחור עם צמיגים במידות 285/40 ו-295/35 בהתאמה. ברשימת האופציות מוצעים בלמים קרמיים מוגדלים וחבילת פרפורמנס בהזמנה מיוחדת, הכוללת בין היתר גג מסיבי פחמן וחישוקים מחושלים החוסכים כמה עשרות ק”ג ממשקלה העצמי של ה-M5.