הקרב על תואר הספורט סדאן הקיצונית ביותר בין חטיבת M של ב.מ.וו לחטיבת AMG של מרצדס עלה פאזה בשנה שעברה. מרצדס החליטה להתחשב בהלך התקופה ולהשתמש בנשק לא קונבנציונלי ב-C63 AMG החדשה, כשהיא ויתרה על מנוע ה-V8 הרועם לטובת מנוע 4 צילינדרים בסיוע של מנוע חשמלי. אנחנו לצד חובבי רכב רבים עיקמנו את העם, אבל עם המספרים אי אפשר להתווכח וה-AMG ההיברידית נטלה את הכתר זמנית בקרב הביצועים הגרמני הניצחי.
בבוואריה כמובן לא יכלו להישאר ללא מענה הולם והוא נחשף הלילה: גרסת CS קיצונית ל-M3. גרסאות ה-CS של ב.מ.וו מאז ומעולם שמרו על מתכון נכון של פחות משקל ויותר כוח, וזה בדיוק מה שמביאה M3 CS החדשה. אלא שבניגוד למרצדס, ב.מ.וו לשמחתנו ויתרו על עזרה של כוח חשמלי ו-CS שורפת בנזין בלבד. מה שמעניין הוא ש-M3 CS החדשה מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות, בדיוק כמו ה-AMG ההיברידית החזקה משמעותית, וזו במודע או שלא עקיצה ישירה ליריבים. המהירות המרבית אגב, מוגבלת ל-302 קמ”ש.
המנוע של M3 CS החדשה זהה לזה שהותקן ב-M4 CSL. מדובר בגרסה מתוגברת של מנוע השש בטור כפול המגדשים בנפח 3.0 ליטר המספקת 550 כ”ס ו-66.3 קג”מ, תוספת של 40 כ”ס המגיעה בין היתר הודות להגדלת לחץ הגדישה מ-1.7 ל-2.1 באר ומערכת פליטה משודרגת עם דודים מטיטניום.
בניגוד ל-M4 CSL בעלת ההנעה האחורית M3 CS מצוידת בהנעה כפולה בלבד, אך מדובר בגרסה המתקדמת ביותר של מערכת ה-XDrive המאפשרת לא רק חלוקת כוח משתנה אלא גם מעבר למצב של הנעה אחורית בלבד. בנוסף מותקן מאחור גם דיפרנציאל M אקטיבי המשנה את העברת הכוח בין הצדדים. תיבת ההילוכים אגב נותר אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.
תפריט הדיאטה של M3 CS כולל מלבד גג מסיבי פחמן גם מכסה מנוע, חרב קדמית, כונסי אוויר, דיפיוזר וספויילר אחוריים, חיפויי מראות צד ואפילו מסגרת המושבים הקדמיים, כולם מסיבי פחמן מרוכבים. כל זה מביא את משקלה של M3 CS ל-1,765 ק”ג, מה שאומר שהיא קלה ב-20 ק”ג בלבד מ-M3 קומפוטישן. אבל כידוע, על המסלול כל ק”ג חשוב ועדין מדובר בנתון נאה בהתחשב שהמתחרה ההיברידית שוקלת 300 ק”ג יותר.
כמובן שבהזדמנות חגיגית זו המתלים כוילו מחדש, הבלמים חוזקו, מצבי הנהיגה ממערכות בקרת היציבות עודכנו ונוספו אי אילו תוספות קוסמטיות שכדי לבדל את גרסת ה-CS מיתר דגמי ה-M3. השנוי במעניין יותר הוא שמלפנים תמצאו חישוקי 19 אינטש עם צמיגי 275/35 ומאחור חישוקי 20 אינטש עם צמיגי 285/30.
ב.מ.וו M3 CS תיוצר בכמות מוגבלת, אך ב.מ.וו לא נוקבת במספר מדויק. מה שכן ידוע הוא שעם תג מחיר של כ-120 אלף דולרים היא תהיה יקרה בכ-35 אלף דולר מ-M3 קומפוטישן כאשר תגיע לאולמות התצוגה בארה”ב, אירופה ויפן כבר בחודש מרץ הקרוב.