אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סיכום 2024: השוק הדו-גלגלי מתאושש וחוצה שוב את רף ה-20 אלף כלים חדשים
ראשי » דו-גלגלי » סיכום 2024: השוק הדו-גלגלי מתאושש וחוצה שוב את רף ה-20 אלף כלים חדשים

סיכום 2024: השוק הדו-גלגלי מתאושש וחוצה שוב את רף ה-20 אלף כלים חדשים

השוק הדו-גלגלי התאושש בהדרגה מהמלחמה והצליח לסגור את שנת 2024 בעליה של 2.4% שמתורגמת ל-20,270 כלים חדשים שעלו על הכבישים

אופיר דואק 14/01/2025 צלם: רונן טופלברג, יצרן

כמו בשוק הרכב הארבע גלגלי, גם על שוק הרכב הדו-גלגלי עברה שנה לא פשוטה שמתכתבת עם האירועים שהתחוללו במדינה. בסיכום שנת 2024 מתגלה שכמו בשוק המכוניות, גם שוק הרכב הדו-גלגלי הצליחה להתאושש ככל שחלפו חודשי השנה, כשבסיכום הכללי אפילו נרשמה עליה מתונה במסירות.

בתרגום למספרים זה אומר ששוב נחצה רף ה-20 אלף כלים בשנה, כאשר עליה מתונה של 2.4% במסירות בשנה החולפת מסתכם ב-20,270 כלים חדשים. התפנית העיקרית התחוללה בחודש ספטמבר האחרון שבו חזר השוק להפגין עליה במכירות שלבסוף קיזזה את הירידות שנרשמו בחודשים הראשונים של השנה שהיו עדין בהשפעה משמעותית של המצב הביטחוני במדינה.
אגב, בחודש דצמבר שהוא החודש החלש בשנה באופן מסורתי כאשר הרוכשים מחכים לקבל את הכלים שרכשו ברישום של השנה החדשה, עלו לכבישים 650 כלים בלבד, אבל גם זה כאמור לא פגע בסיכום הכללי החיובי של 2024.

כשמגיעים לדירוג המותגים הדו-גלגליים בשוק מעודד לראות שכמעט כל המותגים ברשימת 20 המותגים המובילים ב-2024 רשמו עליות נאות בשנה החולפת. הסדר במקומות 1 עד 9 בדירוג נותר דומה לזה של השנה שעברה, אך עם שינויים במספרים. סאן יאנג המשיכה להיות המותג הדו-גלגלי הנמכר ביותר גם בשנת 2024, כאשר היא רושמת עליה של כמעט 7% במסירות עם 4,720 כלים חדשים.

ימאהה XMax 300


הונדה רשמה עוד שנה מוצלחת עם עליה של 4% במסירות ו-3,919 כלים בסך הכל כאשר מתוכן למעלה מ-,1000 מסירות היו של דגמי הפורזה 350 וה-ADV350 יחד, כאשר ה-XADV 750 תורם עוד כ-450 מסירות. ימאהה במקום השלישי סיימה את השנה עם 3,161 מסירות, ירידה זניחה של 34 כלים לעומת שנת 2023, כשגם בשנה החולפת הלהיטים הגדולים הם דגמי משפחת ה-X MAX.
קימקו במקום הרביעי מסרה 2,123 כלים (ירידה של 7.5%), כשמלבד המובי המככב בתחום השליחויות ממשיך הדאון טאון 250 להיות מהדגמים המצליחים בארץ של החברה הטאיוונית.

ק.ט.מ הפגינה עליה של 9.5% אחוזים השנה עם 637 כלים בזכות התאוששות בשוק אופנועי האנדורו. פיאג’ו רשמה גם כן שנה מוצלחת עם 616 כלים ועליה של 19.1% כשאחריה נמצאת ב.מ.וו שמסרה 429 כלים וקפצה בכמעט 26% הודות לדגמי משפחת ה-GS ממנה נמסרו 85 יחידות של R1250 GS, עוד 78 יחידות של R1300 GS וכמעט 80 יחידות מדגמי ה-GS בסדרת ה-F.

יצרן מסירות ב-2024 מסירות ב-2023 שינוי
סאן יאנג 4,720 4,415 6.9%+
הונדה 3,919 3,769 4%+
ימאהה 3,261 3,295 1%-
קימקו 2,123 2,294 7.5%-
קאוואסאקי 691 708 2.4%-
ק.ט.מ 637 582 9.5%+
פיאג’ו 616 517 19.1%+
ב.מ.וו 429 341 25.8%+
QJ מוטור 409 165 147.9%+
ניאו 279 135 106.6%+
סורון 275 141 95%+
סוזוקי 264 168 57.1%+
רויאל אנפילד 253 290 12.7%-
בנלי 228 211 8%+
ווג 217 106 104.7%+
הוסקוורנה 204 156 30.8%+
דוקאטי 153 123 24.4%+
CF מוטו 143 84 70.4%+
טאין 132 115 14.8%+
אפריליה 108 139 22.3%-

ההפתעה האמיתית שמורה למי שסוגרת השנה את עשרת הגדולות והיא QJ מוטור קפצה השנה מ-135 ל-406 יחידות הודות להיצע דגמים נרחב המציע תמורה טובה במחיר תחרותי. בכלל, יצרניות האופנועים הסיניות רשמו עוד שנה חיובית, כאשר לאט להן הם מתבססים בשוק המקומי כשהם זוכים להצלחה בעיקר בקטגוריית הנפח הבינוני. בנלי רשמה השנה 228 מסירות שממקומות אותה במקום ה-15 בדירוג, ווג נמצאת אחריה עם 217 כלים לאחר שכפילה את מכירותיה ב-2024 וגם CF מוטו ממשיכה לגדול בעקביות כשמסרה השנה 143 כלים, עליה של כ-70% לעומת 2023. גם קווב (Kove) שנכנסה השנה לישראל רשמה כמות נאה של 32 כלים בשנה חלקית.

עוד ראויות לציון השנה הן סוזוקי שעלתה ל-264 כלים בזכות החזקה לשוק הקטנועים והצלחת סדרת דגמי ה-800 שלה, הוסקוורנה שצמחה ל-204 כלים הן בזכות דגמי האנדורו והן בזכות הנורדן 901 שנמכר היטב (47 כלים) ודוקאטי שעלתה מ-123 ל-153 כלים בשנת 2024.

ומה לגבי הכלים החשמליים? עדין אין בתחום הדו-גלגלי גל חשמל כמו בשוק המכוניות, אבל בהחלט ניתן לראות התעוררות בתחום מכמה כיוונים. ניאו הצליחה להתברג השנה למקום ה-11 בדירוג הכללי עם 279 כלים , כמעט פי 2 מאשר בשנה שקדמה לה. גם סורון הצליחה לרשום גידול מרשים עם 275 כלים בעלי רישוי צהוב ועוד כמות דומה של כלים ברישוי אפור, מה שמראה שהחשמל מוצא את דרכו גם עבור רוכבי הפנאי. גם טאין רשמה גידול השנה עם 132 כלים חשמליים שונים כשאל אלו מצטרפים אי אילו מותגים קטנים שמצליחים למכור עוד עשרות כלים חשמליים כל אחד כמו סופר סוקו (60 מסירות), UM (58 מסירות), וימוטו (47 כלים), נרבה ויאדה (30 כלים כל אחת).

הונדה ימאהה מאיר מטרו מוטור מסירות אופנועים מסירות אופנועים 2024 מסירות דו"ג מסירות רכב דו-גלגלי סאן-יאנג עופר אבניר קימקו שוק הדו"ג שוק הדו"ג 2024
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד