אחרי הפריחה בשוק אופנועי הסופרמוטו בראשית שנות ה-2000, הלכה והצטמצמה הנישה הייחודית. אמנם באירופה מוצעים אי אילו דגמי סופרמוטו שניתן לרכוש עם הניילונים ישירות מהדילר, אך לרוב מדובר בדגמים של יצרניות אנדורו בוטיקיות. למעשה, עבור מי שחיפש אופנוע סופרמוטו קיצוני בנפח גדול הייתה רק ברירה אחת: ק.ט.מ SMR690 (או תואמיו מבית הוסקוורנה וגאס גאס).
בתערוכת מילאנו האחרונה הפתיעה דוקאטי כשהציגה לראשונה סופרמוטו משלה עם מנוע סינגל, שבימים אלו נוחת בישראל. האופנוע החדש נושא את השם היפרמוטארד, כדי לקשרו לסדרת אופנועי ההיפרמוטו הגדולים בעלי מנוע הוי טווין של דוקאטי, אך המשכו של השם הוא 698 מונו כדי להדגיש את השימוש במנוע הסינגל החדש שפיתחה החברה המכונה סופרקוואדרו מונו. מנוע זה עתיד להגיע השנים הקרובות עוד לעוד כמה ומכה דגמי סינגל ספורטיביים ומעניינים שיצאו מבולוניה. אגב, מדובר האופנוע הראשון של דוקאטי בעל מנוע סיגל מזה 30 שנה אז ייצרה בכמות מוגבלת את הסופרמונו האקזוטי.
ליבו של דוקאטי היפרמוטארד 698 מונו הוא מנוע בנפח 659 סמ”ק בעל בלוק שמבוסס על צלע ממנוע הפניגאלה 1299 עם קדח זהה של 116 מ”מ, אך עם מהלך מעט טיפה ארוך ויותר ועדין קצרצר וקיצוני העומד על 62.4 מ”מ. שימוש בשסתומי טיטניום ועוד אי אילו רכיבים רייסריים מניבים הספק של 77.5 כ”ס ב-9,750 סל”ד ומומנט של 6.4 קג”מ ב-8,050 סל”ד, כאשר מנתק ההצתה נמצא בתחום בדיוני עבור מנועי סינגל: 10,250 סל”ד. תוספת של מערכת פליטה משופרת מתוצרת טרמיניוני מעלה את ההספק ל-84.5 כ”ס שהופכים את המנוע הזה לסינגל החזק ביותר ביצוא סדרתי, כרגע. מצד שני, ניתן לקבל את האופנוע גם בהספק מוגבל לבעלי רשיון A1.
גם יתר המפרט של ה-698 מונו תואם את המנוע וכולל שלדת צינורות חזקה וקלה, זרוע אחורית מאלומיניום ומערכת מלים המשלבת מזלג קדמי הפוך ומתכוונן מתוצרת מרזוקי עם מהלך של 215 מ”מ ובולם אחורי של זקס בעל מהלך של 240 מ”מ. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כוללת מלפנים דיסק יחיד בקוטר 330 מ”מ וקאליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות, כשמאחור ישנו דיסק בקוטר 245 מ”מ.
המונו מגיע עם חישוקים קלים במיוחד בקוטר 17 אינץ’, שבניגוד למקובל בעולם הסופרמוטו הם דווקא יצוקים ולא בעלי חישורים.
כמתבקש כיום יש ל-698 חבילה מקיפה של מערכות עזר אלקטרונית המשלבת מערכת ABS הפועלת תחת הטיה עם 4 מצבי פעולה ואפשרות ניתוק פעולה לגלגל האחורי, מערכת בקרת משיכה עם 8 מצבי התערבות, בקרת ווילי עם 4 מצבי פעולה ואפשרות כיבוי, בקרת שיגור ושלושה מצבי רכיבה שונים. משקלו של האופנוע עם כל הגודיז הללו עומד על 151 ק”ג בלבד.
מחירו של דוקאטי היפרמוטארד 698 מונו בישראל עומד על 96,590 שקלים כולל אגרות רישוי, יותר מאופנועי 600 ספורטיביים עם מנועי 4 צילינדרים, אבל ברור שמדובר בשני עולמות שונים מבחינת הייעוד והאופי הספורטיבי. כתוספת ניתן לקבל את ה-698 גם עם חבילת RVE הכוללת קוויקשיפטר מלא (שהוא אופציה בדגם הרגיל) וצביעת גרפיטי ייחודית.