קטנה וחמה. זה מתכון מצוין ומוכר. מכונית קטנה, הספק משודרג וכיף גדול. הסיפור של האופל אדם S הוא בסיסי למדי, והוא עוקב אחר מתכון שיצרנים שונים ביצעו לאורך שנים בהצלחה.
אני אתחיל בניגוד למקובל מהסוף – 120,000 שקלים למכונית עם ניחוח ספורטיבי בשוק הישראלי זה דיל לא רע, עוד לפני שסובבה האדם S הזו גלגל אחד. מה מקבלים תמורת הכסף הזה? בוא נראה.
בחזית האדם S אפשר למצוא את מנוע ה-1.4 ליטרים מוגדש הטורבו של GM. ההספק עומד כאן על 150 כ”ס ועיקר גאוות אופל על המומנט (22.4 קג”מ החל ב- 2,750 סל”ד).
המנוע הזה מוכר היטב ממכוניות אחרות של הקונצרן (שברולט קרוז, אופל מריבה, לדוגמה) והוא משודך כאן לתיבה ידנית בעלת שישה יחסי העברה. הביצועים טובים, התאוצה ל-100 אורכת 8.5 שניות והמהירות מירבית עומדת על 205 קמ”ש. אופל מספרים שהם כיילו את השלדה והחליפו את הבלמים בכדי שיתאימו לייעוד החדש. מעניין.
הפעם האחרונה בה נהגנו באופל קטנה וחמה היתה בקורסה VXR האחרונה והיא זכורה לנו כמכונית פרועה, לא מהוקצעת ומהנה מאוד. אם האדם הולכת בדרך הזו הרי שמדובר בהצעה מעניינת למדי.