אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סדאן לחוליגן: ב.מ.וו מציגה M3 CS
ראשי » חדשות » סדאן לחוליגן: ב.מ.וו מציגה M3 CS
M3 CS

סדאן לחוליגן: ב.מ.וו מציגה M3 CS

ב.מ.וו לא שוכחת את המקורות ומציגה גרסת CS, חזקה יותר וקלה יותר, ל-M3 ששומרת על מנוע שישה צילינדרים בלי סיוע חשמלי ושולחת עקיצה ל-AMG

אופיר דואק 25/01/2023 צלם: BMW

הקרב על תואר הספורט סדאן הקיצונית ביותר בין חטיבת M של ב.מ.וו לחטיבת AMG של מרצדס עלה פאזה בשנה שעברה. מרצדס החליטה להתחשב בהלך התקופה ולהשתמש בנשק לא קונבנציונלי ב-C63 AMG החדשה, כשהיא ויתרה על מנוע ה-V8 הרועם לטובת מנוע 4 צילינדרים בסיוע של מנוע חשמלי. אנחנו לצד חובבי רכב רבים עיקמנו את העם, אבל עם המספרים אי אפשר להתווכח וה-AMG ההיברידית נטלה את הכתר זמנית בקרב הביצועים הגרמני הניצחי.

בבוואריה כמובן לא יכלו להישאר ללא מענה הולם והוא נחשף הלילה: גרסת CS קיצונית ל-M3. גרסאות ה-CS של ב.מ.וו מאז ומעולם שמרו על מתכון נכון של פחות משקל ויותר כוח, וזה בדיוק מה שמביאה M3 CS החדשה. אלא שבניגוד למרצדס, ב.מ.וו לשמחתנו ויתרו על עזרה של כוח חשמלי ו-CS שורפת בנזין בלבד. מה שמעניין הוא ש-M3 CS החדשה מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות, בדיוק כמו ה-AMG ההיברידית החזקה משמעותית, וזו במודע או שלא עקיצה ישירה ליריבים. המהירות המרבית אגב, מוגבלת ל-302 קמ”ש.

המנוע של M3 CS החדשה זהה לזה שהותקן ב-M4 CSL. מדובר בגרסה מתוגברת של מנוע השש בטור כפול המגדשים בנפח 3.0 ליטר המספקת 550 כ”ס ו-66.3 קג”מ, תוספת של 40 כ”ס המגיעה בין היתר הודות להגדלת לחץ הגדישה מ-1.7 ל-2.1 באר ומערכת פליטה משודרגת עם דודים מטיטניום.


בניגוד ל-M4 CSL בעלת ההנעה האחורית M3 CS מצוידת בהנעה כפולה בלבד, אך מדובר בגרסה המתקדמת ביותר של מערכת ה-XDrive המאפשרת לא רק חלוקת כוח משתנה אלא גם מעבר למצב של הנעה אחורית בלבד. בנוסף מותקן מאחור גם דיפרנציאל M אקטיבי המשנה את העברת הכוח בין הצדדים. תיבת ההילוכים אגב נותר אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.

תפריט הדיאטה של M3 CS כולל מלבד גג מסיבי פחמן גם מכסה מנוע, חרב קדמית, כונסי אוויר, דיפיוזר וספויילר אחוריים, חיפויי מראות צד ואפילו מסגרת המושבים הקדמיים, כולם מסיבי פחמן מרוכבים. כל זה מביא את משקלה של M3 CS ל-1,765 ק”ג, מה שאומר שהיא קלה ב-20 ק”ג בלבד מ-M3 קומפוטישן. אבל כידוע, על המסלול כל ק”ג חשוב ועדין מדובר בנתון נאה בהתחשב שהמתחרה ההיברידית שוקלת 300 ק”ג יותר.

כמובן שבהזדמנות חגיגית זו המתלים כוילו מחדש, הבלמים חוזקו, מצבי הנהיגה ממערכות בקרת היציבות עודכנו  ונוספו אי אילו תוספות קוסמטיות שכדי לבדל את גרסת ה-CS מיתר דגמי ה-M3. השנוי במעניין יותר הוא שמלפנים תמצאו חישוקי 19 אינטש עם צמיגי 275/35 ומאחור חישוקי 20 אינטש עם צמיגי 285/30.

ב.מ.וו M3 CS תיוצר בכמות מוגבלת, אך ב.מ.וו לא נוקבת במספר מדויק. מה שכן ידוע הוא שעם תג מחיר של כ-120 אלף דולרים היא תהיה יקרה בכ-35 אלף דולר מ-M3 קומפוטישן כאשר תגיע לאולמות התצוגה  בארה”ב, אירופה ויפן כבר בחודש מרץ הקרוב.

M3 CS 2023 12M3 CS 2023 12Preview
M3 CS 2023 11M3 CS 2023 11Preview
M3 CSM3 CSPreview
M3 CS 2023 09M3 CS 2023 09Preview
M3 CS 2023 02M3 CS 2023 02Preview
M3 CS 2023 03M3 CS 2023 03Preview
M3 CS 2023 04M3 CS 2023 04Preview
M3 CS 2023 05M3 CS 2023 05Preview
M3 CS 2023 06M3 CS 2023 06Preview
M3 CSM3 CSPreview
M3 CS 2023 08M3 CS 2023 08Preview
M3 CS 2023 10M3 CS 2023 10Preview
M3 CS 2023 13M3 CS 2023 13Preview
M3 CS 2023 14M3 CS 2023 14Preview
M3 CS 2023 15M3 CS 2023 15Preview
M3 CS 2023 16M3 CS 2023 16Preview

BMW M3 CS M3 M3 CS ב.מ.וו ב.מ.וו M3 CS
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד