סוזוקי GSX1300R היאבוסה הוא אחד האופנועים הכריזמטיים של העשורים האחרונים. מי שלא הניף רגלו מעל אחד, עשוי לחשוב שהסיפור מתחת למראה הבולבוסי קשור אך ורק למהירות. אבל האמת היא שהעוף הדורס הזה גם ידע להתנהג, כי מתחת לפיירינג הייחודי, נחה שלדה שידעה את העבודה. בלי קשר, זה אחד מאופנועי הווילי הטובים ביותר שהיו אי-פעם. אבל זה כבר עניין אחר.
הדור החדש מקבל מראה חדש ששומר על הרוח המקורית, הרבה מאוד שינויים מקיפים וגם נתון אחד שקצת מאכזב אותנו. בעידן הזה, סוזוקי היאבוסה צריך נתון הספק יותר משמעותי מ-190 כ”ס המוצהרים. נמוך אפילו מהדגם האחרון שירד הפס הייצור. את מי להאשים? את יורו 5 כמובן. וגם את סוזוקי שבאמת העמיסו כאן כל טוב, ואפילו ביצעו עיסוי עמוק לרכיבי המנוע, אבל בשורה התחתונה זהו אותו מנוע, חנוק כמעה.
ועדיין אנחנו מתלהבים. למה תשאלו. או… זו שאלה מצוינת. אנחנו מתלהבים כי אנחנו אוהבים את ההיאבוסה. תמיד אהבנו. ואחרי היעדרות ממושכת הוא חוזר. כן, היינו שמחים לעוד קצת כוח, כן הוא כל-כך מכוער שזה כמעט יפה, כן סוזוקי הייתה צריכה לשבור שוב את כל החוקים, אבל לסוזוקי יש את הדרך שלה. שמועות דברו על עליה בנפח בכדי לייצר הספק גבוה יותר. איורים שונים ומשונים הציפו את הרשת. נו, עזוב. זה מה יש.
אבל רגע, למה אנחנו מתלהבים שאלת. אז ככה. זה היאבוסה חדש. עם גימור שנראה ברמה גבוהה מאוד, עם מערכות עזר מתקדמות לרכיבה, עם מכלולים שלוטשו, בלמים שגדלו ועוד. יש שוב היאבוסה חדש מהחברה. נכון הוא קצת חנוק, אבל נחליף אגזוזים, נעשה תוכנה ונשחרר אותו מאלו. נכון שהשינויים בבתי המצערת ובסעפות היניקה מעדיפים תפוקה בסל”ד נמוך ובינוני על הספק אבסולוטי. נטפל גם בזה. העיקר שההיאבוסה חזר.

חוץ מגלריית התמונות המלאה והמשובחת שסוזוקי שלחו עם המידע החדש, אנחנו מביאים בפניכם גם את ווידאו ההשקה הרשמי שלו, 22 דקות של מידע וצילומים באור רך של ההאיבוסה החדש (וגם כמה של הדורות הקודמים). צפייה מהנה.