למרות שהיא לא משתתפת באליפות הראלי העולמית כבר כמעט שני עשורים, הצירוף בין סובארו לאותיות STI עדין מצליח לרגש לא מעט חובבי רכב שגדלו על ההילה של אחת מרפליקות הראלי המוצלחות ביותר אי פעם. גם ללא השתתפות באליפורת ה-WRC, חטיבת הביצועים של סובארו עדין ממשיכה להציע מגוון שיפורים לדגמי סובארו הקיימים, כשמעת לעת אף מציע חבילת STI כוללת לדגמים הספורטיביים של החברה.
סובארו מצידה ממשיכה למכור ולפתח את דגמי ה-WRX שזוכים להצלחה נאה יחסית בעיקר בשוק האמריקאי. עם זאת, אבולוציה של דגמי ה-STI המלאים די דעכה בעשור האחרון. הפעם האחרונה שהציעה סובארו דגם מלא בפני עצמו של STI היה בשנת 2019 עם ה-S209 שהתבססה על הדור הקודם של ה-WRX, שנבנתה על בסיס הדור הקודם של האימפרזה שהוצג ב-20216.
כעת אחרי יותר מידי זמן חוזרת סובארו להציע גרסת STI ייעודית על בסיס ה-WRX. מדובר ב-S210 פרוטוטייפ שנחשפה בתערוכת טוקיו בשבוע שעבר. אמנם השם אומר “אבטיפוס” אבל חטיבת STI תייצר את ה-S210 בכמות מוגבלת של 500 יחידות, כולן עם הגה ימני וכולן מיועדות לשוק היפני. כך שאם חלמתם על STI חדשה משלכם תצטרכו להמשיך ולהמתין.
אז מה יקבלו ברי המזל ביפן שישימו את ידם על סובארו STI S210? ה-S210 מתבססת על ה-WRX S4 שקיבלה שדרוג ליחידת ההנעה עם מחשב ניהול נחדש ומערכת פליטה ייעודית של STI. התוצאה היא שההספק של מנוע הבוקסר המוגדש בנפח 2.4 ליטר עלה ל-300 כ”ס המתקבלים ב-5,700 סל”ד עם מומנט של 38.2 קג”מ הזמינים בין 2,000 ל-5,600 סל”ד. לא נתונים מרשימים במיוחד בימנו, וגם לא ביחס לדגמי ה-STI מלפני שני עשורים. מה שמעניין הוא שלמרות שמדובר בגרסה ספורטיבית קיצונית, ה-S210 לא תצויד בתיבת הילוכים ידנית ותגיע רק עם תיבה אוטומטית רציפה עם אפשרות תפעול ידני ושמונה יחסי העברה קבועים מראש. עם זאת, התמסורת קיבלה מערכת קירור משופרת כדי להתמודד עם עומסים גבוהים.
מערכת המתלים קיבלה בולמים אדפטיביים מתוצרת ZF בשילוב קפיצים קשיחים יותר, מוט קישור עליון מחוזק, זרועות מתלים מחוזקות ומוט מייצב אחורי משופר, כולם של סדנת STI. מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקים קדמיים בקוטר 18 אינץ’ וקאליפרים בעלי שישה בוכנות מתוצרת ברמבו, כאשר קוטר הדיסקים האחוריים עלה ל-17 אינץ. בנוסף ישנם חישוקי 19 אינץ’ מחושלים וקלים של BBS עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S במידה 255/35.
החבילה הקומסטית כוללת שבכה, ספוילר קדמי, דיפיוזר וחצאיות צד אווירודינמיות לצד ספוילר אחורי גדול מסיבי פחמן. בתא הנוסעים ישנם מושבי באקט של רקארו עם מסגרת סיבי פחמם שנראים נפלא וגם חוסכים כמה ק”ג מהמשקל. המפרט המלא והמחיר יתפרסמו באביב הקרוב, ואולי עד אז ישכילו בסובארו להציג גם גרסה מיועדת לייצוא של ה-STI הזו.