יש שני דברים שצריך להבין לפני שעולים על סוזוקי GSX S950. הראשון, הוא ההספק. לאופנוע שנראה כאן בתמונות יש 47.6 כ”ס. כן, זהו דגם שמגיע לארץ גם עם הגבלת הספק, כזו המתאימה אותו לרוכבי אופנוע עם רישיון A1 (עם הגבלת ההספק). בגרסתו הלא מוגבלת מפיק ה-950 הזה 95 כ”ס. למעשה המנוע של סוזוקי GSX S950 הוא בכלל בנפח 999 סמ”ק בדיוק כמו ב-GSXS1000 החזק משמעותית. וזה מביא אותנו לעניין השני.
למרות השם השונה, סוזוקי GSX S950 הוא למעשה 1,000 שעבר הנמכת הספק קלה, בכדי שיוכל לאפשר הגבלת הספק לטובת אותם בעלי רישיון מוגבל. זה אומר שזה אותו מנוע ארבעה ציל’ שמקורו עוד ב-GSXR1000 K5 שיושב בתוך שלדה אדירת ממדים וחוסן. למעשה זה אופנוע שבנוי להתמודד עם פי שלוש הספק ממה שניצב לפניו בגרסה זו. רכבנו על גלגולו הקודם, והנוסחה הזו מצאה חן בעיננו.
עד כאן, ניסיון לעשות סדר ולמצב אותו. מכאן הסיפור כולל בעיקר מכונה מוכשרת מאוד שממש מתחננת לעוד כוח מצד אחד, ומטפלת בכל מה שנזרק לעברה בזלזול מופגן. חלק מקלות שבא האופנוע הזה מתמודד עם כל עומס שמופעל עליו בקלות, נעוץ באותן קורות שלדה מקוריות. מספיק להביט בזרוע האחורית או באזור צוואר ההיגוי בכדי להבין איזה בסיס מכאני נמצא כאן.
בסוזוקי הפחיתו במקצת את רמת המכלולים מגרסת ה-1,000 הכוחנית בכדי להוריד את המחיר ובכדי להתאים להספק המופחת. המזלג מלפנים לדוגמה, נטול כיוונונים ופשוט יותר. הקליפרים של ברמבו הוחלפו בכאלו רדיאליים של טוקיקו. אין כאן קוויק שיפר ועוד מערכות מתקדמות קוצצו בהיקפן. יש בקרת משיכה עם אפשרויות בחירה שונות ו-ABS כמובן. הדבר היחיד שבאמת מורגש שחסר כאן הוא לוח שעונים מתקדם יותר כזה שאולי אפילו מאפשר קישוריות כמו דגמים אחרים בסביבה.
ברגע שמרימים עליו רגל, קל מאוד להרגיש כאן בבית. יש כיפוף קל של הברכיים והידיים מושטת אל הכידון הרחב. כל מי שרכב על ג’יקסרים או ג’יקססים גדולים בעבר לא יצרטך שנייה אחת של התאקלמות. גם אלו שלא, ירגישו חיבור מידי וטבעי מאוד לאופנוע הזה. המנוע ניעור בלחיצה אחת ומייצר גרגור עמוק של תחנת כוח אדירה. ההספק אולי אולחש, אבל התחושה בעמידה לא מספרת על זה.
גם כשיוצאים לדרך התחושה כוחנית ובשרנית. יש כאן תחושה של כוח מסל”ד נמוך שממשיכה לבינוני ואז ב-6,000 סל”ד, החגיגה הנגמרת. המנוע ממשיך להסתובב במעלה הסל”ד אבל הרי הכוח שאמורים להיות שם, כמו במנוע הזה במצבו המשוחרר, פשוט נעלמו. ההגבלה הזו מקורה במחשב ניהול המנוע והיא ניתנת להסרה כמובן. עבור אותם בעלי רישיון מוגבלים כאן החגיגה נגמרת. האופנוע מגיע למהירות גבוהה יחסית אבל לא מתקרב באמת למחוזות הליטר כמו אופנוע המקור. לא מפתיע, אלו תחושות די מקובלות באופנועים מוגבלים אלקטרונית כמו זה.
התחושות הפחות מקובלות כאן קשורות להתנהגות. כמו שאמרנו, המכונה הזו מיועדת להתמודדות עם עומסים אדירים, וכאן היא פשוט שומרת על שלווה ולא משנה מה יעולל הרוכב בניסיון להפר אותה. גם המכלולים שהותקנו כאן מרגישים טוב. המזלג מלפנים סופג ומייצר הצמדה טובה. חשוב מזה האופנוע כולו מרגיש כיחידה אחד ומשדר לרוכב מידע רציף ומשרה ביטחון. הבלמים של טוקיקו לא מתהדרים במותג האיטלקי שמפאר את הדגם החזק ועדיין עושים עבודה מצוינת בזכות עצמם. הנוסחה הזו של המון אופנוע והספק נמוך יחסית, לא תקסום לרוכב המנוסה אבל תעניק המון ביטחון ויכולת לרוכב שאינו כזה.
עם העיצוב החדש של ה-GSXS התחושה הוא משדר מודרנית ועדכנית. בתוכו בפנים הוא מרגיש כמו מה שהוא באמת, נינו של אופנוע סופרבייק, שעם השנים הפך לאופנוע נייקד רב יכולת. ובגלגול הספציפי הזה כאופנוע לרוכבים עם רישיון מוגבל. האיכויות המסורתיות שלו בולטות כבר מהרכיבה האחרונה. עד כמה העומק המכאני הזה יקסום לקהל הממוצע בקטגורית המחיר הזו? שאלה מצוינת. לא בטוח שקהל צעיר ואופנתי יעריך את היכולת הזו, ואלו שכן, יעדיפו אותה משוחררת ממגבלות.
מנוע 4 ציל, 999 סמ”ק הספק (גרסה מוגבלת) 46.6 כ”ס מומנט (גרסה מוגבלת) 7.8 קג”מ משקל 214 ק”ג גובה מושב 810 מ”מ מיכל דלק 19 ל’ מחיר 74,000 שקלים