לאחרונה בחנו באוברדרייב את סובארו BRZ החדשה ויצאנו נלהבים מהשדרוג שעברה מכונית הקופה הספורטיבית, כשהיא מצליחה לשמור ואף להשביח את המתכון המוצלח שלה. עם זאת, בסובארו יודעים שיש לקוחות שמחפשים קצת יותר יכולת וחדות, לכן חושפים בחברה בימים אלו גרסת tS חדשה בעלת מספר שינויים ותוספות שנועדו לשפר את היכולת ורמת ההנאה שמספקת ה-BRZ.
לפני שנגיע לפירוט נצטרך קצת לצנן את ההתלהבות, שכן גרסת ה-tS פסחה על שינויים למערכת ההנעה שבדור החדש של ה-BRZ זכתה לשדרוג משמעותי בפני עצמו עם צמיחתו של מנוע הבוקסר לנפח של 2.4 וההספק המרבי ל-230 כ”ס. עם זאת, אנחנו עדין מפנטזים שבסובארו יואילו בטובם לשתול גם את הגרסה המוגדשת של מנוע זה ב-BRZ, מה שבהחל יכול להקפיץ אותה ליגה מבחינת רמת הביצועים.
אז מה בכל זאת יש לסובארו BRZ tS המשודרגת להציע? מערך המתלים כולל בגרסה החדשה כולל בולמים משופרים של היטאצ’י שעברו כיול של מהנדסי חטיבת STI לטובת שליטה טובה ביותר בתנודות הגוף וביכולת הריסון תחת עומס. מערכת הבלימה הוחלפה לכזו מתוצרת ברמבו וכוללת דיסקים גדולים יותר, רפידות גדולות יותר בעלות כושר חיכוך משופר וקאליפרים מוזהבים בעלי 4 בוכנות מלפנים ו-2 בוכנות מאחור. את השדרוגים בתחום ההתנהגות משלימים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4 במידה 215/40.
בסובארו לא פסחו גם על טיפול קוסמטי קליל באותה הזדמנות, כשגרסת ה-tS נבדלת מדגמי ה-BRZ הרגילים בתגי tS בשבכה הקדמית ועל הספויילר האחורי, מראות צד ואנטנה צבועים בשחור וחישוקי 18 אינץ’ חדשים בצביעה מושחרת. בתא הנוסעים הסתפקו בסובארו בתפרים וגימורים כחולים למושבים, לגלגל ההגה וידית בלם היד, כאשר מתג ההנעה האדום נושא את לוגו STI המופיע גם בתצוגת לוח המחוונים הדיגיטלי.
שינוי משמעותי יותר בגרסת הביצועים נעשה דווקא בתחום הבטיחות, כאשר מעתה מוצעים לראשונה מערכות בטיחות אקטיביות המבוססות על מערך המצלמות EyeSight גם עם תיבת הילוכים ידנית, לרבות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית ושמירת נתיב אקטיבית. עד כה הוצעו מערכות אלו בסובארו BRZ רק בגרסה האוטומטית.
סובארו BRZ tS תוצע באולמות התצוגה של סובארו כבר בחודשים הקרובים, אך מחירה הרשמי לא פורסם ולא ברור עדין אם גרסה זו תגיע גם לישראל.