אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה
ראשי » מבחני דרכים » סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

גרסת הספורט תיור של הסוזוקי 8S נקראה אל הדגל. איזה דגל? לופ הדרכות מטורלל ומגוון תחת פיקודו של אלי פנגס. נשמע מלחיץ לא?

אלי פנגס 17/11/2025 צלם: פנגס, יצרן

שומע אחי? רביעי-חמישי יש לי מסכם קורס של יחידה יחידתית ביותר. 750 ק״מ ביומיים, רק כביש, כולל איזה 200 ק״מ במסלול פצאל. מה יש חדש בשוק?

״ב.מ.וו R12-GS?״

– צר וחשוף מדי.

״ימהה MT09 אוטומט?״


– זה לא דוגמה אישית…

״סוזוקי GSX-8R?״

– סוזוקי מה?!

״סוזוקי GSX-8R. הפלטפורמה של 8S, ספורט תיור עם פיירינג מלא, קליפאונים בגובה נורמלי?…״

– אההה, זה נשמע סבבה, תרשום אותי.

סוזוקי. ביני ובינאק, קשה לפספס איתם. הם מומחים באופנועים רב-משימתיים פשוטים. וגם סוזוקי GSX-8R הוא בדיוק כזה: טווין מקבילי בנפח ביניים עם 82 כ״ס, תנוחה מתונה, תפעול קליל, מתלים בסיסיים. כבר על ההתחלה אני יכול להגיד שאם יש טענה אחת לגבי האופנוע הזה, אז היא על פשטות המתלים והיעדר הכוונונים. הוא מכויל על הצד הנוקשה יותר וכשהסלילה באמת על הפנים, הוא מתחיל להתנדנד וזה יכול להשפיע על הקו.  מצד שני, האופנוע כולו עולה 66,000 ש״ח. ועל 66k אתה רוצה גם מתלים? סע, סע מפה.

סוזוקי GSX-8R
פנס על פנס, נראה טוב סה”כ

 

כשתיסע, תגלה שמתרגלים להכל. כבר בחצי הראשון של היומיים האינטנסיביים האלה, לא זכרתי שהמתלים הם בכלל עניין, כי החמודי הזה התגלה כיותר אופנוע ממה שמספרים הנתונים והמחיר.

זה מתחיל בעיצוב. כן, גם אני לא מת על שני הפנסים הקטנטנים שמסודרים אחד מעל השני. אבל חוץ מהם, באחד על אחד יש כאן אופנוע עם פרופורציות ספורטיביות מדליקות; חזית נמוכה ודחוסה, זנב קצרצר וקליל שרק מבקש שיחליפו לו את המחרשה במקוצרת, מזלג הפוך, בלמים רדיאליים, צמיג אחורי שמנמן וחשוף. מתחת לכל זה יושב הטווין המקבילי החדש של סוזוקי.  מנוע  שאפשר למצוא אותו באדוונצ׳ר של סוזוקי (ויסטרום), בנייקד (8S), ובספורט-תיור (סוזוקי GSX-8R).

סוזוקי GSX-8R
אלקטרוניקה ו-TFT וכל הסיפור

 

מדובר בסוכריה מוטורית קטנה וערנית. התגובה בשרנית ומיידית בכל סל״ד, הטיפוס בטורים קליל וזריז, עד המנתק. מסוג האופנועים שאחרי שהתיישבת על הילוך שישי, אתה מוריד רגע עיניים ללוח השעונים, ומגלה שמספר הקמ״שים גבוה באופן מפתיע ביחס למה שחשבת. כאילו, הוא לא חזק בטירוף, אבל התחושה היא שפשוט קל לו, כמעט בכל מצב. סאחה.

אולי זה ככה, כי הוא פשוט קטן. ניגשתי אליו כשהוא חונה ליד קטנוע הונדה X-ADV. נכון, קטנוע גדול, אבל סוזוקי GSX-8R נכנס לו מתחת לבית-שחי של הכידון, וצר ממנו בשליש. השלדה לא צריכה לעטוף ארבע צילינדרים,  מעליה המיכל צנוע בהתאם, וזה שם לך בין הרגליים אופנוע שהשיח איתו כיפי. מהנינוחות של היומיום, ועד פול-חרעת על המסלול.

סוזוקי GSX-8R
קליל…

 

בסוף הישורת בפצאל דגדגתי מלמטה את ה-190, לפני שנכנסתי לו בבלמים כמו שנכנסתי למעט מאוד אופנועים. אפילו בשחרור העצמה אל תוך הטרייל הארוך שמאלה, נשארה בו עוד מלא צייתנות למשחק המסוכן הזה שבין כוח בלימה לזווית הטייה. עד הרגע שבו יש לך את האפקס ואפשר לעזוב בלמים ולשחרר אותו אל הרגליות. הרגליות, אגב, לא גבוהות כמו באופנוע ספורט, וטוב שכך. גם לטובת הנוחות, אבל גם כי הן התריעו לי בול בזמן מתי להירגע כדי להחזיר את האופנוע שלם לעופר-אבניר.

גם גובה הקליפאונים חכם. מאפשר את כל הפוזות של המסלול, ועדיין להמשיך לטייל בצפון ולחפור בדרך את כל המפותלים, ברצף עד החושך ואל תוך הלילה. אל תוך עייפות שאתה מברך בה על תנוחת רכיבה שמאפשרת להירגע ולהזדקף קצת,  ולשמר את מעט האנרגיה שנותרה.

סוזוקי GSX-8R
רגע, כמה?!

 

מחר עוד צריך לתפור את כל זה חזרה הביתה. משימה קשה, אופנוע קל.

מנוע: 776 סמ”ק, טווין מקבילי הספק: 81.8 כ”ס ב-8,500 סל”ד מומנט: 7.9 קג”מ ב-6,800 סל”ד תמסורת: ידנית, 6 הילוכים בסיס גלגלים: 1,465 מ”מ גובה מושב: 810 מ”מ מיכל דלק: 14 ליטרים משקל: 205 ק”ג מחיר: 66,000 שקלים

אופנוע ספורט תיור סוזוקי GSX-8R סוזוקי מחירון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד