עם פרסום דו”ח מסירות הרכב הדו-גלגלי של חודש יוני, הגיע הזמן לסכם את מחצית השנה הראשונה של שנת 2024. זו שנה לא פשוטה בשוק הדו-גלגלי כמו בענפים רבים במשק במדינה הנמצאת במצב מלחמה, כשאזרחים המנסים לשמור על שגרה רגילה ככל הניתן. אל מצב המלחמה מצטרפים גם העלייה במחירי ההובלה מהמזרח בעקבות שינוי נתיבי השיט עקב התקיפות הימיות של החות’ים בתימן, מה שגורר גם עיכוב בזמני אספקה של כלים פופולאריים.
החודשים הראשונים של שנת 2024 התאפיינו בהמשך מגמת הירידה במכירות מהרבעון האחרון של 2023 בו פרצה המלחמה, אך אט אט עם הירידה בעצימות הלחימה החלו להתמתן גם הירידות בשוק, ובחודש אפריל אף נרשמה עליה נקודתית ומתונה. בסיכום הכללי של ששת החודשים הראשונים של שנת 2024 עלו לכבישים 10,958 כלים דו-גלגליים חדשים. מדובר בירידה של 6.1% לעומת המחצית הראשונה של 2023 בה עלו לכבישים 11,669 כלים דו-גלגליים.
נתון זה מגיע לאחר שבחודש יוני החולף נמסרו 1,764 כלים דו-גלגליים לעומת 2,010 כלים בחודש יוני 2023, ירידה של 12.2%. למרות שחודש יוני החולף היה פחות מוצלח, עדין קצב המסירות הוא כזה שרף 20 אלף הכלים בשנה הוא בר השגה. ואם כבר נגענו בסיכום של חודש יוני, אז המותג המוביל בחודש זה היה סאן יאנג עם 440 מסירות שלאחריו הונדה עם 402 מסירות. ימאהה במקום השלישי עם 341 כלים ואחרי קימקו עם 82 כלים וקאוואסאקי עם חודש מוצלח בו מסרה 80 כלים.
כשניגשים לסיכום החצי שנתי של מסירות המותגים מתגלה כי המותג המוביל במסירות במחצית הראשונה של 2024 הוא סאן יאנג עם 2,354 כלים, כשהוא מקדים את הונדה במקום השני שמסרה 2,161 כלים חדשים ,כשהכוכב הגדול שלה במסירות הוא ה-ADV750 שאחראי לכעשירית ממסירות המותג. במקום השלישי בפער קטן נמצאת ימאהה עם 1,954 כלים, כאשר משפחת ה-XMAX מככבת עם כמעט 600 מסירות, שני שליש מהן מגרסת ה-300 סמ”ק. אל אלו מצטרפים עוד 266 יחידות של ה-TMAX560. קימקו סוגרת את הרביעיה המסורתית עם 1,025 כלים חדשים, כשכוכב המכירות שלה הוא המובי 125 עם 381 מסירות.
בהמשך הרשימה נמצאות קאוואסאקי עם 443 כלים, ק.ט.מ עם 402 כלים, פיאג’ו עם 362 כלים וב.מ.וו עם כמות מרשימה של 264 כלים, כשכמעט לשליש ממכירות המותג אחראים דגמי האדוונצ’ר הגדולים והיקרים R1250 GS אדוונצ’ר הפורש (51 כלים) ויורשו R1300 GS (43 כלים(. את העשיריה הראשונה סוגרים QJ מוטור המפתיעה עם 194 כלים, יותר מכל המסירות שלה ב-2023, שמובילה על פני יתר המותגים הסיניים בפער משמעותי וסוזוקי שמפגינה התאוששות מרשימה, בין היתר הודות משפחת קטנועי ה-125 החדשה שלה ולויסטרום 800 החדש. עוד ראויים לציון סורון שמסרה 137 כלי פנאי חשמלים ונישתיים למדי כשהיא מובילה בין מותגי הדו”ג החשמליים, דוקאטי עם שנה מוצלחת ו-102 מסירות עד כה, ווג שביצעה קפיצה מרשימה עם 99 כלים שמשתווים כמעט לכל המסירות של המותג ב-2023
המותגים המובילם במחצית הראשונה של 2024
סאן יאנג 2,354
הונדה 2,161
ימאהה 1,954
קימקו 1,025
קאוואסאקי 443
ק.ט.מ 402
פיאג’ו 362
ב.מ.וו 264
QJ מוטור 193
סוזוקי 165
סורון 137
בנלי 116
רויאל אנפילד 113
טיאין 105
דוקאטי 102
ווג 99
הוסקוורנה 95
ניו 82
אפריליה 80