תערוכת פרנקפורט רק סגרה את שעריה, וכבר היצרניות מסתכלות קדימה, היעד הבא – תערוכת טוקיו שתיפתח בסוף חודש אוקטובר. אחרי ההודעה המאכזבת של מיצובישי על ה”איבו” החדשה, סובארו מעודדת אותנו קצת ומבטיחה תצוגה שכולה (כמעט) ספורט.
S208
אחרי ה-S207 שהוצגה בטוקיו 2015, סובארו תציג השנה גרסת קצה חדשה המבוססת על ה-WRX STI, המכונית החדש תיקרא S208. בסובארו נמנעים מלחשוף פרטים מלאים לפני ההצגה הרשמית בתערוכה, אבל מספרים על גג מסיבי פחמן ומבטיחים תוספת הספק “מורגשת”. ל-S207 היה הספק של 328 כ”ס ממנוע 2.0 ל’ מוגדש, וניתן להניח של-S208 יהיה הספק גבוה במעט. כמו כן, בסובארו מבטיחים כיול מתלים שונה ועדכונים לתא הנוסעים.

כמו בעבר, ה-S208 מיועדת לשוק היפני בלבד ותיוצר במהדורה מוגבלת של 450 יחידות.
סובארו BRZ STI ספורט
לא לזה קיווינו כשסובארו אמרה שה-BRZ מקבלת טיפול של חטיבת STI, אבל מכיוון שמדובר במהדורה מוגבלת של 100 יחידות (גם כאן – לשוק היפני בלבד) – עוד לא אמרנו נואש. בכל מקרה, ה-BRZ הזו זוכה לכיול מתלים חדש שנעשה ע”י האנשים הטובים של חטיבת STI שמבטיחים כי התנהגות הכביש חודדה וזוויות הגלגול הופחתו.
בשלב זה בסובארו נמנעים מלדבר על מה שקורה מתחת למכסה המנוע (שכנראה נותר ללא שינוי), אבל מציינים כי ה-BRZ STI תוצע בצבע אחד בלבד “כחול-חאקי” וכי גם תא הנוסעים זכה לטיפול.

עוד דבר אחד
אז נכון, ה-S208 מעניינת אבל לא תגיע אלינו, וה-BRZ הזו לא מציגה שינוי גדול מהדגם הרגיל – אבל בסובארו רוצים להראות שאצלם הספורט לא מת. לשם כך תציג היצרנית גם את ‘ויזיו פרפורמנס’ קונספט – מכונית תצוגה שתרמוז על ספורט-סדאן חדשה שתוצג בעתיד. נכון לרגע זה הפרטים מעטים, ולא ברור אם מדובר ביורשת ל-WRX SRI הנוכחית או תוספת להיצע הקיים, וגם אין מידע על יחידת ההנעה שתשמש אותה.
אבל בסובארו מדגישים כי הגרסה הסדרתית שתוצג לאחר מכן תהיה מכונית ספורטיבית ומהנה ב”רוח של סובארו”, ולזה אנחנו תמיד נצביע בעד. אנחנו נשוב ונעדכן עם פתיחת התערוכה.
