החברה מסוזוקי סוף כל סוף הואילו להתעורר ולהציג סוזוקי ג’ימני חדש, דור 4. כבר חלפו להם שני עשורים מאז הדור הקודם ובצירוף מקרים מפתיע (במרכאות כן?) גם חוגג חמישים, אז הרווחנו דגם חדש עם נגיעות עיצוביות שהן הומאז’ לדורות עברו.
זה מתחיל מהפנסים העגולים בגריל הקדמי המזכירים את הדור הראשון. ממשיך עם מכסה המנוע והפגוש האחורי עם הפנסים שקועים – הומאז’ לדור השני. זה לא נגמר וגם הדור השלישי קיבל את הכבוד המגיע לו, עם גריל בעל חמשת הפתחים האנכיים. סוזוקי ג’ימיני החדש מיוצר אך ורק בתצורה אחת של 3 דלתות ו-4 מושבים, בניגוד למבחר שהציעו חלק מהדורות הקודמים.
העיצוב הקופסתי זוכה לפגושים, כנפונים ומדרכים בעלי עיצוב מנופח ומסיבי מחומר פלסטי קשיח, להגנה על גוף הג׳ימיני מפני פגעי הטבע. סוזוקי רקחה גם שני צבעים חדשים שפותחו באופן בלעדי עבור הג’ימני החדש: “צהוב קינטי” שנועדה להתבלט במזג-אוויר גרוע, יש גם ירוק ג’ונגל אשר משתלב עם צבעי הטבע והנוף.
מבחינת הממדים נשאר הג’ימני קטן אבל יש שינויים בכל זאת. הדור הרביעי רחב יותר מקודמו ב 4.5 ס״מ וקצר יותר ב-5 ס״מ. בסיס הגלגלים, נשאר זהה.
הצבע השולט בפנים הוא שחור והוא נמצא בכל מקום ולא, אין אופציה לצבע אחר . הדגש הוא פה על פונקציונליות נטולת הסחות דעת. כמו כן, פורסם כי הושקעה מחשבה בעיצוב הפנים וכעת ניתן להפעיל את כל הפונקציות וללחוץ על כל הכפתורים עם כפפות עבודה. למען הקשיחות, הקונסולה המרכזית מצופה בחומר נגד שריטות, שחור כמובן. תא המטען הצטמצם משמעותית מקודמו ל-85 ליטר, מי שצריך יותר יתנחם בכך שהכיסאות האחוריים מתקפלים לתוך הרצפה ומגדילים את הקיבולת ל-377 ליטר.
מנוע 1.3 ליטר הוחלף במנוע 1.5 ליטר אשר קל מקודמו ב15% ומספק יותר מומנט בכל סל״ד. מניין כוחות-הסוס עלה מ-82 ל-102 והמנוע החדש מפיק13.2 קג״מ. זהו שיפור משמעותי, כזה שאומר לג’ימני החדש יהיה הרבה יותר כוח גם אם המהירות המרבית נותרה על 140 קמ”ש.
המנוע החדש ישודך לשתי תיבות אופציונאליות, ידנית עם 5 הילוכים או אוטומטית עם ארבעה יחסי ההעברה. אלו תיבות ותיקות ומוכרות אצל סוזוקי שעברו שינויים והתאמות. הכוח עובר אל תיבת העברה עם האופציונות המוכרות (2H-4H-4L) ויש בשורה נוספת גם כאן עם הפעלה שחזרה לידית מכאנית ולא כפתור מצבים אלקטרוני.
בסוזוקי מספרים גם על שינויים ושיפורים לשלדת הסולם והסרנים. בכל הקשור לזוויות המרכב הג’ימני החדש מייצר זווית גישה של 37 מעלות (זהה לדור הקודם) ואילו זווית הנטישה שופרה (49 מעלות). מרווח הגחון צמח בשני ס”מ ל-21 ס”מ. גם מידות הגלגלים צמחו מ-16 ל-17 אינץ’. הג’ימני החדש בהחלט מקבל מאיתנו אגודל מורם ואנחנו מצפים בכיליון עיניים להגעתו לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית.