אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סובארו קרוסטרק במבחן דרכים – בדרך משלו
ראשי » מבחני דרכים » סובארו קרוסטרק במבחן דרכים – בדרך משלו
סובארו קרוסטרק

סובארו קרוסטרק במבחן דרכים – בדרך משלו

בין שלל הקרוסאוברים המוחצנים ועתירי הגימיקים, הדור החדש של סובארו קרוסטרק (לשעבר XV) מציע את אותה נוסחה מוכרת בשינויים קלים. זה לא בהכרח רע, ואם אתם חובבי טיולים זה אפילו מצויין

אופיר דואק 03/07/2023 צלם: אופיר דואק

ייחודיות, אופי ומסורת הם דבר שכבר קשה למצוא בעולם הרכב כיום. בטח כאשר מכל עבר צצים יצרנים ומותגים חדשים שעד לפני מספר שנים לא שמענו על קיומם (או שהם כלל לא היו קיימים). סובארו היא אחת מהיצרניות הללו ששומרת באדיקות על ה-DNA שמאפיין את דגמיה כבר לא מעט עשורים. בתור חברה קטנה יחסית היא חייבת לשמור על המאפיינים הללו שבזכותם קנתה לעצמה קהל לקוחות אדוק בשווקים ספציפיים מאד.

למען האמת זה עדין עובד, קחו את השוק האמריקאי כדוגמא. סובארו לעולם לא תציע מגוון גדול ותמכור כמו טויוטה, אבל היא נהנית משוק יציב של נאמני המותג לצד רמת מכירות שעולה בעקביות וגורמת ללא מעט יצרניות גדולות ומבוססות יותר לקנא. לכן, פלא שחשיפת רוב הדגמים החדשים שלה נעשית דווקא שם?

סובארו קרוסטרק החדש נחשף לראשונה מחוץ ליפן בארה”ב כמובן, זה קרה בתחילת השנה בתערוכת  שיקגו. אם אתם לא סבארואידים אתם בטח שואלים מה זה קרוסטרק? אבל אתם בטח מכירים אותו כעשור כסובארו XV. אך משלהי הדור הקודם הוא החל להגיע לכאן בתקינה אמריקאית בשם קרוסטרק וכך גם הדור החדש והשלישי במספר.




סובארו XV, סליחה קרוסטרק, החל את דרכו בראשית העשור הקודם כגרסה מוגבהת עם איפור שטח לאימפרזה האצ’בק. עם הזמן דווקא גרסת הקרוסאובר דחקה את מקומה של האימפרזה, ובדור החדש בחרו בסובארו להציג דווקא את הקרוסטרק כחצי שנה לפני האימפרזה. בפועל שתי המכוניות חולקות גם הפעם בסיס משותף, הפלטפורמה הגלובלית המודולארית של סובארו, ששימשה גם את הדור הקודם.

כמו תמיד כשמוצג דור חדש ישנן שלל הבטחות לשיפור בכל תחום אפשרי. לפחות במה שנראה לעין, הדמיון של סובארו קרוסטרק החדש לקודמו די גדול. נכון, ישנן יחידות תאורה עדכניות מלפנים ומאחור, שבכה חדשה והחרטום נראה מעט זורם יותר, אך בסך הכל הצללית דומה וכך גם התוספות מסביב שמצהירות “קדימה, בוא נרד אל השביל”. גם המידות נותרו כמעט זהות. ס”מ יותר לפה, חצי ס”מ לשם. כך שבהתאם לכך מרחב הפנים נותר דומה (מספק לשני מבוגרים מאחור ולא הרבה מעבר לכך) וכך גם תא המטען שנותר עדין קטן יחסית למקובל ובעל שפת הטעינה גבוהה.



השינוי המשמעותי בתא הנוסעים נעשה בקונסולה המרכזית, כאשר בשתי רמות הגימור ישנה מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך אנכי 11.6 אינץ’ גדול השולטת חלקית גם בבקרת האקלים, כאשר השליטה בטמפרטורה נותרה במתגים פיזים. זה מעניק לסביבת הנהג בקרוסטרק נופך מודרני יותר אבל לא בהרבה, שכן לוח המחוונים נותר אנלוגי ורוב המתגים נדדו מהדור הקודם. בגרסת הבסיס תצטרכו להסתפק בשני מסכי 7 אינץ’ במקום המסך הגדול. בסובארו כמובן טוענים לשיפור ברמת החומרים אך למעט בד נעים בדיפוני הדלתות המראה והתחושה עדין פלסטיקית מידי.

אוקי, אז אולי מתחת למכסה המנוע יש לסובארו משהו לחדש לנו. ובכן, לקרוסטרק יש גרסה היברידית, אבל היא לא מגיעה כרגע לישראל ואנחנו מקבלים את אותו מנוע בוקסטר אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר המספק 152 כ”ס ו-20 קג”מ ממוצעים למדי שעוברים לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה. הבשורה הטובה היא שהביצועים בקרוסטרק בהחלט מספקים, ולבטח עדיפים משמעותית על גרסת ה-1.6 העצלה מהדור הקודם שכבר לא מיובאת. כל עוד אתם נהגים נינוחים לא תרגישו איטיים ביחס לסביבה והתיבה יודעת לייצר זינוק נחוש מהמקום במטרים הראשונים. אלא שבכל מקרה לא תמצאו כאן מחץ של מנועי טורבו מודרניים ותיבת ההילוכים תזכיר לכם בקול שלמהר בקרוסטרק זה עניין לא שקט. צריכת הדלק לא הרשימה עם 10.5 ק”מ לליטר בממוצע.




