האם שנת 2023 תהיה שנת שיא נוספת בשוק הדו-גלגלי בישראל? אמנם עדין מוקדם לקבוע באופן נחרץ, אבל מסיכום נתוני המסירות ברבעון הראשון של השנה עולה מגמה חיובית וזאת עוד בטרם חודשי הקיץ הנחשבים לחודשים החזקים בענף.
מנתוני דו”ח התוצרים החודשי עולה כי ברבעון הראשון של 2023 עלו לכבישים 5,926 כלים דו-גלגליים, זאת לעומת 5,076 כלים חדשים ברבעון הראשון של 2022 (שכזכור הייתה גם היא שנת שיא במסירות בענף) – עליה של 16.7%. הנתונים החיוביים מגיעים בעקבות מרץ החולף שהיה חודש מוצלח שבו נמסרו 1,838 כלים חדשים, עליה של כ-15% לעומת חודש מרץ אשתקד.
המותג המוביל בחודש מרץ השנה היה סאן יאנג עם 540 מסירות, כשלאחריו הונדה 323 מסירות, ימאהה עם 267 מסירות וקימקו עם 217 מסירות. חודש מרץ היה מוצלח במיוחד עבור קאוואסאקי שמסרה בו 95 כלים הממקמים אותה במקום החמישי כשהיא מקדימה את ק.ט.מ עם 55 כלים ופיאג’ו עם 42 כלים.
חמשת המותגים המובילים בחודש מרץ הם גם חמשת המותגים המובילים במסירות ברבעון הראשון של 2023 בסדר זהה. סאן יאנג מובילה בראש עם 1,440 מסירות כשבמקום השני נמצאת הונדה עם 1,114 מסירות ומגמת צמיחה מתמשכת. ימאהה במקום השלישי מסרה 840 כלים וקימוק ממשיכה להתאושש מבעיוות המלאים עם 750 כלים מתחילת השנה וכך גם קאוואסאקי שמסרה 253 כלים.
גוגורו שהעלתה לכבישים 199 כלים, העיקר עקב הצורך לבצע רישום בעלות על שם היבואן, נמצאת במקום השישי נכון לעתה כשהיא מקדימה את ק.ט.מ שמסרה 181 כלים ואת פיאג’ו עם 154 כלים. את העשריה הראשונה סוגרות ב.מ.וו עם 116 כלים ולצידה רויאל אנפילד עם 74 כלים. עוד ראוי ליין כי מתחילת השנה הוסקוונה מסרה 70 כלים, הארלי דיווידסון 69 כלים ,בנלי 68 כלים ובטא 65 כלים.