במשך שלושה עשורים במקביל לפריחת אופנת רכבי הפנאי והקרוסאוברים הצליחה סובארו לבדל את עצמה בשוק העמוס, כאשר שמרה על הנוסחה המקורית של הפורסטר והאאוטבק. שני הדגמים נולדו בשנות ה-90 כגרסאות סטיישן מוגבהות וכפולות הנעה על בסיס האימפרזה והלאגסי בהתאמה, ונותרו נאמנים למתכון הזה שהוכיח את עצמו – בעיקר בשוק האמריקאי בו הם זוכים להצלחה גדולה – הודות לשילוב בין יכולת שטח ושימושיות, אבל ללא סרבול מיותר שהוא מחיר של מרכב גבוה.
אלא שבסופו של דבר צו האופנה ורצון הלקוחות הכניעו גם את סובארו. הפורסטר כבר גדל במידותיו וצמח בעיקר לגובה, וכעת מגיע גם תורו של האאוטבק החדש לזנוח את הנוסחה המקורית. סובארו אאוטבק החדש נחשף בימים אלו בתערוכת ניו יורק כשהוא מוותר על מראה סטיישן הצנוע לטובת מראה רבוע וזקוף של רכב SUV. אבל אחרי יותר מ-3 מיליון יחידות שנמכרו במשך שלושה עשורים כנראה שבסובארו יודעים בדיוק מה הלקוחות בארה”ב רוצים.
סובארו אאוטבק החדש לא מסתפק בקווי גוף רבועים, שבכה מרובעת וקווי מרכב ישרים. הוא גם עמוס בחיפויי פלסטיק שחורים (ורבועים כמובן) מסביב לגוף ובתי הגלגלים יחד עם גגון מאסיבי. נראה קרבי, אבל אחוק מהמראה המצטנע שאפיין אותו לאורך רוב הדורות. בסובארו טרם חשפו את נתוני המידות של הדור החדש אבל מצהירים על קו גג מוגבה ב-5 ס”מ שניכר במראה החיצוני, ולטענתם תורם גם למרחב ראש וחלל מטען גדול מאשר בדור הקודם.
תא הנוסעים עוצב גם הוא מחדש וכולל מעתה שילוב של שני מסכים גדולים וסמוכים זה לזה עבור לוח המחוונים ומערכת מולטימדיה, כאשר בסובארו מוותרים על המסך המרכזי האנכי לטובת מסך רבוע בגודל 12.1 אינץ’. למרבה השמחה, בסובארו השכילו שלמור על מתגים פיזיים לתפעול בקרת האקלים וחוגה לשינוי עוצמת השמע. בהתאם לייעוד מבטיחים בסובארו שלל תאי אחסון, מחזיקי כוסות ובקבוקים לטובת המטיילים, לצד מושבים חדשים והבטחה לשיפור בידוד הרעשים.
בניגוד לעיצוב, מתחת למכסה המנוע שלה אאוטבק לא תמצאו מהפכות. סובארו תמשיך להציע אותו עם מנועי בוקסר ארבעה צילינדרים כמיטב המסורת. לפחות בשלב זה המנוע הבסיסי יהיה אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר המספק 180 כ”ס, כשמעליו יוצא מנוע 2.4 ליטר מוגדש בהספק של 260 כ”ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם אפשרות לתפעול ידני ובו שמונה יחסי העברה קבועים. בעתיד צפוי גם האאוטבק לקבל יחידת הנעה היברידית שנחוצה בעיקר עבור השוק האירופאי.
כמו בעבר סובארו תציע את האאוטבק גם בגרסת וילדרנס (Wilderness) קרבית, עבור מי שמעוניינים ביכולת שטח גבוהה יותר. סובארו אאוטבק וילדרנס יוצע רק עם מנוע ה-2.4 ליטר המוגדש, כשמעבר לתוספות הקוסמטיות של פגושים וחצאיות פלסטיק שחורות וקרביות, לצד חישוקי 17 אינץ’ עם צמיגים דו-שימושיים בעלי חתך גבוה יחסית, ישנם גם מתלים משודרגים עם בולמים אדפטיביים המותאמים לנסיעה בשטח ומהלך ארוך יותר.
שינויים אלו מאפשרים לגרסת הוילדרנס להציע מרווח גחון של 24 ס”מ, מה שמאפשר לו להציע זוויות מרכב משופרות ביחס לאאוטבק הרגיל. זווית הגישה עלתה מ-18 ל-20 מעלות, זווית הבטן מ-19.4 ל-21.2 מעלות וזווית הנטישה עומדת בגרסה הקרבית על 22.5 במקום 21.4 מעלות. לא קריטי, אבל לפעמים זה ההבדל בין לעבור מכשול או לגרד פלסטיקה יקרה. בנוסף מקבלת גרסת הוילדרנס גם מערכת X-Mode משופרת בעלת שני מצבי פעולה ודיפרנציאל מרכזי עם נעילה מהירה יותר כדי לצמצם איבודי אחיזה.
לישראל צפוי סובארו אאוטבק החדש להגיע בשנה הבאה בגרסתו הרגילה, אך לא בטח שגם גרסת הוילדרנס תזכה לעשות עליה.