אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דייטונה 660: סופרספורט שפוי גם לטריומף
ראשי » דו-גלגלי » דייטונה 660: סופרספורט שפוי גם לטריומף
דייטונה 660

דייטונה 660: סופרספורט שפוי גם לטריומף

הבריטים מצטרפים לקטגוריה החמה של אופנועי הסופרספורט השפויים ומציגים את דייטונה 660 החדש על בסיס מנוע הטריפל הקומפקטי שלהם

אופיר דואק 14/01/2024 צלם: יצרן

אחרי שנים של קיפאון, שוק אופנועי הספורט החל להתעורר בשנים האחרונות כאשר יצרניות האופנועים הבינו שלא כולם מחפשים או יכולים להרשות לעצמם רפליקות סופרספורט חוקיות לכביש, ומעדיפים כלים נשלטים יותר שניתן להתנייד איתם גם בחיי היום יום. התוצאה היא פריחתה של נישה חדשה של אופנועים ספורטיביים בנפח הביניים עם מנועי טווין. ימאהה R7 התווה את הדרך כשבעקבותיו הגיעו אפריליה RS660 וסוזוקי GSX-8R שנחשף לאחרונה.

כעת גם טריומף מצטרפת לטרנד כשהיא חושפת את דייטונה 660 החדש, אמנם עם מנוע טריפל כמיטב המסורת של הבריטים, אך עם כוונות דומות לייצור אופנוע ספורט שפוי במחיר נגיש. הבסיס לדייטונה 660 הוא הטריידנט 660 הוותיק, הנציג של טריומף בקטגוריית הספורט נייקד הבינונית, אך עם לא מעט שינויים על מנת להתאים לייעוד החדש ולאופי הספורטיבי יותר. השם דייטונה נבחר לא במקרה, שכן הוא שישמש את טריומף עבור אופנועי הסופרספורט שלה בתחילת שנות ה-2000.

המנוע הוא אותו טריפל מוכר בנפח 660 סמ”ק, אך הוא זכה לשורת שינויים על מנת להגביר את ההספק ולהעניק אופי נמרץ יותר בהם העלאת יחס הדחיסה מ-11.95 ל-12.05, מערכת פליטה חדשה וניהול מנוע משופר. התוצאה היא הספק שקפץ מ-81 ל-95 כ”ס המתקבלים ב-11,250 סל”ד, 1,000 סל”ד גבוה יותר מאשר בטרידנט. המומנט המרבי עלה בכחצי קג”מ ל-7 קג”מ בסך הכל המתקבלים 2,000 סל”ד גבוה יותר ב-8,250 סל”ד. הקו האדום נדחף מעלה אף הוא, כאשר מנתק ההצתה יכנס לפעולה ב-12,650 סל”ד. עבור מוגבלי הרישיון תוצע גרסת A1 מוגבלת הספק.


שלדת צינורת הפלדה קיבלה גיאומטריה שונה עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס”מ, זווית היגוי חדה יותר ושינויי ארגונומיה שנועדו לאפשר תנוחת רכיבה ספורטיביות יותר. תפריט המתלים כולל מזלג קדמי הפוך 41 מ”מ מסוג SFF-BP ובולם מונושק אחורי בעל אפשרות כיוון עומס קפיץ, שניהם מתוצרת Showa. למרות שמדובר באופנוע סולידי יחסי, מערכת הבלימה כוללת קאליפרים קדמיים רדיאליים בעלי 4 בוכנות ודיסקים בקוטר 310 מ”מ. לרשות הרוכב עומדים שלושה מצבי רכיבה השונים המשפיעים על תגובת המנוע והתערבות בקרת המשיכה.

מחירו של טריומף דייטונה 660 החדש יחל ב-9,150 דולרים, כ-500 דולר בלבד יותר מהטריידנט 660. אם וכאשר יגיע ארצה מחירו של דייטונה 660 אמור להיות באזור 70 אלף שקלים.

 

Daytona 660 13Daytona 660 13Preview
דייטונה 660דייטונה 660Preview
Daytona 660 15Daytona 660 15Preview
Daytona 660 16Daytona 660 16Preview
Daytona 660 18Daytona 660 18Preview
Daytona 660 19Daytona 660 19Preview
Daytona 660 12Daytona 660 12Preview
Daytona 660 17Daytona 660 17Preview
Daytona 660 09Daytona 660 09Preview
Daytona 660 11Daytona 660 11Preview
Daytona 660 08Daytona 660 08Preview
Daytona 660 01Daytona 660 01Preview
Daytona 660 02Daytona 660 02Preview
Daytona 660 03Daytona 660 03Preview
Daytona 660 04Daytona 660 04Preview
Daytona 660 05Daytona 660 05Preview
Daytona 660 06Daytona 660 06Preview
Daytona 660 07Daytona 660 07Preview
Daytona 660 10Daytona 660 10Preview

אופנוע סופרספורט דייטונה 660 טריומף טריומף דייטונה 660
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד