אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי GSX S950 – רכיבה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » סוזוקי GSX S950 – רכיבה ראשונה
סוזוקי GSX S950

סוזוקי GSX S950 – רכיבה ראשונה

הנייקד הגדול של סוזוקי קבלת גרסה מוחלשת. זו אמורה לאפשר גרסה מוגבלת הספק לבעלי רישיון A1. הוצאנו את הכלי הגדול עם ההספק הזעיר לסיבוב בזק

אריאל אלסיבוני 04/12/2022 צלם: עממי

יש שני דברים שצריך להבין לפני שעולים על סוזוקי GSX S950. הראשון, הוא ההספק. לאופנוע שנראה כאן בתמונות יש 47.6 כ”ס. כן, זהו דגם שמגיע לארץ גם עם הגבלת הספק, כזו המתאימה אותו לרוכבי אופנוע עם רישיון A1 (עם הגבלת ההספק). בגרסתו הלא מוגבלת מפיק ה-950 הזה 95 כ”ס. למעשה המנוע של סוזוקי GSX S950 הוא בכלל בנפח 999 סמ”ק בדיוק כמו ב-GSXS1000 החזק משמעותית. וזה מביא אותנו לעניין השני.

למרות השם השונה, סוזוקי GSX S950 הוא למעשה 1,000 שעבר הנמכת הספק קלה, בכדי שיוכל לאפשר הגבלת הספק לטובת אותם בעלי רישיון מוגבל. זה אומר שזה אותו מנוע ארבעה ציל’ שמקורו עוד ב-GSXR1000 K5 שיושב בתוך שלדה אדירת ממדים וחוסן. למעשה זה אופנוע שבנוי להתמודד עם פי שלוש הספק ממה שניצב לפניו בגרסה זו. רכבנו על גלגולו הקודם, והנוסחה הזו מצאה חן בעיננו.

עד כאן, ניסיון לעשות סדר ולמצב אותו. מכאן הסיפור כולל בעיקר מכונה מוכשרת מאוד שממש מתחננת לעוד כוח מצד אחד, ומטפלת בכל מה שנזרק לעברה בזלזול מופגן. חלק מקלות שבא האופנוע הזה מתמודד עם כל עומס שמופעל עליו בקלות, נעוץ באותן קורות שלדה מקוריות. מספיק להביט בזרוע האחורית או באזור צוואר ההיגוי בכדי להבין איזה בסיס מכאני נמצא כאן.


 

בסוזוקי הפחיתו במקצת את רמת המכלולים מגרסת ה-1,000 הכוחנית בכדי להוריד את המחיר ובכדי להתאים להספק המופחת. המזלג מלפנים לדוגמה, נטול כיוונונים ופשוט יותר. הקליפרים של ברמבו הוחלפו בכאלו רדיאליים של טוקיקו. אין כאן קוויק שיפר ועוד מערכות מתקדמות קוצצו בהיקפן. יש בקרת משיכה עם אפשרויות בחירה שונות ו-ABS כמובן. הדבר היחיד שבאמת מורגש שחסר כאן הוא לוח שעונים מתקדם יותר כזה שאולי אפילו מאפשר קישוריות כמו דגמים אחרים בסביבה.

 

ברגע שמרימים עליו רגל, קל מאוד להרגיש כאן בבית. יש כיפוף קל של הברכיים והידיים מושטת אל הכידון הרחב. כל מי שרכב על ג’יקסרים או ג’יקססים גדולים בעבר לא יצרטך שנייה אחת של התאקלמות. גם אלו שלא, ירגישו חיבור מידי וטבעי מאוד לאופנוע הזה. המנוע ניעור בלחיצה אחת ומייצר גרגור עמוק של תחנת כוח אדירה. ההספק אולי אולחש, אבל התחושה בעמידה לא מספרת על זה.

 

גם כשיוצאים לדרך התחושה כוחנית ובשרנית. יש כאן תחושה של כוח מסל”ד נמוך שממשיכה לבינוני ואז ב-6,000 סל”ד, החגיגה הנגמרת. המנוע ממשיך להסתובב במעלה הסל”ד אבל הרי הכוח שאמורים להיות שם, כמו במנוע הזה במצבו המשוחרר, פשוט נעלמו. ההגבלה הזו מקורה במחשב ניהול המנוע והיא ניתנת להסרה כמובן. עבור אותם בעלי רישיון מוגבלים כאן החגיגה נגמרת. האופנוע מגיע למהירות גבוהה יחסית אבל לא מתקרב באמת למחוזות הליטר כמו אופנוע המקור. לא מפתיע, אלו תחושות די מקובלות באופנועים מוגבלים אלקטרונית כמו זה.

 

התחושות הפחות מקובלות כאן קשורות להתנהגות. כמו שאמרנו, המכונה הזו מיועדת להתמודדות עם עומסים אדירים, וכאן היא פשוט שומרת על שלווה ולא משנה מה יעולל הרוכב בניסיון להפר אותה. גם המכלולים שהותקנו כאן מרגישים טוב. המזלג מלפנים סופג ומייצר הצמדה טובה. חשוב מזה האופנוע כולו מרגיש כיחידה אחד ומשדר לרוכב מידע רציף ומשרה ביטחון. הבלמים של טוקיקו לא מתהדרים במותג האיטלקי שמפאר את הדגם החזק ועדיין עושים עבודה מצוינת בזכות עצמם. הנוסחה הזו של המון אופנוע והספק נמוך יחסית, לא תקסום לרוכב המנוסה אבל תעניק המון ביטחון ויכולת לרוכב שאינו כזה.

 

עם העיצוב החדש של ה-GSXS התחושה הוא משדר מודרנית ועדכנית. בתוכו בפנים הוא מרגיש כמו מה שהוא באמת, נינו של אופנוע סופרבייק, שעם השנים הפך לאופנוע נייקד רב יכולת. ובגלגול הספציפי הזה כאופנוע לרוכבים עם רישיון מוגבל. האיכויות המסורתיות שלו בולטות כבר מהרכיבה האחרונה. עד כמה העומק המכאני הזה יקסום לקהל הממוצע בקטגורית המחיר הזו? שאלה מצוינת. לא בטוח שקהל צעיר ואופנתי יעריך את היכולת הזו, ואלו שכן, יעדיפו אותה משוחררת ממגבלות.

מנוע 4 ציל, 999 סמ”ק הספק (גרסה מוגבלת) 46.6 כ”ס מומנט (גרסה מוגבלת) 7.8 קג”מ משקל 214 ק”ג גובה מושב 810 מ”מ מיכל דלק 19 ל’ מחיר 74,000 שקלים

סוזוקי סוזוקי GSX S950 סוזוקי GSX S950 מחיר סוזוקי סוזוקי GSX S950 רישיון A1 רישיון A1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד