אני לא הולך לבזבז לך את הזמן עם תיאורי נהיגה, תחושות מהעיר או רשימת אבזור אינסופית. סיאט לאון קופרה קופר מרגישה, במקומות שחשובים לי ולך, אותו הדבר כמו הגרסה הקודמת. כך שהמבחן הזה, הוא יותר רשימת עדכון קצרה במקום חזרה שוב ושוב על המוכר והידוע.
כי מה כבר אפשר לכתוב על סיאט לאון קופרה. אנחנו מכירים את המכונית הזו מכל הכיוונים וההבדלים בגרסה הזו קיימים אך מעטים מאוד. התחושות כאן לא שונות משמעותית. מי שקרא את כתבת ההשקה, או המבחן המקומי, כבר יודע בדיוק מה הסיפור כאן. כל ק”מ שעבר הרגיש מוכר מאוד. אין כאן חדש. כמעט. מבחינתה של הקופרה, לאור האהדה שהיא מקבלת אצל העם היושב בציון, זו בשורה טובה למדי.
סיאט לאון קופרה קופר (נחושת) העדכנית נוחתת כאן עם שינויי אבזור ברורים כמו הקוקפיט הדיגיטלי הנהדר שמשלים את תא הנוסעים המוכר עם ריפוד אלקנטרה מרשים. יש גם עדכון משמעותי בכל הקשור לאבזור הבטיחות עם מפרט מלא ומקורי כולל בקרת שיוט אדפטיבית. ויש גם מערכת Beats עמוסת רמקולים וסאב.
מהבחינה המכאנית הבשורה העיקרית נחה לצד המנוע, עם תיבה כפולת-מצמדים שמציעה כעת 7 יחסי-העברה במקום 6 בשנה שעברה. השיוט קצת יותר נינוח אך מי שציפה לשיפור בביצועים נוכח ריבוי יחסי-העברה, ייגלה שנתון התאוצה טיפס ל-6 ש’ (לעומת 5.7 ש’) תקן WLTP החדש וכו’. בפועל הביצועים היו ונשארו מצויינים וקלים להשגה. גם אותה השהיה של מנוע מוגדש ותיבה רבת הילוכים נמצאת כאן. השיוט מרגיש נינוח יותר, אולי בגלל ההילוך ה-7 שמשאיר את המנוע על 1,800 סל”ד רגועים ב-100 קמ”ש.
מכל שאר הבחינות זו מרגישה בדיוק אותה סיאט לאון קופרה. עם ביצועים מרשימים וקלים להשגה. המנוע דוחף יפה וחזק מ-3,000 סל”ד ולא נרגע עד לקו האדום ב-6,500 סל”ד. הכנס את בקרת הזינוק לפעולה ותגלה שצריך אספלט איכותי בשבילה. הצמיגים הקדמיים לא תמיד מתמודדים איתו בהילוכים ראשון-שני על אספלט עירוני. עם אותה יכולת זמינה לשטח פיתולים בקצב מהיר, בלי שום דרמה. אולי אפשר להרגיש טיפה יותר משחקיות בשלדה, ממש קצת. ברגעים השפויים יותר זו אותה חבילה שימושית, עם תא נוסעים איכותי, נוחות הגיונית ומספיק מרווח למשפחה ולקניות.
התלונות נשארו אותן תלונות גם כן. לא מספיק מערבת, לא מספיק מרגשת, לא מספיק מחוברת. במצב קומפורט המתלים מציעה שיכוך מפתיע, מצב קופרה לעומת זאת, יתאים יותר לכבישים אירופאים. במצב קופרה גם הדוושה הופכת לעצבנית יותר, מדי. וההגה מקבל יותר משקל אבל מאבד משהו מהטבעיות שלו. התוצאה הסופית וורסטלית, בדיוק כמו שהייתה. ואולי הבשורה העיקרית היום, היא חבילת “פרפורמנס” שמביאה אתה בין השאר בלמים של ברמבו. או אולי חבילת “קרבון” שעוטפת את הרכב בתוספות שלא היו כאן קודם.
סיאט לאון קופרה אתה יודע. בחיבור של היתרונות המוכרים, והחסרונות המוכרים גם כן, בתוספת האבזור המשמעותית, מקבלים את אותה תוצאה. אותה חבילה שהופכת את סיאט לאון קופרה למכונית הספורטיבית הכי נמכרת במחוזותינו. לא הכי קיצונית מכאן, לא הכי זולה משם. פשוט חבילה של ביצועים, שימושיות ומחיר שעושה הגיון לקהל הישראלי. אותה הגברת עם שינוי קל לאדרת.
נתונים: 1,984 סמ”ק, 290 כ”ס מ-5,400 סל”ד, 35.7 קג”מ מ-1,950 סל”ד, 311, 1,431 ק”ג, 8.2 ק”מ/ל’, מחיר: 230,900 שקלים