אחרי שנים של הססנות, ולמרות שהייתה מהחלוצות בתחום, ניכנסת ניסאן במלוא הכוח למירוץ החשמלי. לתערוכת יפן מוביליטי (תערוכת טוקיו) מביאה ניסאן סדרה של לא פחות מחמישה רקבי קונספט חשמליים תחת שם המשפחה Hyper המרמזים על הכיוון בוא תלך החברה בשנים הקרובות. בין חמשת דגמי הקונספט ניתן למצוא מיניוואן עתידני ושלשוה דגמי קרוסאובר, אבל אנחנו בוחרים להתמקד בקונספט המעניין באמת הנקרא Hyper Force.
לא צריך הרבה דמיון כדי לזהות את הקווים המוכרים בקו חלונות הצד, בזנב ובכנפיים האחוריות ובמראה ארבעת יחידות התאורה העגולות מאחור. ה”פורס” הוא פרשנות עתידנית לאבולוציה של ה-GT-R, כשלקווים המוכרים מתווספים אלמנטים אווירודינמיים מובלטים בחזית ובצדדים, שמשה קדמית פנורמית הנטויה בזווית חדה, מצלמות במקום מראות צד וגם דלתות מספריים מסיביות עם ידיות פתיחה מוסלקות.
תא הנוסעים הוא למעשה שילוב של רצף מסכים לכל רוחב הקוקפיט במשלבים ממשך תפעול המבוסס על מציאות רבודה ומציאות מדומה. הסידור כולל מסך המשמש כלוח מחוונים במרכז ההגה בעל הצורה המרובעת, כאשר שני מסכים מכל צד מספקים נתונים חיוניים על כל גלגל כמו טמפרטורת הבלמים והצמיגים ולחץ אוויר. את המערך הדיגיטלי משלימה תצוגת נתונים עילית מול עיני הנהג. הממשק הגרפי משתנה בהתאם לשני מצבי הנהיגה: GT בכחול ו-R באדום.
בניסאן מפרסמים פרטים טכניים מועטים על קונספט ה-Hyper Force, כשהם מצהירים על ביצועים של מכונית על הודות להספק מנועים משולב של 1000 קילוואט שהם 1,314 כ”ס, המחולקים באופן אקטיבי בין ארבעת הגלגלים. גוף המכונית עצמו עשוי מסיבי פחמן לטובת משקל נמוך ומאוזן, ואת חבילת ההתנהגות משלימים מדפים אקטיביים המשנים את כוח ההצמדה מלפנים ומאחור בהתאם לתנאי המסלול. יהיה מעניין לראות מה מכל הטכנולוגיה הזו תגיע לדור הבא של ניסאן GT-R שנמצא ממש מעבר לפינה.