סיטרואן חושפת בימים אלו את הדור החדש של C3, דור רביעי למכונית הסופרמיני של החברה בשני העשורים האחרונים. בשלושת הדורות הקודמים, ניסתה סיטרואן עם ה-C3 להביא לקטגוריה השניה בחשיבותה באירופה מתחרה ששמה דגש על עיצוב ייחודי ואבזור. אלא שבדור החדש מבצעת סיטרואן כיוון עם ה-C3 בהתאם לשינויים המתחוללים בשוק בכלל ובקטגוריית הסופרמיני בפרט.
השינוי הראשון הוא מהבחינה העיצובית. סיטרואן מגיבה לירידה ביקוש למכוניות סופרמיני רגילות והעליה בביקוש לקרוסאוברים וזה ניכר ב-C3 החדשה שזכתה לאיפור “שטח” מקובל בדמות כנפוני פלסטיק לבתי הגלגלים, חצאיות פלסטיק ומעין מסילות גגון. אלו מגובים גם בצמיחה משמעותית של 10 ס”מ לגובה, כאשר עם מרווח גחון של יותר מ-16 ס”מ וחישוקי 17 אופציונליים מתקבל מראה שהוא יותר רכב פנאי מסופרמיני.
ההיבט השני בו סיטרואן C3 החדשה משנה כיוון הוא במיצוב. סיטרואן בחרה לחשוף את הדור החדש קודם כל בגרסה החשמלית הנקראת e-C3 (גרסאות בנזין יוצגו בהמשך) עם מחיר בסיס אטרקטיבי שמתחיל בקצת יותר מ-23 אלף אירו. כדי להשיג את המחיר הנמוך, שיעזור ל-C3 להתמודד מול קטנות סיניות חשמליות שמאיימות לפלוש, ישנה הסתפקות במפרט טכני צנוע יחסית.
ל-C3 החשמלית מנוע בהספק של 113 כ”ס המספיקים ל-11 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית צנועה המוגבלת ל-135 קמ”ש. סוללת ליתיום-פוסטפט בקיבולת של 44 קוט”ש בלבד אמורה להספיק לטווח נסיעה של 320 ק”מ, כאשר בשנת 2025 צפויה להצטרף גרסה צנועה יותר לשימוש עירוני עם טווח מרבי של 200 ק”מ ומחיר של 20 אלף אירו. מצד שני, המכונית תומכת בטעינה מהירה של 100 קילוואט שתאפשר לטעון עד 80% מהסוללה בפחות מחצי שעה.
סיטרואן תציע את ה-C3 במספר רמות אבזור, אבל כדי לשמור על המחיר הנמוך בגרסת הולכת על כיוון מינימליסטי לא אופייני, עם מתקן לטלפון ואפליקציה במקום מסך מולטימדיה, לוח מכוונים בסיסי, חלונות ידניים, חישוקי ברזל וללא מערכות בטיחות אקטיביות למעט בלימת חירום אוטונומית. עם זאת, בולמי זעזועים בעלי כריות הידראוליות לטובת נוחות הנסיעה יהיו ציוד תקני. נוחות ופשטות? אפשר לראות בזה מעין חזרה למקורות של סיטרואן.