טווח נסיעה הוא גורם מכריע בהחלטה אם לעבור לרכב חשמלי, ויצרניות הרכב משקיעות הון כדי לסחוט עוד כמה קילומטרים של טווח בכל דגם שהן מייצרות. הדבר ניכר בעיקר בקרב יצרניות הרכב הסיניות שהתחרות העזה בינהן מכניסה אותן לקרב שבו כל אחת מנסה להראות שלה “יש יותר”. רף הקסם אותו אנחנו צפויים לראות יותר ויותר בזמן הקרוב הוא של 1,000 קילומטרים לטעינה, וכבר כעת יש לפחות דגם אחד שמצהיר על כך.
מדובר בנטע S , הדגם הבכיר של מותג הרכב NETA השייך לקבוצת CG מוטורס – יצרנית רכב עצמאית שהוקמה בשנת 2014 ועד למעבר לייצור מכוניות חשמליות התמקדה בעיקר בייצור רכב מסחרי. נטע הוא המותג החשמלי אותו הקימה CG ואיתו היא גם תנסה לחזור לשווקים המערביים, כאשר השוק הראשון אליו תגיע הוא השוק הישראלי, שבו היא מיוצגת על ידי קבוצת בליליוס המייבאת ארצה גם את אייויז.
נטע S משווקת בסין מזה כשנה בגרסאות בעלות טווח נסיעה שבין 520 ל-715 ק”מ, אך בימים אלו נחשפת גרסה חדשה בעלת טווח מוצהר שנשמע דמיוני ועומד על 1,075 ק”מ בשיוט וטווח מרבי של 1,160 ק”מ בנסיעה עירונית. יש לציין שנתונים אלו הם לפי מדידה בתקן NEDC שהוא פחות מחמיר מתקן WLTP המקובל אצלנו ובאירופה, אך גם אם לוקחים בחשבון מקדם אופטימיות גדול מדובר בטווח גדול יותר מכל חשמלית שמוכרת לנו כרגע.
את הטווח המרשים משיגה נטע S בזכות סוללת 117 קוט”ש מסדרת Qilin המתקדמת של יצרנית הסוללות CATL, שהיא בעלת קיבולת אנרגיה גבוהה של 225 וואט לק”ג. לצד הקיבולת הגבוהה של הסוללה מסייעים להשגת הטווח גם מקדם גרר מצוין של 0.216 (דומה לזה של יונדאי איוניק 6) וגם מנוע חשמלי בהספק צנוע יחסית של 268 כ”ס. בנוסף מוצעת נטע S בגרסה בעלת צמד מנועים חשמליים בהספק של 470 כ”ס ותאוצה ל-100 ב-3.9 שניות, אך היא לא משיגה את נתוני הטווח המרשימים הנזכרים כאן.
נטע S אמורה להגיע לישראל במהלך שנת 2024 עם השקת המותג בישראל, אך לא ברור האם תגיע גם הגרסה בעלת הטווח המוגדל. אם זה יקרה, יהיה לה יתרון תדמיתי ומעשי גדול בשוק תחרותי וצפוף. בכל מקרה מדובר במכונית סדאן גדולה, עם אורך של כמעט 5 מטרים רוחב של 2 מטרים ובסיס גלגלים של 298, ס”מ שאמורה להתחרות במכוניות כמו BYD HAN, כשהיא מצוידת במגוון גימיקים כמו דלתות מספריים קדמיות ושלושה מסכי תצוגה גדולים בתא הנוסעים.