כבר הרבה מאוד זמן שסוזוקי התעכבה בהצטרפות לגל הנייקדים העדכני. אמנם התמיד היו דגמי נייקד ספורטיבים בהיצע של החברה, בראשם GSX750 הוותיק. אופנוע ארבע צילנדרים איכותי ומבצע, אבל מול גל הכלים החדשים שהוצגו מולו, הרגיש קצת מיושן. סוזוקי GSX-8S מגיע בדיוק בכדי לשנות את המצב הזה, אבל על הדרך הוא עושה הרבה יותר. הפלטפורמה החדשה לחלוטין שלו כבר משמשת דגם נוסף (וי-סטרום DE800) ובעתיד הקרוב תשמש לואריאצות נוספות על הבסיס הזה, בהן ה-GSX-8R הספורטיבי שנחשף בתערוכת מילאנו האחרונה. כמקובל היום. כך שליכולת הבסיסית שלו יש משמעות אדירה עבור סוזוקי. הוא למעשה ייקבע איך ירגישו גם האופנועים הבאים בשרשרת שיתבססו עליו.
סוזוקי יודעים את זה, אומרים את זה ובהחלט ניגשו לזה בדרך היסודית האופיינית להם. זהו אופנוע חדש לחלוטין מבסיס הצמיג ועד לקצה המראה. אין כאן שום דבר שנלקח מדגם אחר של סוזוקי. דף חלק. מכאן שזהו מפגש מסקרן מאוד. זה לא רק אופנוע חדש, זו אמירה של יצרן כזו שתישא אותו קדימה למשך שנים רבות.
סוזוקי GSX-8S מפגין את הכוונות שלו כבר מההתחלה, מהרגע בו פוגשת בו העין, פנים אל פנים. הוא לא נראה כמו שום דבר אחר, לא סוזוקי ולא בכלל. המראה שלו חייזרי מלפנים, דחוס ואגרסיבי מכל זווית, וחושף את המכאניות שלו לכל. הגוון כחול פנינה שבוהק כאן, הוא הכחול העדכני של סוזוקי, שמחליף את הגוון הקודם והמוכר. וזה נראה טוב, שונה ומושך מאוד. חלקים שונים מושכים את תשומת הלב ותשומת הלב לפרטים ניכרת.
הנפת רגל, ושוב זה מרגיש כמו משהו אחר לגמרי. יש נייקדים שמציבים אותך זקוף וקצת רחוק מהקרקע, יש כאלו שמדמים תנוחה כאילו ספורטיבית יותר. כן המושב נמצא בגובה בינוני, תנוחת הרכיבה מכתיבה כיפוף קליל מאוד לכידון הרחב והרגליים בכיפוף קל לאחור. מרגיש כמו סטריטפייטר שמציב אותך בתנוחה שולטת אבל לא יותר מדי קרבית. כבר בעמידה אפשר לשים לב לאיכות הברורה של ההרכבה, החומרים, המתגים, הכל מרגיש נכון ובמקום. עוד פרטים חיוביים הם מסך ה-TFT הצבעוני, מתגי השליטה הברורים שלו, הנעה בלחיצה בודדת ועוד נגיעות ייחודיות.
לחיצה על אותו מתנע והמנוע החדש לחלוטין של סוזוקי GSX-8S מתעורר לחיים. המנוע הזה הוא העניין הראשון, המשמעותי והמלהיב שיש לאופנוע הזה להציע. תקצר היריעה מלהכיל את העבודה שסוזוקי הקדישו לטווין המקבילי הזה. את סידור ה-270 מעלות של גל הארכובה או את שני גלי האיזון הניצבים אליו בזווית של 90 מעלות (האחרונים לראשונה ביצור סדרתי). קצר וברור יותר יהיה להתייחס לכוח שהוא מייצר. זה מנוע חזק, שש אליי טורים כמו שהוא גמיש ונעים בסל”ד נמוך. הוא פועל בפעימות ברורות ודוחף בהחלטיות בכל מצב. ולא משנה כמה אתה מבקש ממנו הוא שומר על חלקות מופתית. כן, טווין מקבילי כריזמטי ובועט מבלי לווברץ בסל”ד כזה או אחר. הקוויקשיפטר הדו-כיווני עובד בצורה שתגרום גם לאופנועים שעולים פי שלוש לקנא. עבודה יפה.
השלדה בה נתון המנוע הזה מחוברת אל הגלגל האחורי דרך בולם מתוצרת קייאבה מאחור וזרוע אלומיניום. מלפנים יש מזלג הפוך מאותה התוצרת. סוזוקי בחרו בבסיס גלגלים ארוך יחסית בכדי לייצר יציבות כיוונית מצוינת ומצד שני ההיגוי כאן חד, מהיר, מדויק. התוצאה היא אופנוע שנוסך המון ביטחון מצד אחד וכזה שנותן התנהגות ותגובתיות מצוינת. כיול המתלים משובח, לא פחות. כזה שיודע לבודד את הרוכב על מפגעי העיר, אבל שומר על תחושה של חתיכה אחת בקצב מהיר יותר, מצמיד את הגומי לאספלט גם על כבישים לא מושלמים. הבלמים משלימים את החבילה הזו עם פעולה לינארית ועוצמתית. כל זה ארוז בגוף רזה, כזה שמרגיש קליל, זמין לכל גחמה ומשחק. מחלקת האלקטרוניקה כאן עושה את אותה העבודה, פעולת בקרת המשיכה עגולה, איכותית ולא מטלטלת. המעבר בין מצבי הרכיבה משנה את מידיות התגובה ותמיד שומר על פעולה טבעית של המצערת. התוצאה כאמור, עגולה ואיכותית מחד ומאוד מלהיבה ומהנה לרכיבה מאידך. מי שיבחר לנתק את הבקרות, ייגלה אופנוע שממש שמח להניף את הגלגל הקדמי לאוויר או לחילופין לשלוח את האחורי לטייל לרוחב הכביש וזה פשוט נהדר.
ה-S8 לא רק מכניס את סוזוקי לעידן חדש, הוא גם צריך לגרום לכל המתחרים בקטגוריה לדאגה. סוזוקי הצליחו לצלוף כאן עם כלי שמדבר בשפה שהרוכבים המודרנים אוהבים. בדרך היא לא שכחה את המסורת המפוארת שלה. המנוע הוא מלאכת מחשבת שמביאה בשורה אמיתית. הגיר שתמיד היה מופלא בכל סוזוקי עושה זאת גם כאן. הבלמים – אותו הסיפור. היכולת ההנדסית הענפה מתבטאת גם באלקטרוניקה, בהתנהגות, בכיול המתלים. אם ככה מתנהגת ומרגישה יריית הפתיחה לעידן החדש בסוזוקי, אנחנו כבר לא יכולים לחכות להמשך הדרך.
סוזוקי GSX-8S – תעודת זהות
מנוע: שני צילינדרים רוחבי, 776 סמ”ק, הספק: 82.9 כ”ס ב-8,500 סל”ד, מומנט: 7.8 קג”מ ב-6,800 סל”ד, תיבת הילוכים: 6 יחסי העברה, בסיס גלגלים: 146 ס”מ, משקל (רטוב): 202 ק”ג, מחיר: 62,970 שקלים