בשוק המכוניות החשמליות שולטים בעיקר דגמי קרוסאובר בשלל גדלים וצורות ומכונית סדאן אחת: טסלה מודל 3. אלא שלמרות שתצורת הסדאן הולכת ומצטמצמת בכל סגמנט גודל, יצרניות רכב מאמינות כי יש ביקוש למכוניות סדרן דווקא בעידן החשמל. בשנה הקרובה אנחנו צפויים למגוון דגמי סדאן חשמליים שיקראו תיגר על מודל 3 ואחד מהם מושג בימים אלו: איוניק 6 של יונדאי.
מדובר בדגם השני של יונדאי בסדרת האיוניק החדשה כשהוא מגיע בעקבות איוניק 5 במרכב ההאצ’בק בעל העיצוב האוונגרדי. הפלטפורמה עליה מבוססת יונדאי איוניק 6 היא פלטפורמת E-GMP המשותפת גם לאיוניק 5, דגמי קיה EV6 ו-EV9 החדש ולג’נסיס GV60. העיצוב כמתבקש שונה לחלוטין, כשלמעשה למעט אימוץ אלמנט הפיקסלים ביחידות התאורה ובמספק מקומות נוספים קשה למצוא קשר ישיר לאיוניק 5.
יונדאי איוניק 6 מתאפיינת בצללית דמויית טיפה עם גג מתעקל אותו ממשיך חלון אחורי המשתלב עם דלת תא המטען ומזכיר במידה רבה את צללית הפורשה פאנאמרה. הדגש שניתן באיוניק 6 על אווירודינמיות הוא גבוה, ועם נתון מקדם גרר של 0.21 CD זוהי המכונית האוירודינמית ביותר שבנמצא כרגע למעט מרצדס EQS הציגה נתון זהה ולוסיד אייר החשמלית האולטרה יקרה. העיצוב המעוגל מסווה במעט את מידות המכונית שנמצאת על התפר של מכוניות הסאלון עם אורך כולל של 485 ס”מ, רוחב של 188 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב של 295 ס”מ (5 ס”מ פחות מאשר באיוניק 5), כאשר למרות הצללית הנמוכה גובה המכונית עומד דווקא על 150 ס”מ נדיבים יחס לתצורת המרכב.
המכלולים דומים לאלו שביתר בנות השפחה על אותה הפלטפורמה. לגרסת המנוע האחורי וההנעה האחורית יש הספק של 228 כ”ס ו-35.6 קג”מ המעניקיים זינוק ל-100 קמ”ש ב-8.4 שניות. לגרסת שני המנועים הספק משולב של 325 כ”ס המזנקת ל-100 ב-5.1 שניות. לשתי הגרסאות סוללה בקיבולת של 77.4 קוט”ש המסוגלת להעניק בגרסת ההנעה האחורית טווח נסיעה יוצא ופן של 614 ק”מ. נוסף לשתי גרסאות אלו תוצע גם גרסת הנעה אחורית בסיסית עם מנוע בהספק של 151 כ”ס בלבד, אך עם מומנט זהה לזה של גרסת ההנעה האחורית החזקה. לגרסה זו סוללה בקיבולת של 43 קוט”ש המספיקים לנסיעה של 429 ק”מ.
הגרסה החלשה של יונדאי איוניק 6 נמכרת במחיר של 214 אלף שקלים, זול יחסית למתחרות אירופאיות ואיוניק 5, אך עדין גבוה משמעותית ממחירה של טסלה מודל 3 לאחר הפחתת המחיר האחרונה מחיר הגרסה המחוזקת בעלת הטווח המוגדל מתחיל ב-238 אלף שקלים ואילו מחיר גרסת ההנעה הכפולה עומד על 285 אלף שקלים. מבחן דרכים מלא על יונדאי איוניק 6 החדשה יתפרסם כאן באוברדרייב בקרוב.