בסוף השבוע האחרון הגיעה אליפות העולם למרוצי סיבולת למרוץ 24 השעות במסלול SPA, וזו הייתה הזדמנות עבור פרארי לחשוף את גרסת ה-GT3 החדשה של ה-296 שהיא הנציגה של פרארי בקטגוריית ה-GT באליפות, כמו גם בסדרות GT עולמיות ויבשתיות נוספות. אגב, החשיפה הראשונה של פרארי 296 GT3 הייתה בדיוק לפני 3 שנים באותו מרוץ סיבולת ב-SPA.
מאז שהוצגה לפני 3 שנים זכתה פרארי 296 GT3 וגרסת מרוצי הסיבולת שלה LMGT3 רשמה הישגים מרשימים, עם 140 ניצחונות -405 פודיומים ב-343 מרוצים בהם השתתפה המכונית ברחבי העולם. המהדורה החדשה שמיועדת לקחת חלק בעונת המרוצים של 2026 תנסה לשחזר לפחות חלק מההישגים הללו מול המתחרות העיקשות מבית פורשה, אסטון מרטין ואפילו פורד.
חיצונית קיבלה מהדורת 2026 נראית דומה לדור היוצא, אבל כמעט כל חלקי הגוף הוחלפו ושופרו מבחינה אווירודינמית. בין השינויים הבולטים ניתן למנות משטחי צד חדשים בעלי אפשרות כיוונון קלה יותר ושני כונסי אוויר חדשים ומשופרים בחזית המכונית כדי לאפשר זרימת אוויר משופרת למערכת הקירור, לבלמים ולתא הנוסעים. בפרארי מתגאים בזרימת אוויר גבוהה ב-20% לבלמים. כל החלק האחורי של המכונית, לרבות הדיפיוזר הגדול יותר והכף האחורית החדשה מבוססים על אלו שבגרסת ה-LMGT3 המותאמת למרוצי הסיבולת.
יחידת ההנעה המבוססת על מנוע V6 כפול מגדשים נותרה ללא שינוי ומספקת 600 כ”ס ב-7,250 סל”ד המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים סינקוונסיאלית בעלת שישה יחסי העברה. עם זאת מיקום המנוע הוזז בשתי מעלות כדי לפנות מקום לדיפיוזר האחורי הגדול יותר, כאשר נעשה גם שינוי ביחסי ההעברה בתיבת ההילוכים שקיבל גם קירור משופר. רכיבי המתלים קיבלו שינויים לטובת הפחתת העומסים ושיפור העמידות, כשבפרארי טוענים גם לכיול משופר לאיזון טוב יותר בין פעולת המתלים הקדמיים והאחוריים. גם הקוקפיט עבר מספר שינויים קלים, כשהחשוב ביותר בהם הן מאוורר משופר למערכת המיזוג. פרט קטן שיכול להשפיע רבות על הסיבולת של הנהג בתנאי מרוץ.
מהדורת 2026 של פרארי 296 GT3 תשמש את קבוצות המפעל של פרארי ותימכר לקבוצות מרוצים ונהגים פרטיים שיחפצו בה, אבל גם מי שיש לו כיום 296 GT3 לא יהיה חייב לרוץ ולהזמין מכונית חדשה כדי להישאר מעודכן. פרארי תציע את קיט מלא עם השיפורים האווירודינמיים והמכלולים המשודרגים שיהיה ניתן לרכישה על ידי קבוצות מרוצים קיימות שכבר מתחרות שיש בבעלותן 296 GT3.