אחרי שנים של קיפאון, שוק אופנועי הספורט החל להתעורר בשנים האחרונות כאשר יצרניות האופנועים הבינו שלא כולם מחפשים או יכולים להרשות לעצמם רפליקות סופרספורט חוקיות לכביש, ומעדיפים כלים נשלטים יותר שניתן להתנייד איתם גם בחיי היום יום. התוצאה היא פריחתה של נישה חדשה של אופנועים ספורטיביים בנפח הביניים עם מנועי טווין. ימאהה R7 התווה את הדרך כשבעקבותיו הגיעו אפריליה RS660 וסוזוקי GSX-8R שנחשף לאחרונה.
כעת גם טריומף מצטרפת לטרנד כשהיא חושפת את דייטונה 660 החדש, אמנם עם מנוע טריפל כמיטב המסורת של הבריטים, אך עם כוונות דומות לייצור אופנוע ספורט שפוי במחיר נגיש. הבסיס לדייטונה 660 הוא הטריידנט 660 הוותיק, הנציג של טריומף בקטגוריית הספורט נייקד הבינונית, אך עם לא מעט שינויים על מנת להתאים לייעוד החדש ולאופי הספורטיבי יותר. השם דייטונה נבחר לא במקרה, שכן הוא שישמש את טריומף עבור אופנועי הסופרספורט שלה בתחילת שנות ה-2000.
המנוע הוא אותו טריפל מוכר בנפח 660 סמ”ק, אך הוא זכה לשורת שינויים על מנת להגביר את ההספק ולהעניק אופי נמרץ יותר בהם העלאת יחס הדחיסה מ-11.95 ל-12.05, מערכת פליטה חדשה וניהול מנוע משופר. התוצאה היא הספק שקפץ מ-81 ל-95 כ”ס המתקבלים ב-11,250 סל”ד, 1,000 סל”ד גבוה יותר מאשר בטרידנט. המומנט המרבי עלה בכחצי קג”מ ל-7 קג”מ בסך הכל המתקבלים 2,000 סל”ד גבוה יותר ב-8,250 סל”ד. הקו האדום נדחף מעלה אף הוא, כאשר מנתק ההצתה יכנס לפעולה ב-12,650 סל”ד. עבור מוגבלי הרישיון תוצע גרסת A1 מוגבלת הספק.
שלדת צינורת הפלדה קיבלה גיאומטריה שונה עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס”מ, זווית היגוי חדה יותר ושינויי ארגונומיה שנועדו לאפשר תנוחת רכיבה ספורטיביות יותר. תפריט המתלים כולל מזלג קדמי הפוך 41 מ”מ מסוג SFF-BP ובולם מונושק אחורי בעל אפשרות כיוון עומס קפיץ, שניהם מתוצרת Showa. למרות שמדובר באופנוע סולידי יחסי, מערכת הבלימה כוללת קאליפרים קדמיים רדיאליים בעלי 4 בוכנות ודיסקים בקוטר 310 מ”מ. לרשות הרוכב עומדים שלושה מצבי רכיבה השונים המשפיעים על תגובת המנוע והתערבות בקרת המשיכה.
מחירו של טריומף דייטונה 660 החדש יחל ב-9,150 דולרים, כ-500 דולר בלבד יותר מהטריידנט 660. אם וכאשר יגיע ארצה מחירו של דייטונה 660 אמור להיות באזור 70 אלף שקלים.