זוכרים את ברטונה? סדנת העיצוב המהוללת מטורינו שאחראית לכמה מהעיצובים הגדולים של תעשיית הרכב בכל הזמנים פשטה את הרגל בשנת 2014 ונראה שסופה היה להיעלם בדפי ההיסטוריה. אלא שבימים אלו מתגבש קאמבק של הסדנה לאחר שהזכויות על השם המיתולוגי התגלגל לבעלותם של האחים ריצ’י שהחליטו להקים את הסדנה לתחיה.
בעמוד האינסטגרם של ברטונה שנפתח לפני מספר שבועות פרסמה הסדנה שהיא חוזרת לפעילות, ולרגל המאורע שמתרגש באופן סמלי לצד ציון 110 שנים להיווסדה תציג החברה מכונית על חדשה.
מלבד מספק תמונות מוצללות לא ידועים פרטים על המכונית המתוכננת ומתי היא צפויה להיות מוצגת, אבל ניתן להעריך על פיהן שמדובר במכונית בעלת מנוע מרכזי וקווי גוף חטובים להפליא.
סדנת ברטונה הוקמה בשנת 1912 על ידי ג’יובאני ברטונה ועסקה בתיחלה בייצור כרכרות עד שתוך זמן קצר עברה לעסוק בייצור מכוניות. את תהילתה החלה להשיג לאחר מלחמת העולם השניה כאשר בנו של ג’יובאני ג’וזפה “נוצ’יו” נטל את המושכות והפך את הסדנה לאחת המובילות העיצוביות של תעשיית הרכב.
הסטודיו של ברטונה סיפק שירותי עיצוב למיטב התוצרת של תעשיית הרכב האיטלקית, אבל גם עבד לא מעט עם יצרנים אחרים ובראשם סיטרואן. תחת הסטודיו צמחו גם מעצבים כישרוניים נוספים, הבולט בהם הוא מרצ’לו גאנדיני שעיצב את הלמבורגיני קונטאש האייקונית.
במהלך השנים היה אחראי ברטונה על עיצוב כמה מהמכוניות היפות ביותר שנוצרו אי פעם בהן למבורגיני מיורה, לנצ’יה סטראטוס, אלפא רומיאו ג’וליה ספרינט וסדרת מכוניות הקונפסט BAT, פיאט X1/9 ודינו קופה ועוד רבות.
בנוסף, הסדנה הייתה אחראית גם על ייצור גרסאות מיוחדות של דגמים שעיצבה בן מספר דורות של אופל קדט/אסטרה קבריו, פיאט ריתמו קבריו.