אליפות העולם בראליקרוס לשנת 2023 תהיה השנה קצת יוצאת דופן בזכות מפגש נדיר בין שתי אגדות ראלי. אלוף העולם האגדי המעוטר סבסטיאן לואב חוזר השנה להתחרות אחרי ארבע שנות הפסקה והוא עושה זאת עם לנצ’יה דלתא אינטגרלה, אחת ממכוניות הראלי המצליחות ביותר אי פעם שהעניקה ללנצ’יה 6 אליפויות ברציפות.
האינטגרלה סיימה את דרכה בראשית שנות 90, כך שהיא לא ממש יכולה לעמוד מול מכוניות ראלי מודרניות. אבל לא מדובר בעוד אינטגרלה. זוהי לנצ’יה דלתא איבו RX E, שזכתה לעיטוף ‘מרטיני’ לכבוד עונת 2023 של הראליקרוס, ומונעת על ידי זוג מנועים חשמליים המספקים יחד 662 כוחות סוס. בזוג המכוניות שישתתפו בראלי-קרוס ינהגו כאמור אלוף הראלי האגדי סבסטיאן לואב ונהג הראלי-קרוס הצרפתי גרלן צ’יצ’ריט.
GCK מוטורספורט, החברה שבבעלות גרלן, היא זו שהביאה לעולם את הדלתא החשמלית שלה זוג מנועים חשמליים המספקים 331 כ”ס כל אחד, ו-662 כ”ס יחד. הכח מגיע כמובן לכל ארבעת הגלגלים והביצועים, כצפוי, מסמרי שיער: 1.8 שניות בלבד מ-0 ל-100 קמ”ש. מידות הדלתא החשמלית דומות לזו המקורית ועיקר ההבדלים מתרכזים ברוחב המכונית (החשמלית רחבה יותר) ובפגוש הקדמי האגרסיבי יותר. צבעי המרטיני הנוסטלגיים משתלבים בהרמוניה עם פנסי הלד המודרניים שבחזית.
“אני מדור שגדל על ניצחונות של לנצ’יה דלתא בראלי, אז באופן טבעי יש לי חולשה למכונית הזו”, אמר לואב. “כשגרלן הציע לי להתחרות עם הדלתא איבו RX E חשבתי שהוא משוגע. אחרי שנהגתי על המכונית בחודש דצמבר האחרון, יש לי אמונה גדולה בפרויקט הזה, ואני לא יכול לחכות לנצח איתה על המסלולים ברחבי העולם”.
אליפות העולם בראלי-קרוס של ה-FIA החלה את דרכה בשנת 2014 והחל משנת 2022 מתחרות בה מכוניות חשמליות המצוידות במנועים זהים. אתם מוזמנים לצפות בסרטון מה מסוגלת הדלתא החשמלית הזאת לעשות עם לואב מאחורי ההגה.