בשנים האחרונות, על אחת וכמה וכמה לאור אובדן הדרך של אלפא רומיאו, עולה מעמדה של אלפא רומיאו ג’וליה מסדרה 105 למעמד של קלאסיקה כמעט אקזוטית. מעמד זה מקבל חיזוק לאור העובדה שלא מעט סדנאות בוחרות לבצע פרויקטים קיצונים של שחזור והשבחה ברמה להן זוכות רק מכוניות מיוחדות כמו פורשה 911 מקוררות האוויר או אקזוטיקות מבית פרארי ולמבורגיני.
מבין כל אלו מצליחים להתבלט הפרויקטים של סדנת Totem Automobile מונציה שהציגה בשנים האחרונות כמה ג’וליות משוחזרות יוצאות דופן שמיוצרות בסדרות קטנות בהן ה-GTA Modificata הרייסרית או ה-GT Electric בעלת ההנעה החשמלית. בימים אלו מתחילה החברה למסור את המכוניות הראשונות מסדרת הדגמים השלישית אותה היא מייצרת המכונה GT Super. מדובר בוריאציה נוספת על בסיס הג’וליה מעט יותר מתונה מה-GTA, מותאמת לשימוש על הכביש הציבורי אבל לא פחות מרשימה ברמת הירידה לפרטים והמכלולים המשובחים.
למעשה קשה להגדיר את ה-GT Super כג’וליה ששוחזרה מחדש, שכן היא בנויה על בסיס שלדת מונוקוק מסיבי פחמן אליה מחוברים רכיבים בודדים שנלקחו מהג’וליה המקורית שתורמת את איבריה לפרויקט. גם המרכב, למרות שהוא שומר על קווי העיצוב הקלאסיים של הג’וליה, הוא חדש לחלוטין, עשוי סיבי פחמן ומוסיף ניפוחים מתבקשים כדי לאכלס את המכלולים המשודרגים והמודרניים כמו גם את חישוקי ה-18 אינץ’ הייחודיים מאלומיניום. עם זאת, זו עדין ג’וליה עם המראה האייקוני והמוכר לצד שדרוגים מודרניים מתבקשים ביחידות התאורה. תא הנוסעים ממשיך בכיוון דומה. המראה הכללי נשמר, אבל כל רכיב הוחלף במודרני יותר מסיבי פחמן או אלומיניום, לצד דיפוני עור מוקפדים ומושבי מרוצים מסוגננים (שגם להם מסגרת מסיבי פחמן) מלפנים. על המושב האחורי החליטו בסדנה לוותר משיקולי משקל, וגם כי בלאו הכי לא יעשו בו שימוש. התוצאה הסופית היא משקל עצמי של 1,180 ק”ג בלבד.
בכל הקשור ליחידת ההנעה, בטוטם יכלו לבחור בדרך הקלה יחסית ולקחת את מנוע ה-V6 של הג’וליה קוואדרפוליו המודרנית. אבל הם בחרו בדרך המאתגרת (והיקרה) יותר ופנו לסדנת Italtecnica Engineering שיצרו עבורם מנוע V6 ייחודי בזווית של 90 מעלות ובנפח של 2.8 ליטר, עם צמד מגדשי טורבו דו-שלבים והזרקה כפולה (ישירה ועקיפה). בסדנה טוענים שזהו מנוע ה-V6 כפול המגדשים הקל ביותר בעולם, עם משקל של פחות מ-180 ק”ג, וכדי להדגיש עוד יותר את הייחודיות של המנוע הזה הם העניקו לו שם משלו, “גלוריה”.
המנוע יוצע בשתי רמות הספק. בתצורה הסטנדרטית מתקבלים 600 כ”ס ב-7,200 סל”ד ומומנט של 71.3 קג”מ בין 3,000 ל-6,000 סל”ד. בתצורה המשודרגת של המנוע המכונה Stage 2 ההספק המרבי עומד על 750 כ”ס ב-8,300 סל”ד עם מומנט של 86.7 קג”מ ב-3,500 עד 6,000 סל”ד. לא משנה באיזו תצורת מנוע תבחרו, תיבת ההילוכים תהיה אך ורק ידנית עם שישה יחסי העברה הממוקמת על הציר האחורי יחד עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. זה מספיק כדי שהגרסה הסטנדרטית תאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.2 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-250 קמ”ש.
הסדנה לא הזניחה גם את המכלולים ההיקפיים. מערכת המתלים נבנתה מחדש עם עצמות עצה כפולות מאלומיניום מלפנים ומאחור ובולמים מתכווננים מתוצרת R53, המספקת את תוצרת בין היתר למכונית העל של גורדון מארי. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כולל קאליפרים מאלומיניום עם 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור ודיסקים מחוררים בקוטר 355 ו-345 מ”מ בהתאמה.
כל הטוב הזה עולה לא מעט, ובסדנה נוקבים במחיר התחלתי של 539 אלף יורו לפני תוספות והתאמות אישיות. זה לא מעט, אבל מדובר במחיר מצירה ביחס ל- GTA Modificata שמחירה ההתחלתי הוא יותר מכפול. אם השתכנעתם כדי שתזדרזו. בסדנה הצהירו כי ייצרו רק 40 יחידות של ה-GT Super וזו שבתמונות שלפניכם היא מכונית מספק 12 בסדרה, כך שהמלאי הולך ואוזל.