ההתרחשויות במדינה הכניסו את הענף הדו-גלגלי למציאות לא פשוטה בשנת 2024, עם ירידה במכירות שהיא פועל יוצא של המצב הביטחוני והכלכלי. למרות זאת, ההתכווצות בשוק הדו-גלגלי הסתכמה עד כה באחוזים ספורים בלבד , אלא שסיכום המסירות בחודש אוגוסט נוסך סיבה טובה לאופטימיות ואף להיפוך המגמה.
על פי נתוני המסירות של איחוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בחודש אוגוסט החולף נמסרו 1,738 כלים דו-גלגליים לעומת 1,659 כלים שנמסרו בחודש אוגוסט אשתקד. מדובר בעליה של 4.7% לעומת אוגוסט 2023. העליה בחודש אוגוסט אפשרה לקזז את הירידה במכירות שנרשמה מתחילת השנה שמסתכמת כעת ב-1.3% בלבד לאחר שבחלק מחודשי השנה עמדה הכווצות השוק בקרוב ל-10%.
בתרגום למספרים מדובר ב-15,002 כלים חדשים שעלו לכבישים בסיכום שמונת החודשים הראשונים של 2024, זאת לעומת 15,196 כלים בתקופה המקבילה של 2023. כל עוד המצב הביטחוני לא ידרדר, בהחלט ניתן לצפות שהרבעון האחרון של השנה יהיה טוב לאין שיעור מהרבעון האחרון של 2023 בו פרצה המלחמה, כך שלמרות פתיחת שנה לא מעודדת ניתן לצפות אפילו לגידול בשוק הדו-גלגלי בשנת 2024 ואלו בשורות מעודדות לענף.
סאן יאנג נהנתה מחודש אוגוסט מוצלח במיוחד כשחצתה את קו ה-500 מסירות בחודש אחד. הונדה נמצאת אחריה בדירוג המותגים החודשי עם 303 מסירות בחודש אוגוסט כשהיא מקדימה עם ימאהה עם 264 מסירות. קימקו נמצאת במקום הרביעי עם 232 מסירות ובמקום החמישי פיאג’ו עם 68 מסירות כאשר למעלה מ-50 מהן הן מדגמי ה-MP3.
QJ מוטור ממשיכה להוביל את היצרניות הסיניות עם 44 מסירות בחודש החולף כשהיא מקדימה במפתיע את קאוואסאקי עם 34. גם רויאל אנפילד חוותה חודש מוצלח עם 31 מסירות כשאת העשיריה הראשונה של אוגוסט 2024 סוגרות ניאו עם 29 מסירות ובטא עם 28.