ביחס לקרוסטרק הקודם הדור החדש מרגיש מעט קשיח יותר, וזה אומר שליטה טובה יותר בתנודות המרכב בכבישים גליים ובפניות. יחד עם עם מערכת ההנעה הכפולה מציג הקרוסטרק ניטרליות וצייתנות גם בכבישים מפותלים. שהמחיר לכך הוא נוחות נסיעה שנפגמה במעט במהירויות עירוניות, אך מתלי הקרוסטרק עדין יודעים לספוג היטב בורות ושקעים כשהבחירה בחישוקי 17 עם חתך גבוה יחסית תורמת גם היא למשוואה.

אלא שבסופו של דבר ההצדקה למערכת ההנעה הכפולה, מרווח הגחון הנדיב (22 ס”מ) והצמיגים השמנמנים של סובארו קרוסטרק הם כאשר יורדים מהכביש. על גבי השבילים, חוליים או זרועי חצץ, סובארו קרוסטארק ממשיך להציע את מה שאין כמעט לאף רכב קרוסאובר והוא יפלס את דרכו בקלילות על עוד לא יתקל במכשולים שיאתגרו את זוויות המרכב שלו. למרות צמיגים בעלי פרופיל כביש ומהלך מתלה לא גדול, עם קצת עזרה ממערכות בקרת האחיזה היעילות הקרוסטרק יוכל להתקדם גם כשהחול מתחיל להיות קצת עמוק או כשנתקלים בהצלבת צירים. בסופו של הוא דבר יביא אתכם למקומות שקרוב הקרוסאוברים יראו רק בתמונות של מחלקת יחסי הציבור.


 

למרות בסובארו מצהירים כי מדובר בדור חדש, הקרוסטרק לא שונה בהרבה מקודמו. זה טוב כי הוא עדין מציע יכולת שטח יוצאת דופן עבור קרוסאובר משפחתי עם בונוס של מראה עדכני ותפעול משופר. זה פחות טוב כי הוא עדין סובל מנקודות התורפה של קודמו, ובראשן יחידת הנעה מיושנת וכפועל יוצא מכך גם צריכת דלק לא מבריקה.

במחיר של הגרסה המאובזרת ביותר יש לקרוסטרק חיים לא פשוטים מול שלל קרוסאוברים שעולים עליו בשימושיות, בביצועים ובאיכות תא הנוסעים, אבל לאף אחד אין יכולת שטח כמו שהוא מציע. בעצם יש אחד כזה, וקוראים לו סובארו פורסטר שגרסת הבסיס שלו עולה בדיוק קרוסטרק מאובזר. אם אתם חובבי טיולים, אזי סובארו קרוסטארק החדש יעניק לכם בדיוק את מה שאתם מחפשים גם בגרסת הבסיס בתמורה לויתור על כמה פיצ’רים חיוניים יותר (התרעת תנועה בשטחים מתים) או פחות (גג שמש חשמלי). כך שבסופו של דבר השאלה היא לא אם הקרוסטרק מתאים לכם, אלא אם אורח החיים שלכם מתאים לו.

סובארו קרוסטרק – תעודת זהות
מנוע: 1,995 סמ”ק, בוקסר 4 צילינדרים, הספק: 152 כ”ס ב-6,000 סל”ד, מומנט: 20 קג”מ ב-4,000 סל”ד, תמסורת: אוטומטית רציפה, הנעה כפולה קבועה, בסיס גלגלים: 267 ס”מ, מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.5 שניות, מהירות מרבית: 198 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 10.5 ק”מ לליטר, מחיר (דגם נבחן): 179,900 שקלים

subaru crosstrack09subaru crosstrack09Preview
subaru crosstrack08subaru crosstrack08Preview
subaru crosstrack07subaru crosstrack07Preview
subaru crosstrack06subaru crosstrack06Preview
subaru crosstrack05subaru crosstrack05Preview
subaru crosstrack10subaru crosstrack10Preview
subaru crosstrack04subaru crosstrack04Preview
subaru crosstrack01subaru crosstrack01Preview
subaru crosstrack18subaru crosstrack18Preview
subaru crosstrack17subaru crosstrack17Preview
subaru crosstrack16subaru crosstrack16Preview
subaru crosstrack15subaru crosstrack15Preview
subaru crosstrack14subaru crosstrack14Preview
subaru crosstrack13subaru crosstrack13Preview
subaru crosstrack12subaru crosstrack12Preview
crosstrack 11crosstrack 11Preview
סובארו קרוסטרקסובארו קרוסטרקPreview
subaru crosstrack03subaru crosstrack03Preview
subaru crosstrack02subaru crosstrack02Preview

4X4 סובארו סובארו XV סובארו קרוסטרק קרוסאובר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד