סיטרואן C4 קקטוס החדשה מזכירה לי משהו. אני עדיין לא בטוח מה. היא גם מזכירה לאנשים בסיטרואן משהו כנראה, כי היא זורקת אותם לעידן אחר. עידן בו סיטרואן ידעה להציע אקסצנטריות צרפתית, עיצוב מהפכני ונוחות יוצאת דופן. נושא העיצוב והנוחות עומדים לתפוס, שוב, את אור הזרקורים אצל סיטרואן, כך הם חוזרים ואומרים במהלך ההשקה.
השינויים שנחשפו עם סיטרואן C4 קקטוס החדשה הם רבים ובולטים מחד ומינוריים מאידך. את העיצוב החיצוני קשה לפספס. 95 משטחה של סיטרואן C4 קקטוס החדשה חדשים לחלוטין. בולטים ביותר הם ה-‘אייר באמפס’ שהפכו קטנים יותר. מכל זווית נראית סיטרואן C4 קקטוס החדשה, אה…., חדשה. וגם קצת פחות מוחצנת מהדור הקודם. לטעמי זו עטיפה מוצלחת מאוד. מצד אחד היא תקסום לאלו שרוצים את האחר ומצד שני היא קלה על העין ותתאים גם לאלו שלא נפלו שדודים למראה הקקטוס הקודמת.
יש גם עדכון עיצובי קל לתא הנוסעים וגם גוונים וחומרים חדשים. וכן עדיין חסר כאן פתח אוורור רביעי-שמאלי מלפנים וחלונות הם אותם ‘פופ-אאוט’ לא קונבנציונאליים. חייבים להשאיר קצת מוזרות צרפתית כן? חלק מערכי הליבה. טוב לא באמת, זה חלק מהמתכון המקורי והחסכוני במשקל של הקקטוס.
מצד שני זו מכונית דומה למדי. אותו בסיס הגלגלים לדוגמה ואותו מתכון מכאני. על הכביש עם יחידת הכוח המוכרת (1.2, 110 כ”ס, אוט’, 6 היל’) התחושות דומות למדי. המשקל עלה בכ-45 ק”ג אבל הסיטרואן הזו היא עדיין מכונית קלה. בתחילת הנסיעה הרעידות שאופייניות למנועים בעלי 3 ציל’ נעלמו והשיוט על הכביש המהיר קל, שטח, נינוח.
אז יש לנו כאן את אותו מנוע קטן ורב ממונט שמגיב היטב בדרישה לתאוצות ביניים. מרגיש בשרני ביחס למידותיו הקטנות. ומה עוד חדש? המתלים, או יותר נכון, הבולמים. סיטרואן מתקינה במתלי סיטרואן C4 קקטוס החדשה בולמי זעזועים שאמורים לייצר שיכוך פרוגרסיבי יותר. כל בולם כזה מכיל שלושה תאים עם מעברי שמן. השיכוך ההידראולי המתקבל בקצה ובתחילת המהלך בשעות אלו עדין והדרגתי יותר. על הכביש הרשימה פעולת הבולמים האלו מאוד. עם בידוד וספיגה מצוינים.
סיטרואן C4 קקטוס החדשה לא מסתפקת בבולמים בלבד בכדי לשפר את הנוחות. יש כאן מוטות מייצבים צרים יותר וקפיצים רכים יותר, כיול שמטרתו אחת. התוצאה, נוחות מופגנת כאמור. אבל לשמחתי זה לא אומר שעל הכביש המפותל סיטרואן C4 קקטוס החדשה נמרחת לכל עבר. התנהגות הכביש טובה, נסמכת על תגובות שלדה צפויות למדי ומציגה זוויות גלגול מורגשות אבל לא מוגזמות. ההגה קל, תגבור המשתנה מייצר תחושה מלאכותית אבל לזכותו יאמר שהוא מדויק בהפניה ובעל מרכוז טוב.
אם חשבת שכאן סיטרואן גמרו עם הנוחות אתה טועה. גם המושבים של סיטרואן C4 קקטוס החדשה מקבלים סבב שיפורים עמוק. יש כאן כמה סוגי ריפוד שאמורים להנעים לישבנם של הנוסעים. אני חייב להודות שלא הרגשתי שינוי לעומת הקקטוס הקודמת. המושבים שלה היו מצוינים מבחינתי אז והם מקבלים ציון דומה גם היום, עם מימדים ונוחות נדיבים.
סיטרואן C4 קקטוס החדשה תגיע לישראל בתחילת 2019 כשמחירה עדיין לא ידוע. לשער שהוא ייתקרב ל-110,000 שקלים, לא יהיה הימור מוגזם. היא תגיע לכאן עם אבזור הבטיחות המתקדם שהוצג בהשקה הזו (בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מהנתיב, זיהוי רכב בשטח מת ועוד). אלו ושאר השינויים שנעשו בה, משפרים את התמורה המרשימה שהיא הציעה עד היום. היא תמשיך למרוח חיוך על פני נהגה ובסביבתה.
נתונים: 1,199 סמ”ק, 110 כ”ס ב-5,500, 20.8 קג”מ ב-1,500, 1,070 ק”ג, 21.7 ק”מ לליטר (יצרן), מחיר (משוער): 110,000 שקלים