בישראל הפופולאריות של מכוניות סטיישן היא זניחה, אך באירופה כבר עשרות שנים התצורה שימושית מבוקשת מאד, אפילו בקטגוריית מכוניות הסאלון. אחד המכוניות הפופולאריות בז’אנר היא גרסת הסטיישן (המכונה טורינג) של ב.מ.וו סדרה 5 ב.מ.וו, המוצעת מאז הדור השלישי (E34) של הדגם שהוצג בסוף שנות ה-80 ומאז הפך לאמת המידה בקטגוריה.
הדור השמיני של ב.מ.וו סדרה 5 הוצג בשנה שעברה בתצורת סדאן, וכעת כמתבקש חושפת ב.מ.וו גם את גרסת הטורינג שלו. המידות צמחו ביחס לטורינג הקודמת, כאשר הדור החדש ארוך ב-10 ס”מ ועם 506 ס”מ מפגוש לפגוש הוא זהה באורכו לגרסת הסדאן. בסיס הגלגלים עומד על 3 מטרים והבונוס העיקרי מגיע כצפוי בנפח תא המטען, שנפחו עומד על 570 ליטרים עד גובה המושב האחורי, כאשר קיפולו מסוגל להעניק נפח של 1,700 ליטרים. בכל מקרה, לטעמנו גרסת הטורינג נראית טובה בהרבה מגרסת הסדאן, וגם מצליחה להסוות, לפחות בתמונות, את העובדה שסדרה 5 הנוכחית צמחה למידות של סדרה 7 מלפני עשור.
ב.מ.וו סדרה 5 החדשה מוצעת גם בגרסה חשמלית מלאה המכונה i5, וגרסת הטורינג החדשה תוצע גם היא עם הנעה חשמלית מלאה תחת השם i5 טורינג. בכך ב.מ.וו מקדימה את מתחרותיה הישירות אאודי ומרצדס שלא מציעות נכון לעתה גרסאות סטיישן חשמליות לדגמי הסאלון שלהם (מרצדס EQE מוצעת רק במרכב סדאן, ואילו אאודי A6 איטרון טרם הוצגה). למעשה דגמי סטיישן חשמליים לא ממש קיימים כיום גם בקטגוריות גודל ומחיר נמוכות יותר, כך שלפחות בינתיים מציעה ב.מ.וו אלטרנטיבה ייחודית בסגמנט, ולא רק בו.
ב.מ.וו i5 טורינג תוצע בשתי תצורות הנעה זהות לאלו שב-i5 סדאן: גרסת הנעה אחורית עם מנוע אחורי בהספק של 340 כ”ס וטווח נסיעה מרבי של 560 ק”מ. מעליה תוצע גרסת הנעה כפולה עם צמד מנועים חמשליים בהספק משולב של 601 כ”ס הנושאת את סמל חטיבת M ומתאפיינת בעיצוב וכיול שלדה ספורטיבי יותר, מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות אך מסתפקת בטווח נסיעה מרבי של 506 ק”מ.
מי שיעדיף את סדרה 5 טורינג יוכל לקבל אותה בשלב ראשון רק עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר המספק 197 כ”ס בעל תגבור היברידי קל, עם הנעה אחורית או כפולה. בקיץ הקרוב יתווסף להיצע מנוע טורבו דיזל שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר המספק 299 כ”ס ותגבור היברידי קל, רק עם הנעה כפולה. בשני המקרים התגבור ההיברידי הכל מעניק תוספת של 18 כ”ס בעת הצורך.
רוצים סדרה 5 טורינג עם מנוע בנזין? גרסה כזו תופיע גם היא רק בקיץ הקרוב ותהיה למעשה גרסת פלאג אין היברידית עם הספק משולב של 299 כ”ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 89 ק”מ.
דגמי ה-i5 וגרסת הפלאג אין יגיעו אם מתלי אוויר בעלי איזון אוטומטי מאחור. יתר הגרסאות יגיעו עם מתלים סטנדרטיים, אך ניתן יהיה לציידם במתלים אדפטיביים או במתלי M בכיול ספורטיבי. אל רשימת האופציות כוללת גם חבילת M עם מערכת בלימה משודרגת, היגוי אקטיבי ומוטות מייצבים אקטיביים שאמורים לספק את הפן הספורטיבי לצד הפן השימושי של הטורינג. מי שירצה יותר מזה יצטרך לחכות ל-M5 החדשה שצפויה להיות מוצעת גם בגרסת טורינג, באירופה כמובן. בישראל כאמור סטיישנים הם למרבה הצער תצורת מרכב שמקבלים רק בליסינג.